Gå til indhold

Billede
- - - - -

At købe en marokkansk tagine (gryden)

• Venligst log ind for at besvare
15 svar på dette emne

#1 Marjolaine

Marjolaine

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.511 Beskeder:

Skrevet 04 oktober 2010 - 16:41

Jeg elsker marokkansk mad, og vil derfor helt vildt gerne have en marokkansk tagine at lave retter i. Jeg synes bare ikke rigtig, at jeg kan finde sådan en nogle steder. Jeg vil gerne have en, der ser bare lidt autentisk ud. Altså ikke det der store, sorte monster fra IKEA.

Jeg har været en tur i basar vest her i Århus, men den isenkræmmer jeg var inde hos, havde alt muligt andet end en helt almindelig tagine.

Har nogle af jer en idé om, hvor man kan finde sådan en?

Har fundet nogle på ebay, som er "sidste" udvej, pga. stor risiko for den går i stykker + dyr porto.

Gemt billede
It´s the beat
:cool:

#2 VildMagi

VildMagi

Dark Passenger

• Medlemmer
  • 16.033 Beskeder:
  • LocationØnskeøen

Skrevet 04 oktober 2010 - 18:42

Jeg så taginer i forskellige størrelser hos en halalslagter forleden, der var noget udsmykning på af en art er jeg sikker på.. Måske noget blåt :gruble: Overvejer også at skulle købe sådan én engang. Men det var her i KBH, så det hjælper dig jo nok ikke så meget.

Men måske kan du prøve at kikke hos de udenlandske slagtere i Århus?

Ændret af VildMagi, 04 oktober 2010 - 18:50.

women just really want to be rescued

7-9-13 :love:

Leder efter fremlejet lejlighed i KBH fra ca. 01.03.14 - gerne tidsbegrænset 3-6 mdr. :)

#3 siamo

siamo

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 4.061 Beskeder:

Skrevet 04 oktober 2010 - 18:45

Le Creuset har lavet en - den er superfin synes jeg:

Gemt billede

Årh, så lige den skulle se autentisk ud....

#4 Marjolaine

Marjolaine

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.511 Beskeder:

Skrevet 04 oktober 2010 - 21:06

^Nåh ja, har også kigget på den fra Creuset. Men synes den er lidt for fancy :-D Ellers mange tak for dit forslag!

Vildmagi: det var da en god idé! Så kan jeg evt. spørge dem.. det kan være de kender nogen, der kender nogen hvis fætter har en Tagineimport A/S i Århus! :)

Det undrer mig stadig, at jeg ikke fandt en ude i basaren!
It´s the beat

#5 Marjolaine

Marjolaine

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.511 Beskeder:

Skrevet 04 oktober 2010 - 21:07

... Men kommer måske snart til KBH, så hvor så du dem henne VildMagi? :)
It´s the beat

#6 VildMagi

VildMagi

Dark Passenger

• Medlemmer
  • 16.033 Beskeder:
  • LocationØnskeøen

Skrevet 05 oktober 2010 - 19:58

^Nåh ja, har også kigget på den fra Creuset. Men synes den er lidt for fancy :-D Ellers mange tak for dit forslag!

Vildmagi: det var da en god idé! Så kan jeg evt. spørge dem.. det kan være de kender nogen, der kender nogen hvis fætter har en Tagineimport A/S i Århus! :)

Det undrer mig stadig, at jeg ikke fandt en ude i basaren!

... Men kommer måske snart til KBH, så hvor så du dem henne VildMagi? :)

På Amagerbrogade, hos Al-Rafidin slagter :D 5eren stopper lige ude foran, kan ikke lige huske husnummeret, men måske kan den findes på dgs. Kørte forresten forbi i dag og kikkede ind og den har ikke blå udsmykning. Men kunne ikke helt se hvad det var andet end den vist var holdt i jordfarver...

Leder efter fremlejet lejlighed i KBH fra ca. 01.03.14 - gerne tidsbegrænset 3-6 mdr. :)

#7 Marjolaine

Marjolaine

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.511 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2010 - 18:17

^Tusind tak! :)
It´s the beat

#8 VildMagi

VildMagi

Dark Passenger

• Medlemmer
  • 16.033 Beskeder:
  • LocationØnskeøen

Skrevet 06 oktober 2010 - 18:53

Så lidt :) Den må ligge på nr. 150-stykker.

Kikkede ind i biksen da jeg kørte forbi i morges, og den er sådan rødbrun med nogle sorte/mørke ringe rundt om, som dekoration op af. Den er meget simpel, men måske har de nogle flere derinde, for synes bare at have set nogle farver.

#9 Journalistspiren

Journalistspiren

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.561 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2010 - 23:35

Her står der, at der er en halalslagter i Nansensgade, der sælger dem: Weekend-guide til etniske København | Tips, artikler, inspiration og guides | Rejseliv.dk
Men artiklen er altså fra 2009...

#10 Journalistspiren

Journalistspiren

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.561 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2010 - 23:39

I Århus kan du finde dem i Jægergårdsgade: Marokko i Århus: Myntete og mosaikborde · Turen går til
Artiklen er fra august i år.