Gå til indhold

Billede
- - - - -

Broen eller Mols-Linien

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 xrasmussen

xrasmussen

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.649 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2010 - 20:30

I forbindelse med de omtalte reklamer for Mols-Linien, dem hvor Ulf Pilgård siger: "Orker du heller ikke Fyn", vil jeg gerne høre hvad I foretrækker, når I skal rejse mellem Jylland og Sjælland.
Okay, denne tråd er hovedsageligt tænkt for bilister.
Jeg foretrækker at køre over Storebæltsbroen.
Godt nok bor jeg 30 minutters kørsel fra Århus, og hurtigfærgen tager godt en time til Odden, men hvor lang tid tager det at køre fra Odden til København?
For mig at se er Mols-Liniens problem, det sted Odden færgehavn ligger.
Den gang vi var i sommerhus i Rørvig, var Mols-Linien en fordel.
Men den gang vi var på ferie i Karrebæksminde på Sydsjælland, vil jeg påstå at broen var det nemmeste. Havde vi taget Mols-Linien, ville vi stadig have haft et pænt stykke at køre fra Odden og derned.

Der er andre muligheder for at rejse mellem Jylland og Sjælland, men denne tråd er mest tænkt som Storebæltsbroen kontra Mols-Linien. De omtalte reklamer har faktisk givet mig endnu mindre lyst til at sejle. For mig at se er Mols-Linien kun en fordel, hvis det er Odsherred/Vestsjælland, man skal til.

Jeg er gået udenom Århus-Kalundborg, for de langsomme færger kan ikke konkurrere tidsmæssigt med broen IMHO.

Men hvad synes I?

#2 dr1yl

dr1yl

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.542 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2010 - 21:23

Jeg tager Molslinien. Men det er kun fordi jeg bor i Odsherred. Jeg syntes prisen er helt vild! Det kunne være fedt med Molslinien hvis man kunne bruge den til et smut til Århus. Men det koster 360,-

Du har helt ret i at Molslinien ikke er særlig relevant hvis man skal til/fra midt sjælland.

Færgens fordel er, man får en pause i kørslen. Skønt når man eks. har børn. Men det er altså også en pause det koster 500,- pr. vej.

Jeg ville "ønske" jeg boede nærmere broen, for så ville jeg komme meget mere over. Prisen på færgen sætter begrænsning for min "rejse" lyst.

dr1yl

#3 Douglas

Douglas

Genbrugsteenager

• Medlemmer
  • 1.952 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2010 - 22:25

Jeg tager aktid broen - mest fordi jeg ikke gider mokkeriet på færgen med alle de mennesker og alt for lidt plads på bildækket med gode chancer for at få bildøre banket op i siden på bilen.

Og selvfølgelig tæller det med at jeg har firmabil og benzinen til køreturen ikke koster mig noget.

Bor lidt nordvest for midtsjælland.
Coffee - Makes You Do Stupid Things Faster With More Energy

#4 BoobieDude

BoobieDude

Erfaren

• Medlemmer
  • 384 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2010 - 23:35

Jeg bor på Århus-kanten og tager altid hurtigfærgen når jeg skal til Kbh. og nordsjælland.

#5 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2010 - 00:56

Molslinien er vil kun aktuelt for dem som bor nord for Århus.

Har selv tidligere haft benyttet begge muligheder, hvor min erfaring er at broen er hurtigst selv om man kommer til at køre noget længere, og som er grunden til at jeg mest har brugt broen.
Men hvis man er flere af sted og det vil være fint med den pause på turen, så er Molslinien at foretrække.
Når jeg bliver diktator bliver hele bundtet skudt :)

#6 Symmanine

Symmanine

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.487 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2010 - 01:35

Som du selv er inde på så kommer det vel an på hvor man skal hen :)
Jeg kan godt lide afbrækket på en færge, men molslinjen er sindsygt dyr.

#7 Diana524

Diana524

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 653 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2010 - 12:26

Jeg bor næsten midt mellem Århus og Ebeltoft, så har ikke ret langt til nogen af færgerne.
Sidst jeg skulle til Sjælland skulle jeg til Holbæk, og tog selvfølgelig Molslinien, men..... det kostede ca. 1000 kr. for en returbillet :tie:
Så selv om jeg ikke gider køre, så bliver det altså broen fremover, for 1000 kr. kan jeg køre MANGE kilometer i min bil!

#8 JydenFraHerlev

JydenFraHerlev

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.016 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2010 - 18:21

Fra Herlev har vi ca 1h30m til Odden.

Skal vi til Nordjylland tager vi færgen. Det er et godt afbræk på en ellers lang tur med to børn på bagsædet.

Ulemperne er klart prisen og den piv hamrende elendige skodvej fra Holbæk til Odden. Vel nok Danmarks dårligste stykke vej i forhold til mængden af bilister.
Jeg er AGF-fan, hva' fan er du?
Assumptions is the mother of all fuck ups.
Hellere modvind end Ølstykke!

#9 Symmanine

Symmanine

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.487 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2010 - 22:37

Skal vi til Nordjylland tager vi færgen. Det er et godt afbræk på en ellers lang tur med to børn på bagsædet.

Ulemperne er klart prisen og den piv hamrende elendige skodvej fra Holbæk til Odden. Vel nok Danmarks dårligste stykke vej i forhold til mængden af bilister.

Ja det er totalt til grin, at der bare er en knoldet smal landevej... Da hurtigfærgerne hørte hjemme i Kalundborg og sejlede derfra var det langt bedre at køre til og fra færgen.

#10 xrasmussen

xrasmussen

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.649 Beskeder:

Skrevet 01 juli 2010 - 07:36

Ja, den vej er også en af grundene til, at jeg foretrækker broen.
Dog, når I skal til Nordjylland kan jeg godt se, det nok er en fordel at tage færgen.
Jeg bor en halv time syd for Århus, så derfra tager det ikke lang tid at køre til Fyn på motorvejen.