Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hævede mandler og småsyg hele tiden..

• Venligst log ind for at besvare
47 svar på dette emne

#1 LadyP

LadyP

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 36.041 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2010 - 21:10

Nåmmen, så blev det da efterår med 110 km i timen :rulle:

Julius har nu - igen- meget hævede mandler og lidt feber. Han har det ikke som når han har halsbetændelse og han klager ikke over det gør ondt i halsen, det kradser bare siger han, men han er tydeligt påvirket af det alligevel.
Han taler som om han har vat bagerst i munden, han spiser næsten ikke og han snorker helt vildt meget så det påvirker hans nattesøvn.
Han er mat og gennemsigtig, men ellers glad.

Hans temperatur ligger på 37,8-38,3 så det er jo ikke odiøst, men det er konstant og det vil nok vare en uge før han kan komme i BH igen, og er vi uheldige går der 1-2 uger og så er den gal igen :boo:

Forresten så er hans tunge og læber helt røde når han får det sådan :gruble:

Er der nogle, hvis unger har noget lignende eller som bare har et kvalificeret bud på, hvad der er galt med min lille dreng?

♥ 18.12.06 ♥

♥ 17.11.09 ♥

#2 LadyP

LadyP

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 36.041 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2010 - 21:32

Hov.. Han nævner også forholdsvis tit at han har ondt i maven, men det er ikke slemt tror jeg for det kommer som regel som en sidebemærkning..

♥ 18.12.06 ♥

♥ 17.11.09 ♥

#3 dirtydancing

dirtydancing

aktiv misbruger

• Medlemmer
  • 29.559 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 24 oktober 2010 - 21:36

Det lyder godt nok hårdt som i er ramt af det, har i talt med egne læge om muligheden for at få fjernet mandlerne?

:lun: De fantastiske 4 - hænderne og hjertet fuldt  :wub: 

#4 dagmar72

dagmar72

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.149 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2010 - 21:39

Har I været hos lægen med ham :kys: ? Jeg tænker, at det kan jo godt være, at han render rundt med en infektion, der kræver noget penicillin, selvom han ikke virker meget sløj :gruble: .

Vores datter Natalie på knap 5 hostede i 4 ugers tid og var på intet tidspunkt syg med feber. Men on/off talte hun om ondt i hovedet/maven/ryggen. Hun virkede heller ikke sådan helt ovenpå og spiste ikke så meget, men legede og var i gang som normalt.

Vi var så hos lægen, der mente, at hun havde noget på lungerne, så hun har lige fået penicillin i en uges tid. Så måske kan han have noget, der har sat sig og nu kræver noget behandling?

God bedring med ham i hvert fald :ae:

#5 LadyP

LadyP

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 36.041 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2010 - 21:49

Det lyder godt nok hårdt som i er ramt af det, har i talt med egne læge om muligheden for at få fjernet mandlerne?

Nej, slet ikke. Jeg plejer bare at få podet hans mandler hos laboranten og enten er der betændelse eller også er det en "virus" og så går vi hjem igen.
Nu har det lige været ok i sommerhalvåret så jeg havde jo lykkeligt glemt det med hans hals :(

Har I været hos lægen med ham :kys: ? Jeg tænker, at det kan jo godt være, at han render rundt med en infektion, der kræver noget penicillin, selvom han ikke virker meget sløj :gruble: .

Vores datter Natalie på knap 5 hostede i 4 ugers tid og var på intet tidspunkt syg med feber. Men on/off talte hun om ondt i hovedet/maven/ryggen. Hun virkede heller ikke sådan helt ovenpå og spiste ikke så meget, men legede og var i gang som normalt.

Vi var så hos lægen, der mente, at hun havde noget på lungerne, så hun har lige fået penicillin i en uges tid. Så måske kan han have noget, der har sat sig og nu kræver noget behandling?

God bedring med ham i hvert fald :ae:

Han blev podet for 2-3 uger siden, og der var ingenting.

I snit har han vel 1-2 regulære halsbetændelser pr. vinter, men derudover er der alle de gange hvor det er som nu og det er ofte i de kolde måneder.
Det dér med ikke at være på toppen og gå og skrante lidt, det er nøjagtig sådan Julius er selvom han leger osv..

Og tak :kys:

Julius kan ikke sige bogstavet K og nu kommer jeg til at tænke på om de mandler kan have noget at sige i den sammenhæng!??
K'et udtales jo allerbagerst i munden, men han har selvfølgelig ikke hævede mandler altid.

♥ 18.12.06 ♥

♥ 17.11.09 ♥

#6 prrinsessen

prrinsessen

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.950 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2010 - 08:23

Han kan sagtens ha' fået en virus, og de kan godt tage lang tid om at forsvinde.
Der er desværre ikke så meget at gøre hvis det er en virus..

Har I fået undersøgt om I har en rask smittebærer i familien/omgangskreds? Jeg synes at to årlige halsbetændelser er meget.
I don't know karate - but I do know crazy..!!

#7 kss892

kss892

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.516 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2010 - 08:34

Vi har også været igennem det her halsbetændelsespjat, hvor vi alle skiftes til at være syge - jeg tror vi inde for 2 måneder var på penicillin 10 gange herhjemme - jeg blev selv meget syg af det, mens børnene nærmest ikke var syge.

Da vi synes det var mærkeligt at jeg blev ved med at blive syg blev vi podet alle sammen for at tjekke for en rask smittebærer og det viste sig at alle tre børn havde smitten - men egentlig ikke var syge, så jeg ville nok få ham podet igen..

Mht mandler har vores læge sagt at har de halsbetændelse 3 gange i løbet af en sæson, så overvejer de at fjerne mandlerne - når det så er sagt, så har vi overvejet det meget til Filippa - hun har meget store mandler og snorker også om natten pga dem.

Vi var på hosp, hvor de dog ikke var meget for at fjerne dem da de ikke vurderede det kritisk og så synes de at hun var for lille/tynd til operationen da der jo også er risici ved at få dem fjernet. De fortalte også at når man blev 4 år stoppede mandlerne med at vokse - men hals mv, vokser jo stadig, så derfra burde det blive bedre - altså mandlerne burde ikke virke så store i forhold til resten - måske det kan give dig lidt trøst når nu han nærmer sig de 4 år:kys: så der er fremskridt forude, selv om du ikke kan bruge det så meget nu.

#8 LadyP

LadyP

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 36.041 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2010 - 09:27

Hverken mig eller kæresten (eller lillebror) er blevet podet siden januar 2008, hvor vi voksne var voldsomt syge af halsbetændelse og det viste sig at Julius var den raske smittebærer.
Men idag når han skal til lægen og han også vil blive podet vil jeg bede om selv at blive tjekket og så må mand og lillebror også ned og kigges efter..

Men jeg tror ikke han har halsbetændelse nu, det skal dog selvfølgelig tjekkes. Og jeg vil også bede om at få tjekket hans infektionstal for der kan jo være noget andet, der får mandlerne til at hæve :gruble:

I nat var det rigtig slemt, han lå og snappede efter vejret (vi har hævet hans hovedgærde og han havde nogle store puder at sove på) og lød generelt helt forfærdelig.
Her til morgen kunne han slet ikke spise, ikke pga smerter i halsen, men fordi mandlerne er så store og fordi det gør ondt i munden. Altså, mundvigene og i selve mundhulen.
Så det indikere jo at der er et eller andet galt derinde, jeg håber vi bliver klogere idag og ellers kontakter jeg en halslæge.

Tak for svarene. Hurra for at halsen vokser og mandlerne ikke gør her om lidt når han er 4 år :banan: :genert:

♥ 18.12.06 ♥

♥ 17.11.09 ♥

#9 WoopsyDaisy

WoopsyDaisy

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.588 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2010 - 09:39

God bedring til din lille mus :kys:

Den heldigste i hele verden :lun: 061209 130912

Things to do today:
1. Get up
2. Survive
3. Go back to bed

#10 Crasis

Crasis

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.952 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2010 - 10:06

...I nat var det rigtig slemt, han lå og snappede efter vejret (vi har hævet hans hovedgærde og han havde nogle store puder at sove på) og lød generelt helt forfærdelig.
Her til morgen kunne han slet ikke spise, ikke pga smerter i halsen, men fordi mandlerne er så store og fordi det gør ondt i munden. Altså, mundvigene og i selve mundhulen.
Så det indikere jo at der er et eller andet galt derinde, jeg håber vi bliver klogere idag og ellers kontakter jeg en halslæge.

Jeg synes det lyder lidt voldsomt. Har en ørenæsehals'er set ham efter?
Vores knægt viste sig at være konstant betændt i mandelkrypterne og fik dem fjernet. Det var en lettelse for ham og for os, han kom klart i trivsel, tog på og ændrede sit legemønster. Alt det havde vi ikke ventet, fordi han var en fin omend hyppigt syg knægt. Stor gevinst for ham!!

Selvom lægen ikke finder noget, ville jeg bede om en henvisning evt direkte til hospitalets ØNH-afd.

*C
Jeg styler ikke - jeg ta'r tøj på