Gå til indhold

Billede
- - - - -

Lenovo bærbar

• Venligst log ind for at besvare
52 svar på dette emne

#1 junu

junu

Erfaren

• Medlemmer
  • 483 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 14:30

Jeg vil høre om nogen kan fortælle om lenovo er et godt mærke? hvordan er deres batteritid, og er det computere der blæser meget og bliver meget varme?
ellers andet at fortælle lige om det mærke?

#2 Yuiklop

Yuiklop

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 989 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 16:23

De laver nogen rigtig gode computere... De overtog Thinkpad serien fra IBM og har gjort det fornuftigt med dem... Det er ikke helt samme kvalitet som da IBM havde dem, men de er solide:) Derudover så har jeg ikke oplevet at batteritid var et problem... Specielt også fordi man kan købe nogen ekstra store batterier til dem om stikker lidt ud bagtil...
Jeg mangler nogen gange nutids-r, æ, ø, å osv. Det er ikke fordi jeg ikke kan stave. Det skyldes en blanding af cola, tastatur, rensesprit og en enkelt hårtørrer. Du overlever nok:)

#3 kriss3d

kriss3d

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.583 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 16:31

Lenovo er stort set MÆRKET for firmaer. Deres holdbare serie kan du næsten kyle rundt med uden der sker noget (der er titanium ramme indvendigt)
27.05.05 :genert: 25.11.05 The dawn of my new life.. :lun:
This sentence contains exactly threee erors.

#4 junu

junu

Erfaren

• Medlemmer
  • 483 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 17:20

De laver nogen rigtig gode computere... De overtog Thinkpad serien fra IBM og har gjort det fornuftigt med dem... Det er ikke helt samme kvalitet som da IBM havde dem, men de er solide:) Derudover så har jeg ikke oplevet at batteritid var et problem... Specielt også fordi man kan købe nogen ekstra store batterier til dem om stikker lidt ud bagtil...

okay, dem jeg har set billeder af stikker batteriet ikke ud.?

hvordan med blæser og varme, bliver dette mærke meget varm.. nu sammenligner jeg nok med den jeg har nu, som er HP. og den bliver jo brandvarm. (ved godt HP stort set altid gør det) men hvordan er lenovo med varme?

#5 Yuiklop

Yuiklop

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 989 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 23:00

Den gamle jeg havde blev ikke varm i forhold til andre, men om det er generelt kan jeg ikke sige:)

De batterier der stikker ud, er nogen du skal købe ved siden af... Min gamle kunne holde 9 timer på sådan et batteri:)
Jeg mangler nogen gange nutids-r, æ, ø, å osv. Det er ikke fordi jeg ikke kan stave. Det skyldes en blanding af cola, tastatur, rensesprit og en enkelt hårtørrer. Du overlever nok:)

#6 junu

junu

Erfaren

• Medlemmer
  • 483 Beskeder:

Skrevet 18 juli 2010 - 23:30

De batterier der stikker ud, er nogen du skal købe ved siden af... Min gamle kunne holde 9 timer på sådan et batteri:)

sorry men måske forstår jeg det ikke lige. hvad mener du med et batteri det stikker ud?

hvis jeg lige tager denne som eksempel http://www.ubergizmo...ted-edition.jpg det batteri stikker da ikke ud? eller?

#7 Nielsen

Nielsen

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.774 Beskeder:
  • LocationOvenfra, nedenfra, forfra, bagfra, fra siden, fra snøvsen, fraværende, fraterniterende!

Skrevet 19 juli 2010 - 06:35

sorry men måske forstår jeg det ikke lige. hvad mener du med et batteri det stikker ud?

hvis jeg lige tager denne som eksempel http://www.ubergizmo...ted-edition.jpg det batteri stikker da ikke ud? eller?

Det er fordi det er ekstra udstyr han taler om, som du kan købe ved siden af standard batteriet - og det giver ekstra kapacitet (men fylder også lidt mere). Som sagt; det er ekstra udstyr og der er frit valg om du vil købe det ved siden af.

Men ellers er jeg helt enig, min Lenovo ThinkPad R61i arbejdslaptop kører knaldhamrende stabilt på 3. år, og mærket kan stærkt anbefales. Som alle andre laptops udvikler de mere varme end en desktop computer (da alting sidder ekstra tæt), men det bliver først et mærkbart problem, hvis den har kørt non-stop i et par døgn og vejret nærmer sig en temperatur udenfor på 29-30 grader ... så bliver den "sløv". Men hey - enhver laptop ville sænke performance, hvis man brugte den med samme mønster som en server :)

For mig er der ingen tvivl: den næste laptop jeg skal ha', skal også være en Lenovo. Det fungerer bare, og jeg gider ikke alt bøvlet med andre mere "eksperimentelle" designs.

PS:
Hvis du går efter en Lenovo, så husk at installere System Update - det skal køres med jævne mellemrum, ligesom Windows Update, og holder dit system opdateret med alle relevante patches, drivers, opdateringer og nye versioner af systemværktøjer ... og giver dig dermed max. stabilitet, performance og sikkerhed.
Frihed er at blive bundet med de rette bånd!

#8 STRAT-FENDER

STRAT-FENDER

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.473 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2010 - 10:03

Jeg har erfaring med T500, X200, X201, X300, X301, T400. Og en masse ældre modeller. I skrivende stund sidder jeg og leger med nogle af Lenovos nye T510 modeller :love:

Min erfaring er:

Pros:
1) Latterlig lav varmeudvikling. Jeg har ikke rigtig gennemskuet, hvordan fanden Lenovo har båret sig ad med at reducere varmeudviklingen så meget. Det kan næsten kun være trylleri. Det har f.eks. ikke været et problem at sidde i sofaen med bærbaren på skødet her i sommerheden.
2) Blæseren er generelt større end konkurrenternes, hvilket betyder, den roterer ved lavere hastighed, som reducerer støjniveauet ... meget.
3) Lenovos tastaturer er ubestridt verdens bedste. Det gælder dog ikke X300, hvis tastatur er lidt plastik-agtigt.
4) 3 års garanti.
5) Spill resistance. Den kan tåle væsker. Så hvis du spilder lidt vand i tastaturet, så sker der ikke noget.
6) Titaniums ramme. Det er rumfærger lavet af. Tænk over det :D
7) Indbygget gyroskop, som registrerer, når du tilter computeren for meget. Hvis du tilter den for meget, så låser computeren automatisk harddisken for at modvirke eventuelle skrivefejl. Meget fancy funktion, som sikrer dataintegriteten.
8) System Update som er et program, der gør, at computeren mere eller mindre vedligeholder sine drivere selv.
9) Hvis man får et problem med sin Lenovo, så har Lenovo et vanvittig godt message board med masser af Lenovo enthusiaster, der er villige til at hjælpe.

Cons:
1) Pris. De fleste konkurrenter er ofte adskillige tusinde kroner billigere.
2) Design. Især T500 og X200 modellerne er latterligt grimme. De er og føles meget solide - og det kan man se på designet. Det er som om Lenovo har ignoreret de sidste års trend, hvor fokus på designet er blevet prioriteret højere. Jeg synes X300 er den smukkeste Lenovo - og selv den er ikke noget at skrive hjem om:

http://tech2.in.com/...novo_x300_7.jpg

3) Vægt. Alt det ekstra udstyr vejer.
4) Lenovos model system er rimelig obskurt. T500 referer til en serie af computere designet til et formål. I denne serie er der så low-end T500 og high end T500, hvor prisen kan variere fra 5.000 kr. op til 20.000kr. Det er sgu lidt forvirrende.

Min far står og skal have en ny bærbar, og jeg har tænkt mig at anbefale ham denne her T410:
Lenovo ThinkPad T410i 2518 (Danmark) - Bærbar - Computer - EDBpriser - find og sammenlign de bedste priser og tilbud på danmarks bedste prisguide

Og det er fordi, jeg synes, der er en god balance mellem pris, ydelse og størrelse. Det eneste, der er i galt med den er, at den kun har 2gb ram.

Ændret af STRAT-FENDER, 19 juli 2010 - 10:16.

#9 Yuiklop

Yuiklop

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 989 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2010 - 10:23

Faktisk så glemte jeg helt at nævne det største plus ved en lenovo... Den fine røde knap i midten af tastaturet:) Aldrig har en bærbar da haft en bedre mus end den:)

#10 STRAT-FENDER

STRAT-FENDER

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.473 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2010 - 10:25

Faktisk så glemte jeg helt at nævne det største plus ved en lenovo... Den fine røde knap i midten af tastaturet:) Aldrig har en bærbar da haft en bedre mus end den:)

Ja, alle Lenovo bærbare kommer med en klitoris :lol: