Gå til indhold

Billede
- - - - -

Nogen som kender ismaskinen til Kenwood køkkenmaskinen?

• Venligst log ind for at besvare
8 svar på dette emne

#1 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 26 december 2010 - 22:35

Jeg vil vildt gerne have en ismaskine, og havde bestemt at hvis ikke jeg fik en i julegave, så ville jeg købe en.
Men nu fik jeg så en køkkenmaskine fra kenwood og overvejer nu om man skal købe den ismaskine som passer dertil, eller en seperat ismaskine. Kan se de har en billig sag på tilbud i kvickly i den kommende uge, så det var jo en mulighed :)

Men ville gerne høre jeres erfaringer.
Mine drenge :lun:

#2 L--Pigen

L--Pigen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.629 Beskeder:

Skrevet 27 december 2010 - 10:05

jeg har den hvad vil du vide?

:lun: Lukas 23.09.2007:lun:
:lun: Luna 23.03.2009:lun:

#3 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.478 Beskeder:

Skrevet 27 december 2010 - 10:16

Jeg har lige fået en i julegave, så den har ikke været i brug endnu.

Jeg fik: en plastskål, en skål med frostvæske i (skal være i fryseren i et døgn før man laver isen) en røreske og et låg til maskinen (skal i køleskabet) og en "skraber"

Jeg glæder mig for vildt til at lave is :ivrig:

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#4 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 27 december 2010 - 23:17

jeg har den hvad vil du vide?

Om den er god :D
Kunne læse at kitchen aid's fik dårlig karakter fordi en køkkenmaskine ikke er lavet til at kunne røre is ifølge test-damen. Så tænkte at den der hørte til kenwood-maskinen måske heller ikke var fantastisk? Og så ville jeg gerne vide om der var en seperat køler man putter i fryseren eller om hele skålen skal i fryseren :)

#5 L--Pigen

L--Pigen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.629 Beskeder:

Skrevet 28 december 2010 - 11:14

jeg er glad for min
den bestå at en ekstra røreskål (lidt spild syndes jeg nu har jeg 3 skåle)en isskål som skal i fryseren et låg og en rørepind.
den kan lave godt en liter is, men kan bruge opskriften den følger med (den er god)eller finde sin egen.
man tager isskålen ud af fryseren og sætter den i røreskålen på kenwoodenputter rørepind og låg på og starter maskinene på laveste hastighed og hælder så ismasse i og efter ca 30 min har man en fast softise som man enten kan spise eller fryse færdig i fryseren.
bagefter rengøre man sin isskål og putter den i fryseren igen, der står i brugsanvisningen at den skal fryse i 24 timer før bruge men jeg syndes sagtens man kan nøjes med 12 timer.
det største minus er at man ikke kan lave is med store chokoladestykker i.

#6 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.478 Beskeder:

Skrevet 28 december 2010 - 12:11

jeg er glad for min
den bestå at en ekstra røreskål (lidt spild syndes jeg nu har jeg 3 skåle)en isskål som skal i fryseren et låg og en rørepind.
den kan lave godt en liter is, men kan bruge opskriften den følger med (den er god)eller finde sin egen.
man tager isskålen ud af fryseren og sætter den i røreskålen på kenwoodenputter rørepind og låg på og starter maskinene på laveste hastighed og hælder så ismasse i og efter ca 30 min har man en fast softise som man enten kan spise eller fryse færdig i fryseren.
bagefter rengøre man sin isskål og putter den i fryseren igen, der står i brugsanvisningen at den skal fryse i 24 timer før bruge men jeg syndes sagtens man kan nøjes med 12 timer.

Kan man ikke bare røre det i selv bagefter, når den er som softice?

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#7 L--Pigen

L--Pigen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.629 Beskeder:

Skrevet 28 december 2010 - 12:12

jo sagtens men det har også kun været et problem hvis stykkerne har været stor normalt fint hakkende chokolade har ikke været noget problem

#8 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 28 december 2010 - 20:10

jeg er glad for min

Dvs. at det er sådan en stor skål der skal i fryseren inden brug? I nogle maskiner er der jo bare et køleelement man kan tage ud og ligge i fryseren :gogo:

#9 L--Pigen

L--Pigen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.629 Beskeder:

Skrevet 28 december 2010 - 22:31

den skål der skal i fryseren er lidt mindre i omkreds end den normale skål og ca ½ så høj