Gå til indhold

Billede
- - - - -

Kan en ukrudtsfjerner klare det her ?

• Venligst log ind for at besvare
7 svar på dette emne

#1 multe

multe

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 918 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 09:45

Jeg ordnede hele gårdhaven i foråret - pillede alle grønne små skud op - og se nu .... :whine:

Jeg magter ik at ta den igen - kan en kemisk ukrudtsfjerner ta den her ??
Skal det sprøjtes på?
Og hvor lang tid går der før det er væk ??

Vedhæftet fil(er)

Will find nice sensible boyfriend and stop forming romantic attachments to any of the following: alcoholics, workoholics, sexaholics, commitment-phobics, peeping toms, megalomaniacs, :fløjt:

#2 Tom2x

Tom2x

Findes der overhovedet rigtig liv udenfor debatten?

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 09:58

Jeg fandt et forum hvor de foreslog at fylde en vandforstøver og fylde den med eddike, og så sprøjte det på, så visner skidtet... Men med alt sådn noget skal du huske at skidtet kommer igen... og en kemisk løsning, som du kalder det, er bestemt ikke anbefalelsesværdig...

Her er en knap så kemisk løsning :) Haven - Shop forside - Gødning - Miljøvenlig ukrudtsfjerner

Men den virker :cool:

#3 multe

multe

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 918 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 09:59

Men den virker :cool:

Og tålmodighed er jo desværre ikke en del af min meget umenneskelige side - 30 dages virketid - så er det næsten vinter igen.. hvor lang tid tar det før det crazy stuff virker ? :gruble:
Will find nice sensible boyfriend and stop forming romantic attachments to any of the following: alcoholics, workoholics, sexaholics, commitment-phobics, peeping toms, megalomaniacs, :fløjt:

#4 Sanduglen

Sanduglen

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.553 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 10:05

Roundup virker meget hurtigt, efter et par dage står det døde ukrudt tilbage med den smukkeste rødbrune farve. Så er det bare at gå i gang og fjerne det, for selvom man sprøjter, så forsvinder det døde materiale ikke sådan vips af sig selv. :D

Bagefter ville jeg bruge en gasbrænder til at holde det væk. Men den skal bruges mens det er småt, ikke noget med at gøre det en gang i april når forårshumøret er højt og så bare lade stå til. Rettidig omhu! som den gode hr Mærsk sagde...

Edit: Særligt sejlivede planter kan tage et par uger om at dø eller halvdø.

Ændret af Sanduglen, 05 juni 2010 - 10:18.

#5 Tom2x

Tom2x

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 10:08

Roundup. :lun:

Jeg foretrækker Glyfonova :D

#6 Tom2x

Tom2x

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 10:09

Hvad uglen sagde: selvom det dør, skal det jo stadig fjernes...

Dertil kommer at jeg tvivler på de 'giftige' og dermed mest effektive midler er tilladte i DK

Hverken Roundup eller Glyfonova er specielt giftige - men de er mægtigt effektive ;)

#7 Sanduglen

Sanduglen

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.553 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2010 - 17:12

Gad vide hvorfor Round-Up er så udskældt

Det er vist noget med, det er mægtig effektivt, men desværre ikke kun på den fede måde.... :afro:

#8 Salander

Salander

Aktiv

• Medlemmer
  • 91 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2010 - 20:04

Har selv fliseområde i forhave, og gårdhave, har aldrig brugt andet end lidt vintersalt,
som er spredt ud med lidt løs hånd, på fliserne.
Første gang i starten af april, og så en gang i løbet af sommeren, så er der
aldrig ukrudt mellem fliserne. Supernemt ;o))))
Kalle Blomkvist