Gå til indhold

Billede
- - - - -

Forhæng til halvhøj pigeseng

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 Metchen

Metchen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.837 Beskeder:

Skrevet 20 november 2010 - 13:32

Hej derude! :wave:

Jeg overvejer om Andrea skal have sat hendes seng op her til jul - vi har de halvhøje ben liggende. Men så synes jeg næsten at der skal et forhæng til - vis mig jeres, eller nogen I synes er flotte.
Det er en stor Flexa seng - altså ikke junior størrelse. Ved ikke om de andre mærkers forhæng kan sættes på, for jeg ved slet ikke hvordan de egentlig bliver sat på... :gruble:

Metchen
♥ Andrea 23.08.07 ♥
♥ Karoline 03.09.10 ♥

#2 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.332 Beskeder:

Skrevet 20 november 2010 - 13:36

Jeg har ikke billeder af det, men det er altså let at sy sådan et forhæng og så får man lige det stof, man vil have! Det gjorde jeg :)
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#3 Metchen

Metchen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.837 Beskeder:

Skrevet 20 november 2010 - 13:59

Jeg har ikke billeder af det, men det er altså let at sy sådan et forhæng og så får man lige det stof, man vil have! Det gjorde jeg :)

Smart! :gogo:
Hvordan har du sat det op?
♥ Andrea 23.08.07 ♥
♥ Karoline 03.09.10 ♥

#4 s-fam

s-fam

Erfaren

• Medlemmer
  • 166 Beskeder:

Skrevet 20 november 2010 - 16:37

Jeg har selv syet til flere forskellige senge i forskellige størrelser og højder. Jeg har lavet det på tre forskellige måder:

a) Syet det med rynkebånd/plastikhægter og sat glideskinner på bagsiden af sengekanten (lige under lamelbunden).

B) Syet det med løbegang og sat det op med spiralsnor spændt op under lamelbunden.

c) Syet velcrobånd på foroven og limet den anden del af velcrobåndet på sengekanten under lamelbunden.

a) er den mest brugbare løsning, hvis det skal kunne trækkes for/fra tit og ofte.
B) kan også trækkes for/fra, men glider ikke helt så let som med glideskinne/hægter.
c) kan ikke trækkes fra/for, men er den ideelle løsning hvis man ikke kan sy, for velcroen kan også limes på stoffet og hvis man bruger et lagen eller et færdigsyet gardin, så er kanterne klar til brug og man kan bare klippe af foroven i den rette længde.

Man kan evt. klippe vindue i forhænget og sy et løst gardin på foroven i hullet, som kan rulles op og bindes. Hvis man ikke kan sy, kan man bruge stoflim - og bruger man filt til smådelene trevler kanterne ikke. Kanter kan iøvrigt også få et tyndt lag stoflim istedet for syning.