Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hjælp til mailopsætning

• Venligst log ind for at besvare
8 svar på dette emne

#1 Nellepille

Nellepille

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 12:30

Hej derude
Jeg har fornylig oprettet en mail hos Jubii med mit eget navn; "fornavn@efternavn.dk", hvilket jeg finder ret unikt, og vil derfor gerne bruge privat. Jeg ønsker nu at bruge denne mail i et softwareprogram som fx i Windows Live Mail eller Outlook, fordi det er nemmere at få adgang til sine mails derfra end igennem jubiimail. Jeg har fulgt Jubii's guide til e-mail opsætning i i Windows Live Mail, og har fået tastet alle informationer ind, men når jeg så jeg skal modtage e-mails beder den om mine login oplysninger. Guiden siger at der er min mailadresse og kodeordet som jeg lavede i starten, jeg skal bruge til login.
Er det mine login oplysninger der er forkerte?
Har jeg sat min mail forkert op i Windows Live Mail?
Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak :D

#2 Miss__IQ

Miss__IQ

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 489 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 12:34

Dine oplysninger kan da sagtens være rigtige - altså hvis du har registret din efternavn.dk hos dkhostmaster og i Jubiis DNS ???

(og det altså var ledigt - )
Nu med egen dobbeltprofil :cool:

#3 Nellepille

Nellepille

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 13:03

Altså helt tilfældigt skulle jeg se om mit navn var ledigt som domæne, så jeg søgte på "fornavnefternavn.dk". Da jeg havde søgt på dette, blev jeg sendt hent på jubii's side, og fik af vide at jeg kunne registrer mail adressen med mit navn "fornavn@efternavn.dk". Så nu har jeg denne mail adresse, som jeg kan bruge i Jubii Mail.
Inde på hostmasters er mit efternavn registreret af Jubii. Så jubii har rettighederne til efternavn.dk, men har givet mig lov til bruge fornavn@efternavn.dk som mail?
Kan jeg så være sikker på at jeg kan beholde min mail i al evighed, selvom jubii skulle lukke ned eller lign.?

#4 123456

123456

Erfaren

• Medlemmer
  • 358 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 16:21

Nøj, det lyder virkelig som en dårlig deal! Så har jubii jo rettighederne til domænet på dit efternavn nu! Du skulle selv have registreret det, så du havde forbeholdt dig alle rettighederne og friheden til at flytte det rundt og bruge det, som du vil.

Hvis det var mig, så ville jeg på alle måder forsøge at få jubii til at opgive domæner igen, så du selv kan købe det. Det er dog tvivlsomt, at de vil gå med til dette.

#5 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.973 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 16:30

Nøj, det lyder virkelig som en dårlig deal! Så har jubii jo rettighederne til domænet på dit efternavn nu! Du skulle selv have registreret det, så du havde forbeholdt dig alle rettighederne og friheden til at flytte det rundt og bruge det, som du vil.

Hvis det var mig, så ville jeg på alle måder forsøge at få jubii til at opgive domæner igen, så du selv kan købe det. Det er dog tvivlsomt, at de vil gå med til dette.

Nu er det ikke sådan at vi hverken stjæler domainer eller hoster domainer for andre.

Jubii ejer en hel masse efternavne som fx christensen.dk, eriksen.dk, frandsen.dk, hansen.dk, knudsen.dk, madsen.dk osv.

Det er derfor vi kan tilbyde e-mail adresser så du har dit navn som e-mail, fx henrik@madsen.dk - hvis man nu hedder det.

De domainer har vi ejet siden domainerne blev givet fri i 1996.

Bare lige så der ikke opstår nogle misforståelser.

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#6 Nellepille

Nellepille

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Beskeder:

Skrevet 08 december 2010 - 16:49

Okay jeg vil vælge at beholde min mail hos Jubii.
Da der nu er noget administrator på indlægget, kan du så Keller hjælpe mig med mig oprindelige spørgsmål her på tråden:

Jeg ønsker nu at bruge denne mail i et softwareprogram som fx i Windows Live Mail eller Outlook, fordi det er nemmere at få adgang til sine mails derfra end igennem jubiimail. Jeg har fulgt Jubii's guide til e-mail opsætning i i Windows Live Mail, og har fået tastet alle informationer ind, men når jeg så jeg skal modtage e-mails beder den om mine login oplysninger. Guiden siger at der er min mailadresse og kodeordet som jeg lavede i starten, jeg skal bruge til login.
Er det mine login oplysninger der er forkerte?
Har jeg sat min mail forkert op i Windows Live Mail?

#7 aspargsen

aspargsen

Hvem har durkket min Fanta ?

• Medlemmer
  • 7.822 Beskeder:

Skrevet 09 december 2010 - 00:35

Kan jeg så være sikker på at jeg kan beholde min mail i al evighed, selvom jubii skulle lukke ned eller lign.?

du kan ikke være sikker på nogen som helst

#8 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.973 Beskeder:

Skrevet 09 december 2010 - 13:24

Okay jeg vil vælge at beholde min mail hos Jubii.
Da der nu er noget administrator på indlægget, kan du så Keller hjælpe mig med mig oprindelige spørgsmål her på tråden:

Sorry, jeg kender intet til mailen.

Kun til debatten

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#9 TheKnight68

TheKnight68

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 4 Beskeder:

Skrevet 13 december 2010 - 06:21

Kan jeg godt benytte Jubii mail sammen med Outlook eller med min mobiltelefon?
Denne mulighed kan vi desværre endnu ikke tilbyde, men vi arbejder på sagen, og muligheden vil blive lanceret i starten af det nye år, så stay tuned;-D.