Gå til indhold

Billede
- - - - -

Supplerer kontanthjælpen

• Venligst log ind for at besvare
27 svar på dette emne

#1 atha10

atha10

Erfaren

• Medlemmer
  • 415 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 20:44

Jeg ved man ikke må må tjene penge ved siden af ens kontanthjælp. Men kan det overhovedet opdages, hvis ikke der går løn ind på ens konto her i Danmark? Eller ser de på andet end ens konto?

#2 CatOnIce

CatOnIce

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.199 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 20:58

Hvis du har et lønnet arbejde, har du ikke ret til eller behov for kontanthjælp.

Vil du virkelig være med til at misbruge vores velfærdssystem til skade for dem, som rent faktisk arbejder og betaler skat til det samt dem, som rent faktisk ikke har et lønnet arbejde eller muligheder for at forsørge sig selv?

Det er socialt bedrageri, så udover at skulle tilbagebetale den uberettiget modtagne kontanthjælp, risikerer du bøde og fængselsstraf.

Hvis du endelig ikke har nogle skrubler med at tage fra kassen til skade for os andre - er det så stadig dét værd?

Og ja, SKAT har metoder til og i samarbejde med Politi og kommuner at opdage og forfølge den slags. Det kan tage noget tid, men så er det bare konsekvenser med tilbagevirkende kraft.
Egoisme er ikke egenkærlighed, men en umådelig passion for jeg`et...
- Aristoteles

#3 squeeky

squeeky

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.885 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 21:00

Det bliver opdaget, de kører systemerne mod hinanden og ser om der er indtægt
Breathe - just breathe
BabyBoy 10.09.11 :lun:

BabyBoy II 30.04.13 :lun:

#4 atha10

atha10

Erfaren

• Medlemmer
  • 415 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 21:51

Jo, jeg ved godt det er social bedrageri. Men nu er det ikke store beløb det drejer sig om. Jeg kan ikke klare et normalt arbejde pga. langvarig fysisk og psykisk sygdom. Men lidt en gang imellem kan der måske findes overskud til, så jeg ikke sidder så hårdt økonomisk i det.

Så direkte storkriminelt synes jeg ikke det er. Men hvis de opdager det selvom man har en udenlansk konto og man bliver straffet for det, så er det måske bedst at lade være, og så hellere opdage nogle lån.

#5 squeeky

squeeky

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.885 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 21:55

Jo, jeg ved godt det er social bedrageri. Men nu er det ikke store beløb det drejer sig om. Jeg kan ikke klare et normalt arbejde pga. langvarig fysisk og psykisk sygdom. Men lidt en gang imellem kan der måske findes overskud til, så jeg ikke sidder så hårdt økonomisk i det.

Så direkte storkriminelt synes jeg ikke det er. Men hvis de opdager det selvom man har en udenlansk konto og man bliver straffet for det, så er det måske bedst at lade være, og så hellere opdage nogle lån.

Beløbsgrænsen er fuldstændig ligemeget, det er bedrageri om det er 100 kr eller 1000 kr
Breathe - just breathe

#6 Code71

Code71

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 31.536 Beskeder:
  • LocationKøbenhavn NV

Skrevet 30 november 2010 - 22:00

Eller også kunne du undlade det fordi det er kriminelt og umoralsk?

#7 squeeky

squeeky

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.885 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 22:01

ja men det er værre hvis det er 1000 kr end 100 kr. :)

Nej, det er det ikke - det er bevidst bedrag og det har intet beløb på sig
Breathe - just breathe

#8 nora973

nora973

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.039 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 22:10

HVorfor er du på kontanhjælp hvis du er syg? :)
:wave2:

#9 Evapeva

Evapeva

Helgen

• Medlemmer
  • 8.929 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 22:10

Mmmm. Man spinder bestemt ikke guld på kontanthjælp, så på sin vis forstår jeg godt, at du har brug for ekstra for at holde skindet på næsen.

Men.. Det er jo socialt bedrageri, som de andre allerede har påpeget, og det er netop socialt bedrageri der i sidste ende kulegraver hele KH-systemet og det synes jeg bestemt ikke er rimeligt.

Bor du alene eller har du en samlever?

At slagte hellige køer giver en herlig bøf.

Lille A. Min elskede februar-fyr. :lun:

Store A. Min elskede movember-mand. :lun:

Lille blyp. Glæder mig til september.  :lun: 

#10 hvz74

hvz74

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.146 Beskeder:

Skrevet 30 november 2010 - 23:02

Jeg ved man ikke må må tjene penge ved siden af ens kontanthjælp. Men kan det overhovedet opdages, hvis ikke der går løn ind på ens konto her i Danmark? Eller ser de på andet end ens konto?

Tillader mig at svare direkte på startindlægget.

Socialkontorerne kører med registersammenkøring - så ALT bliver tjekket.

Bare spørg de rockere/bandemedlemmer der får deres dyre biler og motorcykler konfiskeret for tiden, og værdien modregnet i tilbagebetalingspligtig kontanthjælp... :lol:
(Disclaimer: Ja, det ER begge sider i bandekrigen der bliver nakket på den slags i øjeblikket)
Ifølge en teori vil universet forsvinde og erstattes af noget mere bizart, når nogen finder ud af præcist hvad det er til for, og hvorfor det er her.

Ifølge en anden teori er det allerede sket.