Gå til indhold

Billede
- - - - -

Manuskript søges til eventyr-skuespil som selskabsleg

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 shadowskat

shadowskat

Aktiv

• Medlemmer
  • 75 Beskeder:

Skrevet 19 august 2010 - 23:15

Hej alle!

Min veninde har til et bryllup oplevet, at nogen havde en selskabsleg med, hvor en fortæller læste et eventyr op og forskellige personer fik roller som fx prins, prinsesse, konge, scenetæppe, sol osv.

Er der nogen, der har manuskriptet til dette skuespil liggende eller ved, hvor det kan findes på nettet? Jeg har søgt og søgt uden held.

Jeg har kun fundet frem til et lignende skuespil kaldet "Lady Rose" med indianere og cowboys, men ville meget hellere have eventyrsudgaven.

Håber på, at nogen kan hjælpe :)

#2 CYMAMAMYF

CYMAMAMYF

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 617 Beskeder:

Skrevet 20 august 2010 - 09:06

Jeg har også kun prøvet den mad 'Lady Rose', så kan desværre ike hjælpe her...

Men det er en sød leg som mange får gode grin ud af!

Hvis du finder eventyret - eller andre gør - vil jeg da også gerne være med på en gemmer! :-D

#3 shadowskat

shadowskat

Aktiv

• Medlemmer
  • 75 Beskeder:

Skrevet 20 august 2010 - 10:26

Den må bare være derude, har læst flere på nettet, som også har prøvet den.

Måske den er i en bog om selskabslege eller lignende? Uha håber virkelig, at nogen kan hjælpe! :)

#4 missbentes

missbentes

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 21 august 2010 - 22:28

Søg på Prins Tamin i Google, så dukker der et eventyr op. Det var bare super skægt - har prøvet det to gange og hver gang hulker alle gæsterne af grin!

Alle gæsterne skal udfylde små sedler med deres tanker, f.eks. "Jeg har en lækker borddame" "sovsen var god" osv.... bare sæt fantasien igang hos gæsterne. Disse sedler er så replikkerne. En del af eventyret bliver læst op og så skal f.eks. Kongen svare med det, som står på sedlen. Nogle gange passer det bare utrolig godt sammen, selvom det er tilfælde hvilken seddel der læses.