Gå til indhold

Billede
- - - - -

Det der med at bruge et autoriseret Ford værksted fordi man har en ford??

• Venligst log ind for at besvare
5 svar på dette emne

#1 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 11:36

Jeg har lige bestilt en tid ved Ford til vores årlige karrosseri-eftersyn - vores bil har sådan noget rustgaranti.
Manden i telefonen spørger om vi ikke lige skal lave et serviceeftersyn ved samme lejlighed. Jeg fortælle at det har vi fået lavet andetsteds hvorefter manden himler op om at nu vil Ford praktisk talt ikke kendes ved vores bil længere og at vi jo altså skal bruge et autoriseret Ford værksted.
Efter min opfattelse er man vel fint dækket ind hvis man har valgt et autoriseret værksted? Ik?
Vi er da ikke tvunget til at komme til almindeligt servicveeftersyn ved Ford vel?

Fruen *meget grøn bilejer*
Mine drenge :lun:

#2 atrigonius

atrigonius

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.865 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 16:25

Nej ikke i lovens forstand, mærke forhandlerne vil meget gerne beholde bilerne til service hos dem selv, det er jo penge i kassen, og derfor forsøger de med al magt at gøre dette ved at forbyde jer i at få lavet service andre steder..

Jeg mener dog ikke de har noget at have dette i så længe i får lavet service hos et af "kæde" værkstederne , Automester f.eks...

jeg har oplevet at en vw værksted kunne ordne en dyr rep af en bil uden garanti fordi der var holdt vw service på bilen der var 4 år, (garanti udløb efter 2)., dette havde ikke kunnet lade sig gøre hvis service var lavet andre steder... sagde de... :)

Hvis den obligatoriske 1-2-3 års garanti på mekanik er udløbet ville jeg få det lavet hvor det var billigst...
A

Hvis man ikke er sur... er man så sød ?

#3 lover-moses

lover-moses

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.978 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 18:02

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad værkstedet hedder, så længe de bruger godkendte reservedele og opfylder service kravene som fabrikanten stiller, så er der garanti fra fabrikken.

Det rust eftersyn som skal foretages, er lige til at stikke skråt op. Der går en lærling rundt om bilen og kigger efter rust og lakskader, men han aner intet om hvad han egentlig skal se efter. Men så vidt jeg ved, skal det være et autoriseret værksted der laver denne kontrol, og som stempler i bogen, og det skulle meget gerne være gratis og burde ikke tage meget over 5min at udføre.
Frit land - Frit folk - Fri hastighed

Du snakker og snakker, men siger ingenting..

#4 pininfarina

pininfarina

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.746 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 19:43

Jeg undrer mig til stadighed over at folk falder for rustgaranti-tricket.
Det er aldeles unødvendigt at få en forhandler til at give rustgaranti. Det kommer helt sikkert af sig selv med eller uden forhandlerens medvirken.
Skulle bagklappen, orwhathavewe begynde at ruste, er der stort set ikke den undskyldning de ikke kan finde på for at undslippe.
You’re not a petrol head, until you’ve owned an Alfa Romeo – Jeremy Clarkson

Uden bilen går Danmark i stå!

#5 Magaritta

Magaritta

Erfaren

• Medlemmer
  • 275 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 20:09

det er kun det er kulance du skal bekymre dig om hvis du ikke får det lavet hos ford.

#6 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.211 Beskeder:

Skrevet 31 august 2010 - 20:54

Læs også her :

Nyvognsgarantier - biler - Forbrugerombudsmanden
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem: