Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvor mange kontanter må man have med til udlandet?

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 LBO

LBO

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 560 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 13:19

Er der nogle grænser for, hvor mange kontanter, man må have med, når man rejser til udlandet?

Vi skal snart rejse 14 dage til Tyrkiet, og eftersom vi er 5, der skal afsted, havde jeg tænkt mig at veksle en portion kr. om til hhv. Lira og Euro, hjemmefra...
Alle børnene i skolen havde matematik - undtagen Helle, hun kunne ikke tælle.....:boo:

#2 devilswoman

devilswoman

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.941 Beskeder:
  • LocationLost

Skrevet 14 juni 2010 - 13:53

jeg vil ikke tro, at der er nogen grænse, men det ville nok ikke være så smart at tage alt for mange med i og med, at de kunne blive stjålet.

#3 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.967 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 14:00

kontakter svarende til 10.000 euro pr. person.

Er det mere skal det fortoldes.

Ekstra Bladet - Max 75.000 kroner over grænsen
  • LBO kan lide dette

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#4 LBO

LBO

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 560 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 14:15

kontakter svarende til 10.000 euro pr. person.

Er det mere skal det fortoldes.

Ekstra Bladet - Max 75.000 kroner over grænsen

Mange tak....:)
Alle børnene i skolen havde matematik - undtagen Helle, hun kunne ikke tælle.....:boo:

#5 PinkPowerPrincess

PinkPowerPrincess

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.933 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 14:26

Jeg håber det er ok jeg låner din tråd.

Måske spørger jeg dumt, men er det smartes at have kontanter (5000-10.000 kr) i håndbagagen eller kufferten? Er der nogle regler for det?:genert:
Der findes ikke forkerte meninger, kun meninger der er forskellige fra andre.

#6 thomlau

thomlau

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.357 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 16:38

Jeg håber det er ok jeg låner din tråd.

Måske spørger jeg dumt, men er det smartes at have kontanter (5000-10.000 kr) i håndbagagen eller kufferten? Er der nogle regler for det?:genert:

Hvad ville du gøre hvis du havde dem i din kuffert og den blev væk...?

Så siger du tyil forsikringen - der var 10.000,- i den i kontanter - yeah right tænker forsikringen så ;) rent faktisk mener jeg der står i de fleste policer/krav at de IKKE dækker kontanter i indskreven baggage.

Og Til TS - når du nu skal ud og flyve, og kommer med X antal kr (Som rent faktisk er 75.000,- pr person!) så vil du i den grad hjælpe dig selv gevaldigt hvis du tager kontakt til Told og Skat i lufthavnen (I KBH ligger den i T3 lige ved udgangen for passagerer) Fortæl dem hvad du har med, vis kvittering på at de er hævet i banken og andre tegn på at de IKKE er "sorte".

Hvis ikke du gør det, så er der meget meget stor sandsynlighed for at du bliver stoppet i Seurity, når de så ser at du har en stor portion penge med, så ringer DE nemlig til Told, som så meget sikkert kommer op og vil snakke med dig. HVIS så ikke du kan bevise at du har tjent dem på ærlig vis - ja så skal du på ferie uden lommepenge ;) hvis ikke du skylder noget (bøder, div bidrag osv osv) og kan bevise du har tjent dem og sparet op til turen her - så får du dem så tilbage igen engang når du er hjemme igen.

Derfor gør dig selv den tjeneste at gå til Told først, så op i Security hvor du bare lader dem ligge i din taske (ikke i lommer, eller div syninger i tøjet) skulle din taske så blive taget fra til undersøgelse, så sig at du har penge med og at du har været hos tolden, og viser dem dine papirer derfra - så er du aftsed på ferie...

Yeps har abrjdet der, og har set RIGTIGT mange tage afsted uden deres "lommepenge" + en del der blev tilbageholdt af politiet (div sociale bedragerisager for eks) og jeg har stået med svimlende pengesummer inde i rummet sammen med passageren naturligvis og tænkt mit om dem, men alt er op til Told, så afgørelsen har/kunne jeg ikke blande mig i.

Men når man ser en "en af anden etnisk herkomst" først sige at han ikke har mere end det der er fundet, og så derefter med lidt pres, få ham til at vise liiiige lidt flere penge - og så fortæller ham at nu bliver han undersøgt grundigt, og man så mærker "noget" nede ved lysken - og han så modvilligt trækker to poser op med 100.000,- Dkr i hver op - så er det altså meget svært at tro at de er redeligt tjent de penge... det var vare et af de utallige eksempler.

Canon EOS 60D og 350D - og Ixus 80 IS

Min Fototråd - Du må godt kigge ;) :blush:

#7 Kasper

Kasper

Delenda Est

• Medlemmer
  • 9.054 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 16:39

Håndbagagen!

Enig. For hvis din ind-checkede bagage bliver åbnet og undersøgt, og der ligger et stort bundt kontakter - så kunne det jo godt være fristende for en eller anden lige at snuppe dem, og det er ret svært for dig at bevise, at de mangler.

Smid dem i håndbagagen, som du jo har i nærheden under hele turen.

Harry, I have no idea where this will lead us, but I have a definite feeling it will be a place both wonderful and strange.

#8 miss.vickie

miss.vickie

Erfaren

• Medlemmer
  • 473 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 16:48

Du kan også få dig et VISA dankort, det kan du belale med i hele verden....:gogo:
[SIGPIC]http://i38.tinypic.com/ftlwcp.gif[/SIGPIC]

:P ¨˜”°º•Miss.Vickie•º°”˜¨ :P

#9 LBO

LBO

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 560 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 18:27

Du kan også få dig et VISA dankort, det kan du belale med i hele verden....:gogo:

Jeg HAR et VISA dankort - men regnede med, at det var billigere at gå i banken og hæve en røvfuld kontanter, frem for at betale gebyr, hver gang, man hæver i udlandet....

#10 Pust

Pust

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.101 Beskeder:

Skrevet 14 juni 2010 - 21:29

Jeg HAR et VISA dankort - men regnede med, at det var billigere at gå i banken og hæve en røvfuld kontanter, frem for at betale gebyr, hver gang, man hæver i udlandet....

Drop kontanter og tag dit VISAkort med. Ja, det koster 30 kroner hver gang du hæver, men så hæv f.eks 500 lira (2000 kroner) ad gangen. Med Visa får du i øvrigt den bedste kurs. Jeg kunne ikke drømme om at veksle hjemmefra.