Gå til indhold

Billede
- - - - -

Fritvalgskonto hjælp

• Venligst log ind for at besvare
4 svar på dette emne

#1 killalove

killalove

Aktiv

• Medlemmer
  • 91 Beskeder:

Skrevet 29 september 2010 - 19:33

Hej Allesammen,
Jeg har kigget lidt på min lønseddel og faldt så over fritvalgskonto'en. Kan I fortælle mig lidt om denne? Så vidt jeg kan huske udbetalte min sidste arbejdsplads bare pengene, men så vidt jeg kan læse på nettet er det ikke alle arbejdspladser der gør det. Har jeg ret i det? Hvis de udbetales hvilken måned sker det så i?

#2 Pollyfilla80

Pollyfilla80

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.013 Beskeder:

Skrevet 29 september 2010 - 19:41

Da jeg var ansat et sted med fritvalgskonto blev pengene udbetalt i november. :)

Det stod fint beskrevet i personalehåndbogen, som jeg fik udleveret da jeg begyndte. Måske du har sådan en, hvor detaljerne står i?

#3 aroege

aroege

Erfaren

• Medlemmer
  • 269 Beskeder:

Skrevet 29 september 2010 - 19:59

Det sidste jeg arbejdede, skulle vi selv bede om at få pengene udbetalt ellers blev de bare stående. Prøv eventuelt at kontakte HR-afdelingen, hvis der er sådan en.

#4 Peanut

Peanut

Aktiv

• Medlemmer
  • 94 Beskeder:

Skrevet 29 september 2010 - 20:37

Du skal selv bede om at få dem udbetalt i forbindelse med ferie eller fridage, med mindre i har en aftale på jobbet om at de må udbetals når som helst.

Der er ingen "udløbsdato" som der var med søn og helligdages betaling hvor overskydende pengene som regel blev udbetalt sidst på året, her kører den bare videre.

#5 wsmor

wsmor

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 30 september 2010 - 19:44

Du skal selv bede om at få dem udbetalt i forbindelse med ferie eller fridage, med mindre i har en aftale på jobbet om at de må udbetals når som helst.

Der er ingen "udløbsdato" som der var med søn og helligdages betaling hvor overskydende pengene som regel blev udbetalt sidst på året, her kører den bare videre.

Det kommer altså an på arbejdspladsen og faktisk også overenskomsten. På min arbejdsplads har vi nogle medarbejdergrupper, som automatisk får saldoen udbetalt i juni og i december fordi det står i deres overenskomst, og andre som kun får den udbetalt i december.

Men man kan altid bede om at få noget udbetalt når man holder fri/feriefridage.