Gå til indhold

Billede
- - - - -

Rådighedsbeløb?

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 MenerHunDet

MenerHunDet

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 672 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 12:07

hvad bør man som enlig forældre til 1 barn (ble barn) kunne klare sig for om måneden? når alle regninger er betalt..

#2 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.647 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 12:48

hvad bør man som enlig forældre til 1 barn (ble barn) kunne klare sig for om måneden? når alle regninger er betalt..

Bankerne siger normalt 4500-5500 i rådighedsbeløb for 1 voksen + ca. 1500 for barn, så 6-7.000kr. i jeres tilfælde. Hvad man så rent faktisk kan klare sig for er ofte noget helt andet.

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#3 MenerHunDet

MenerHunDet

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 672 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 14:17

Bankerne siger normalt 4500-5500 i rådighedsbeløb for 1 voksen + ca. 1500 for barn, så 6-7.000kr. i jeres tilfælde. Hvad man så rent faktisk kan klare sig for er ofte noget helt andet.

men når man er på su, kontanthjælp, dagpenge osv. så er de beløb jo fuldstændig henne i vejret..

#4 FruHein

FruHein

Erfaren

• Medlemmer
  • 339 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 14:48

Hjemme hos os er rådighedsbeløbet til mad, benzin, bleer, shampoo osv. 4800 kr om måneden....og vi er 2 voksne og 3 børn. Så bankerne må jo regne med at vi danskere er overforbrugere :-)

#5 ll1981

ll1981

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.075 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 15:05

men når man er på su, kontanthjælp, dagpenge osv. så er de beløb jo fuldstændig henne i vejret..

Er det?

Jeg er enlig mor til to på SU.

Jeg har godt nok både bil og SU-lån, men i dette regnestykke trækker jeg bare de indtægter og udgifter fra.

Uden bil har jeg udgifter for 7500 kr. pr. måned. Det dækker husleje, el, vand, varme, telefon, internet, licens, forsikringer, frugtordning i børnehaven - ALT.

Af indtægter har jeg SU på 8700 kr., børnebidrag fra børnenes far på 2340 kr., boligsikring på 2000 kr. og børnecheck på 3700 kr., i alt 16740 kr.

Dvs. mit rådighedsbeløb er 9240 kr.

Man skal så lige have hovedet med, for en stor del af mit rådighedsbeløb bliver udbetalt kvartalsvis, men det er jo ens eget ansvar...

#6 pernillenise

pernillenise

Erfaren

• Medlemmer
  • 301 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 15:20

Jeg er enlig mor med 1 barn på 2 år. Jeg har et rådighedsbeløb på 3000-4000 kr om md. afhængig af om der kommet en uventet udgift.

Jeg er på elev løn og jo det da ikke mange penge at have og der stort set skåret ind til bennet.... Men vi spiser rigtig billigt, handler altid i Aldi netto og fakta. Så har stadig råd til en tur i zoo og svømmehal osv. Og jeg har også stadig råd til en enkelt bytur i ny og næ
Jeg kan ikke stave... Men jeg VIL debattere!!

Selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave :banan:

#7 Blaesbjerg

Blaesbjerg

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.631 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 17:29

Da vi var i banken i marts (da havde jeg én mdr. til termin) for at forhøre os vedr. huskøb, der fik et blank afslag, fordi vi så "kun" ville have en rådighedsbeløb på 12.000 kr. og vi skulle mindst have 12.500:shock:

Så de sætter det vandvittigt højt, da vi for de 12.500 skal bruge disse på mad, tøj, hygge etc. benzin til bilen havde de lagt ind i budgettet:rulle:

Så mit svar for 2 voksne og 1 barn, må være 12.500 kr. (det mener i hvert fald Danske Bank, Arbjedenes Landsbank og Nordea:rulle:)

:lun: L 05.05.10 :lun:

:lun: Ruger på en lækker oktober baby  :lun:

#8 AlleAliasErTaget

AlleAliasErTaget

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.717 Beskeder:

Skrevet 05 august 2010 - 18:55

I Nordea kunne vi i princippet selv fastsætte vores rådighedsbeløb, og vi endte omkring de 12.000 for 2 voksne og 2 børn med 1 bil. Man kan sagtens leve for mindre, men det er jo også en god idé at have lidt luft til at spare op når man køber hus. Der skal jo løbende vedligeholdes, så det kommer til at koste lidt.
Det ender ALDRIG med en Lillymodel! :rulle:

#9 postdanmark

postdanmark

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 06 august 2010 - 02:31

I Nordea kunne vi i princippet selv fastsætte vores rådighedsbeløb, og vi endte omkring de 12.000 for 2 voksne og 2 børn med 1 bil. Man kan sagtens leve for mindre, men det er jo også en god idé at have lidt luft til at spare op når man køber hus. Der skal jo løbende vedligeholdes, så det kommer til at koste lidt.

?? Hmmmm det var da godt nok ikke meget.

Vi har også Nordea, men vi blev sat til at have et rådighedsbeløb på 17.000 kr for kun 2 voksne.

#10 Keeper-a_83

Keeper-a_83

Erfaren

• Medlemmer
  • 181 Beskeder:

Skrevet 06 august 2010 - 06:13

?? Hmmmm det var da godt nok ikke meget.

Vi har også Nordea, men vi blev sat til at have et rådighedsbeløb på 17.000 kr for kun 2 voksne.

Har det ikke været en beregning, hvad jeres nuværende rådighedsbeløb er? Jeg kan ikke forestille mig, at nogen banker vil kræve, at man har et rådighedsbeløb på 17.000 kr. - det er jo vildt meget!
De fleste steder, jeg har været i kontakt med, siger banken 9.500 kr. som minimum for to voksne...