Gå til indhold

Billede
- - - - -

kan man hæve feriepengene når på dagpenge

• Venligst log ind for at besvare
4 svar på dette emne

#1 jbj1234

jbj1234

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.148 Beskeder:

Skrevet 23 september 2010 - 17:23

Ja sorry hvis spørgsmålet har været oppe .
Men har en god sjat feriepenge (normalt bliver de sat ind til opsparing det vil sige de bliver ikke brugt til ferie) Jeg har holdt sommerferie for at få fred fra akasse og jobcenter . og meldte det osse og alt det der og blev trukket i mine dagpenge.
Men hvis jeg henter resten af mine feriepenge hjem Uden at holde eller melde om ferie til jobcenter .Kan jeg så risikere at blive trukket i dagpengene?????
"Hvis kærligheden er en illusion, så til helvede med virkeligheden." - Elsa Gress.-
"Tilgiv altid dine fjender. Intet kan irritere dem mere". citat Oscar Wilde

#2 Marlin

Marlin

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 756 Beskeder:

Skrevet 23 september 2010 - 18:41

Ja hvis de opdager det;)

Det er ikke lovligt, så jeg ville ikke gøre det... A-kasserne har mange muligheder for at tjekke om du har anden indtjening i de måneder du får dagpenge, og der bliver lavet stikprøver hvor de samkører indkomstregistre osv.

Hvis det bliver opdaget skal du betale dagpengene tilbage og du får en sanktion i form af karantæne!

#3 jbj1234

jbj1234

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.148 Beskeder:

Skrevet 23 september 2010 - 18:49

ok så skal man ikke lytte til dem der siger jamen det kan du sagtens hmf...var osse noget skeptisk. tak for svaret :)
"Hvis kærligheden er en illusion, så til helvede med virkeligheden." - Elsa Gress.-
"Tilgiv altid dine fjender. Intet kan irritere dem mere". citat Oscar Wilde

#4 Nyeng

Nyeng

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.131 Beskeder:

Skrevet 23 september 2010 - 19:06

ok så skal man ikke lytte til dem der siger jamen det kan du sagtens hmf...var osse noget skeptisk. tak for svaret :)

Jeg kom til at sende "fuldt" dagpengekort ind, selvom jeg havde holdt ferie i en uge. Jeg skrev og spurgte a-kassen om ikke jeg kunne trække den uge på det næste dagpengekort. Selvom jeg ikke hørte fra dem, valgte jeg at skrive en uge mindre denne gang. Det var fristende at "glemme" det, men som sagt er det ikke lovligt, akkurat som det ikke er når man arbejder.

:rocker: Guns N' Roses 14/06-10 :rocker:

If you hunger for what you see you'll take it eventually
You can have everything you want but you better not take it from me

#5 MTQueenie

MTQueenie

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 549 Beskeder:

Skrevet 29 september 2010 - 07:09

Hvordan kan det være ulovligt, når TS har meldt ferie og er blevet trukket i dagpenge. Det er da normalt, at man hæver sine feriepenge til at dække perioden, hvor man holder ferie. At det så sker senere, må være TS´s valg, vil jeg mene.

Nu var det jo de resterende feriepenge hun ville hæve uden at melde ferie ikke de feriepenge hun allerede havde benyttet spørgsmålet drejede sig om ;) og jo det er ulovligt at indkassere feriepenge samtidig med dagpenge.