Gå til indhold

Billede
- - - - -

Snurren i tæer og fingre?

• Venligst log ind for at besvare
43 svar på dette emne

#1 BurberryGirl

BurberryGirl

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.698 Beskeder:

Skrevet 09 august 2010 - 18:40

Jeg har tit sådan en underlig og ret ubehagelig snurren i mine tæer og fingre (dog primært tæerne) Det kommer på lidt forskellige tidspunkter, men nok primært hvis jeg er træt i kroppen - f.eks. om aftenen. Det er virkelig generende og det er ret svært at abstrahere fra det. Det gør dog ikke som sådan ondt eller noget, så ved ikke lige hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an...

Er der nogen der kender til det, eller har et bud på, hvad det kan være? (og hvad man kan gøre ved det?) :blush:

Ændret af BurberryGirl, 09 august 2010 - 18:43.

Hilsen BurberryGirl :wave:

#2 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.012 Beskeder:

Skrevet 09 august 2010 - 18:43

Jeg er ikke læge så jeg kan ikke sige det er noget bestemt. Men jeg vil nævne at min veninde havde samme oplevelse i laaang tid og det var for lavt stofskifte. Det startede med fingre og hænder og blev så senere til fødderne også :)

Dermed ikke sagt at det er det du fejler, men så har du da et bud ;)
Endnu en af døgnets flaner, rendt fra bog og nål..

#3 BurberryGirl

BurberryGirl

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.698 Beskeder:

Skrevet 10 august 2010 - 23:02

Jeg er ikke læge så jeg kan ikke sige det er noget bestemt. Men jeg vil nævne at min veninde havde samme oplevelse i laaang tid og det var for lavt stofskifte. Det startede med fingre og hænder og blev så senere til fødderne også :)

Dermed ikke sagt at det er det du fejler, men så har du da et bud ;)

Hmm ok, havde ikke lige tænkt over om det kunne være stofskiftet... Jeg kan se, at vitaminmangel også kan give snurren på den måde... Må vel snakke med min læge (igen :rulle:)

#4 dr.juliet

dr.juliet

Erfaren

• Medlemmer
  • 209 Beskeder:

Skrevet 10 august 2010 - 23:42

Ville smutte en tur forbi lægen, det kan være flere forskellige ting og din læge vil nok være bedre til at udrede dig og forhåbentlig behandle dine symptomer, for videre rart lyder det jo ikke ligefrem! :)

#5 BurberryGirl

BurberryGirl

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.698 Beskeder:

Skrevet 11 august 2010 - 09:38

Ville smutte en tur forbi lægen, det kan være flere forskellige ting og din læge vil nok være bedre til at udrede dig og forhåbentlig behandle dine symptomer, for videre rart lyder det jo ikke ligefrem! :)

Ja du har ret, men synes bare jeg render til lægen hele tiden :(

#6 dr.juliet

dr.juliet

Erfaren

• Medlemmer
  • 209 Beskeder:

Skrevet 11 august 2010 - 09:53

Det er selvfølgelig rigtig ærgeligt at du har det sådan, men hvis du har problemer skal du til lægen, det er det han/hun er der for! :)

#7 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.012 Beskeder:

Skrevet 11 august 2010 - 10:31

Det er jo ikke fordi du ikke fejler noget at du kommer rendende, og når du har nogle symptomer så skal du da til lægen :) de er der for det samme.

Du har helt ret i det med vitaminmangel - en blodprøve vil kunne vise både dét og stofskiftet, og så har lægen sikkert også nogle andre ting som du skal undersøges for.

Det er drønubehageligt sådan at have snurrende fornemmelse i kroppen - håber du finder ud af hvad det er så du kan slippe for det :)
Endnu en af døgnets flaner, rendt fra bog og nål..

#8 BurberryGirl

BurberryGirl

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.698 Beskeder:

Skrevet 12 august 2010 - 10:11

Det er rigtig træls og har så diabetes 1 oveni, så ved ikke om det er min diabeteslæge jeg skal kontakte, eller den praktiserende læge...
Nåh, men som min mor så smukt udtrykker det, så får jeg da udnyttet det danske sundhedssystem til fulde :rulle:

Sender en mail til min diabeteslæge nu, så må han jo vurdere om jeg skal til ham, eller min praktiserende læge.

#9 happy

happy

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 11 Beskeder:

Skrevet 12 august 2010 - 14:12

Selvfølgelig skal du hurtigst muligt gå til lægen :o)

Det er det, de er der for.

#10 Holly

Holly

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 13 august 2010 - 21:27

Ikke for at male fanden på væggen. Men sclreose kan godt starte med disse symptomer eller polyneuropati (perifer nervelidelse).
Opsøg din læge og få evt. henvisning til en neurolog.
Because I said so...