Gå til indhold

Billede
- - - - -

Perspektivering?

• Venligst log ind for at besvare
6 svar på dette emne

#1 ina

ina

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.603 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2010 - 19:47

Jeg er i gang med min bachelor opgave til pædagogstudiet. Jeg mangler min perspektivering, og jeg er lost. Har ingen ide om hvordan jeg skal skrive den..

Er der nogen der har nogle guldkorn eller en perspektivering jeg må se?

#2 Orchidaceae

Orchidaceae

Erfaren

• Medlemmer
  • 364 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2010 - 19:55

Øhm... Det kommer jo fuldstændig an på, hvad du har skrevet om.

Men for at citere 'Bundne opgaver' af Signe Skov, at gør perspektiveringen "... opmærksom på hvordan noget har betydning og konsekvenser i andre - især fremtidige - sammenhænge." Med andre ord, vil man typisk diskutere, hvordan de teorier og metoder, man har redegjort for, kan anvendes i fremtidige, praktiske forbindelser...

Ved ikke, om det var sådan noget, du var i tvivl om?
♫ I'm a sweet piece of work, well intentioned; yet disturbed
Wrongly labeled and underfed - treated like a rose as an orchid ♫

Living the dream :blushing:

#3 ina

ina

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.603 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2010 - 09:05

Øhm... Det kommer jo fuldstændig an på, hvad du har skrevet om.

Men for at citere 'Bundne opgaver' af Signe Skov, at gør perspektiveringen "... opmærksom på hvordan noget har betydning og konsekvenser i andre - især fremtidige - sammenhænge." Med andre ord, vil man typisk diskutere, hvordan de teorier og metoder, man har redegjort for, kan anvendes i fremtidige, praktiske forbindelser...

Ved ikke, om det var sådan noget, du var i tvivl om?

Tak for svar. :) Jeg er i tvivl om det hele.. :lol: Men jeg synes jo at jeg har svaret på noget af det du skriver her i analysen også?

Jeg skriver om kost, børns sundhed og pædagogens roller hertil.

#4 nett2003

nett2003

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.573 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2010 - 23:02

Nu læser jeg godt nok til sygeplejerske, og har lige afleveret BA :banan:

Men når der skrives perspektivering, så kan det menes, f.eks... hvordan kunne du forestille dig, at pædagogen kunne få større viden, indsigt eller faglige kompentencer inden for dette område.

Var der nogle muligheder, f.eks igennem efteruddannelse, som kunne gøre, at pædagogen fik viden omkring børns kost og sundhed.

Kunne kost og sundhed måske kobles på børns livskvalitet...-f.eks, hvad ville det betyde for børnenes sundhed, at pæd. ikke havde viden og indsigt i dette område, og hvordan kunne denne viden påvirke børnenes trivsel... Der kunne du f.eks bruge Kajandis livskvalitets teori.

Kunne kommunikation være en mulíghed du kunne perspektivere på?

Kort sagt, alt hvad du kunne forestille dig kunne ændre praksis, fremtidig - Hvordan kunne hele denne situation gøres bedre for børnene.

Nett
  • ina kan lide dette
mor til 2 skønne piger:o

#5 ina

ina

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.603 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2010 - 09:41

^ Tusind tak for hjælpen! :banan:

#6 Squash

Squash

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.998 Beskeder:

Skrevet 10 juni 2010 - 14:54

Hej Ina

Inde på PLS hjemmeside kan du under opgavesamling finde andres opgaver, de kan måske give dig lidt inspiration til hvordan du skal gribe en perspektivering an. Der ligger 40 bacheloropgaver, så vidt jeg husker..

#7 ina

ina

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.603 Beskeder:

Skrevet 10 juni 2010 - 16:11

Hej Ina

Inde på PLS hjemmeside kan du under opgavesamling finde andres opgaver, de kan måske give dig lidt inspiration til hvordan du skal gribe en perspektivering an. Der ligger 40 bacheloropgaver, så vidt jeg husker..

Tak, det vil jeg lige kigge på.. :gogo: