Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sertralin mod depression

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 LifeIsA-Bitch

LifeIsA-Bitch

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 24 september 2010 - 17:31

Jeg er i onsdags startet op på Sertralin Krka pga. en depression.. Jeg har nu taget pillerne i 3 dage og jeg må indrømme, at jeg er virkelig bange for hvad der sker med min krop og mig.
Tog den første pille onsdag morgen og om eftermiddagen fik jeg rysteture, svedeture, hjertebanken, voldsom hovedpine, kvalme, svimmel og til sidst endte jeg med at kaste op og gjorde det hele aftenen. Jeg kunne ikke sove og kunne ikke falde til ro.
Nu 3 dage efter kan jeg stadig ikke sove og har ca. sovet 3-4 urolige timer hver nat hvor jeg vågner hele tiden. Jeg har det ikke som sådan dårligt, jeg føler mig bare mærkelig. Som om jeg er høj på et eller andet. Jeg har fået en masse mærkelige tanker, som der egentlig skræmmer mig lidt. Det er som om jeg slet ikke er mig selv, eller i hvert fald ikke kan kende mig selv..
Jeg har nærmest konstant de sidste tre dage siddet på nettet og læst om bivirkninger, erfaringer osv. omkring Sertralin og jeg ved ikke hvorfor, men jeg er så nervøs for at tage dem. Jeg er bange for det fortsætter sådan her..
Udover det så føler jeg at jeg er ligeglad. Jeg plejer at have ture helt nede i det sorte hul og jeg ikke ved hvorfor - dem har jeg ikke haft, men jeg føler mig neutral

Har brug for at høre jeres erfaringer med Sertralin, både gode og dårlige.. Hvilke bivirkninger havde I, hvor længe og hvornår kunne i mærke en forbedring?

#2 TwilightZone

TwilightZone

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.813 Beskeder:

Skrevet 24 september 2010 - 18:39

Mine bivirkninger var slet ikke så slemme, som du beskriver. Den første uges tid havde jeg lidt tynd mave, søvnforstyrrelser (vågnede mange gange om natten), og generelt svedte jeg mere mens jeg tog medicinen. Til gengæld gik der adskillige uger før jeg syntes at jeg kunne mærke en virkning af pillerne.

Hvis du virkelig har det slemt med dine bivirkninger, synes jeg du skal kontakte din læge - det kan være du bedre tåler et andet præparat. Ellers synes jeg lige du skal give det en uges tid, så skulle bivirkningerne gerne aftage meget.

You can't unscramble an egg

#3 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.078 Beskeder:

Skrevet 24 september 2010 - 19:34

Gå til lægen, eller ring til lægevagten. Det kunne godt lyde som om medicinen virker for kraftigt (at du har fået en mild overdosis). Det er ikke nødvendigvis farligt, men det skal vurderes af en læge.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#4 pernilledc

pernilledc

Erfaren

• Medlemmer
  • 185 Beskeder:

Skrevet 26 september 2010 - 13:50

altså jeg havde det på stort set samme måde som dig den første uge.. jeg kastede dog ikke op.. og jeg fik sovepiller, så det med søvnen opdagede jeg ikke rigtig.. men det blev bedre.. men hvis du er meget i tvivl synes jeg du skal kontakte din læge..