Gå til indhold

Billede
- - - - -

Det Faglige Hus - nogen erfaringer?

• Venligst log ind for at besvare
18 svar på dette emne

#1 Daine

Daine

Dronningen af virkelig dårlige undskyldninger

• Medlemmer
  • 7.947 Beskeder:
  • LocationJyllands navle - men er ved at blive overtalt til at kravle nedefter

Skrevet 07 oktober 2010 - 19:46

Ja, sorry, hvis der har været tråd om dette før, men min søgefunktion kommer konstant op med fejlbeskeder :gruble:

Jeg skal have mit budget gået grundigt efter for at finde besparelser, og så er det jo oplagt at kigge lidt på fagforening & a-kasse.
Pt. er jeg medlem af HK (jeg er butiksansat) og deres takst er nu steget til 820,-/mdr. (ex. efterløn, som jeg ikke betaler ind til), men nu har jeg set reklamer for Det Faglige Hus der lokker med fagforening/akasse til kun 500,-
Det ser ud til, at det er fagforeningensdelen man sparer på, og mit spørgsmål er nu: Giver de god og kvalificeret hjælp? Jeg bruger ikke min fagforening ret meget i det daglige - for ikke at sige, jeg bruger dem slet ikke! Heller ikke de medlemstilbud der er. Men jeg forventer selvfølgelig, at bliver der et problem på min arbejdsplads, så kan og vil de hjælpe mig.

Hvem har kendskab til dem - kan I anbefale dem??? Der vil jo altid være både gode og dårlige oplevelser (dem er der sørme også med HK), men jeg har slet ikke kendskab til dem - eller kender nogen der er hos dem. Så hjælp mig :)

"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."

"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

#2 JD1979

JD1979

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.305 Beskeder:

Skrevet 07 oktober 2010 - 20:32

Jeg flyttede fra Det faglige hus til Krifa, og det gjorde jeg, fordi jeg synes, at det var træls at skulle køre fra Randers til Aalborg, hver gang jeg skulle til møde, fordi jeg er ledig. Og jeg måtte ikke blive flyttet tilbage til Århus, hvor jeg havde meldt mig ind i sin tid, da jeg boede der dengang.
Så nu er jeg ved krifa, og det er jeg rigtig glad for. De er kun lidt dyrere end Det faglige hus. Men det er ikke meget.
Hvad har jeg nu gjort...!? :fløjt:

#3 Daine

Daine

Dronningen af virkelig dårlige undskyldninger

• Medlemmer
  • 7.947 Beskeder:
  • LocationJyllands navle - men er ved at blive overtalt til at kravle nedefter

Skrevet 07 oktober 2010 - 20:39

Men var der kun derfor du skiftede? DFH har kontor der hvor jeg bor, så det er ikke noget problem - regner ikke med at skulle flytte de næste par år :)

"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."

"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

#4 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 07 oktober 2010 - 21:05

Jeg havde rigtig dårlige erfaringer med deres fagforening da jeg fik brug for den under min sidste graviditet og mit arbejde. Magen til elendig hjælp skal man lede længe efter, de tog lang tid, ringede ikke tilbage som aftalt, noterede ikke ned om vigtige og afgørende ting, måtte hele tiden være efter dem på trods af, jeg havde det psykisk dårligt pga arbejdspladsen og chikane.
A-kassen har aldrig været et problem, de har altid været søde og hjælpsomme. Men fagforeningen kan jeg ikke sige noget positivt om.

Skrev også om det herinde, hvor jeg ret hurtigt fandt ud af jeg ikke var et enkelt tilfælde. Jeg har det derefter sådan lidt, man får det man betaler for :boo:
Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#5 MTQueenie

MTQueenie

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 549 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 05:33

Der er en grund til at gule fagforeninger er billige nemlig fordi de ikke er en skid værd. De eneste som har forhandlingsret på en arbejdsplads er dem som har overenskomsten og det har de gule ikke så hvis man absolut vil spare på sin fagforening så er det sgu bedre kun at være medlem af akassen fremfor at smide penge ud af vinduet på en gul fagforening som alligevel ikke kan gøre meget for dig hvis det brænder på

#6 anicenice

anicenice

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.387 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 05:53

Jeg er utrolig glad for at være medlem af det faglige hus. Jeg har været arbejdsløs siden 1. juli, og der har bare slet ikke være noget problemer med hverken a-kasse eller fagforening.

Jeg har haft problemer med en tidligere arbejdsplads som ikke ville betale G-dage, og der var fagforeningen hurtige til at hjælpe. A-Kassen er der ingen problemer med, de udbetaler bare penge hver måned ;)

#7 Stars

Stars

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.974 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 06:03

Der er en grund til at gule fagforeninger er billige nemlig fordi de ikke er en skid værd. De eneste som har forhandlingsret på en arbejdsplads er dem som har overenskomsten og det har de gule ikke så hvis man absolut vil spare på sin fagforening så er det sgu bedre kun at være medlem af akassen fremfor at smide penge ud af vinduet på en gul fagforening som alligevel ikke kan gøre meget for dig hvis det brænder på

GUD, hvor ER jeg dog træt af at høre den vise igen og igen.

I teorien kan de gule hjælpe NØJAGTIG lige så meget, som de røde - den ENESTE forskel er, hvem der har forhandlet overenskomsten. Arbejdsgiver har underskrevet den og er dermed lige forpligtet til at overholde den og diverse love, uanset om det er arbejdstager selv, en rød eller gul fagforening eller for den sags skyld en advokat, der varetager lønmodtagers interesser i en tvist.

I praksis er der stor forskel på de enkelte fagforeninger, og mit indtryk (uden at have noget faktuelt at have det i) er, at det faglige hus har forholdsvis mange utilfredse medlemmer/tidligere medlemmer.

But it's all right now, I've learned my lesson well
You see, you can't please everyone, so you've got to please yourself

#8 MTQueenie

MTQueenie

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 549 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 10:31

GUD, hvor ER jeg dog træt af at høre den vise igen og igen.

I teorien kan de gule hjælpe NØJAGTIG lige så meget, som de røde - den ENESTE forskel er, hvem der har forhandlet overenskomsten.

Det passer altså ikke helt det er temmelig vigtigt hvem der har overenskomstretten da det også er de eneste som har forhandlingsretten så NEJ de gule kan ikke altid hjælpe som rigtige fagforeningen kan, hvilket også tydeligt ses når medlemmer fra de gule fagforeninger gang på gang kommer til HK, 3F osv for at få hjælp til et problem med deres arbejdsplads netop fordi de for sent fandt ud af de penge de betalte til de gule intet var værd da de netop ikke har de samme forhandlingsretter som de røde

#9 Tibbler

Tibbler

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 10.019 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 11:25

Det eneste jeg kender til det faglige hus er denne hjemmeside;

Om Det Faglige Hus, A-kassen og mine erfaringer som ledigt medlem - som vist er lavet af en utilfreds kunde.

Det er fakski en gravko!

#10 louisedk_87

louisedk_87

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.733 Beskeder:

Skrevet 08 oktober 2010 - 17:35

Søg på "Johnny Nim" på nettet, han er ikke spor populær, og han er manden bag "Det Faglige Hus".