Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hoftedysplasi

• Venligst log ind for at besvare
10 svar på dette emne

#1 rebechen

rebechen

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.703 Beskeder:

Skrevet 30 april 2010 - 15:20

Diva humpede efter vores gå tur onsdag aften, så torsdag var jeg til dyrlæge med hende, bare lige for at få tjekket der ikke var sket noget.

Dommen var en noget anden end jeg have regnet med hoftedysplasi, tak for kaffe og av min arm, hun er lige knap 3 år gamle, dyrlægen siger det ikke er særlig fremskreden, og at via foder, kosttilskud og halvårlige indsprøjtninger kan det bremes så det ikke udvklker sig så hurtigt. Min stakkels lille skat, dyrlægen fortalte også at hun har ondt, men at hun ikke viser det.

Er der nogen der har erfaring med foder der indeholde de rigtige ting? Dyrlægen anbefaler Hills og jeg gav 800 kr for 14 kg foder i går det er til ca 46 dage, og så 200 kr om mdr til kosttilskud. Og så komme de dyrlægebesøg det måtte give også, så jeg kunne godt tænke mig at finde et altanativ til hills for det er altså temlig mange penge. Men på sammetid skal det dække de behov Diva har.

Vi skal til at gå i hunde svømmehalle, det skulle være rigtig godt for hende.

#2 Frostkissed

Frostkissed

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.730 Beskeder:

Skrevet 30 april 2010 - 20:31

PUHA!!! Sikken en grim besked at få !!!

OK jeg tænker umiddelbart, at din dyrlæge har givet dig opskriften på den dyreste løsning.

Vores gamle hund får nogle tabletter købt i Tyskland i et Grænsemarked Glukosamin + MSM, det samme der anbefales til Gigspatienter ;) Vi køber 240 tabletter for små 200 Kr, et voksent menneske skal tage 4 tabletter dagligt så vi dividerede bare op så det passede med hundens vægt.

Vi blev anbefalet at benytte et senior foder og har brugt Olivers Old and Fit.

Derudover var vi en tur forbi hundekiropraktoren med hende - det udrettede underværker for hende, så det ville jeg nok forsøge hvis jeg var dig.

FK

Ændret af Frostkissed, 30 april 2010 - 20:43.

"By three methods we may learn wisdom: First, by reflection, which is noblest; Second, by imitation, which is easiest; and third by experience, which is the bitterest."

#3 Miss_you

Miss_you

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.094 Beskeder:

Skrevet 30 april 2010 - 23:57

Hej Rebechen.

Jeg har ondt af dig og din hund, for det er bestemt ikke en sjov besked at få.

Jeg har selv en lille hund på 3 år der også er røntgenfotograferet og har HD i værste grad.

Vi giver hende i øjeblikket noget slankekost fra Royal Canin der hedder Satiety, og udover det skal hun have noget kosttilskud der hedder "Flex Vital", det er i pulverform, der er 400g i dåsen og den koster 340 kr.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en hund du har, men hun skal have 2g for hver 10kg hun vejer pr. dag, så kosttilskuddet bliver ikke så dyrt, men maden forstår jeg ikke rigtig, for Hill´s j/d koster 649 kr. for 12 kg, og der er alt det der skal være af olier , så det er ikke nødvendigt med kosttilskud.

Minlille cavalier går i noget der hedder en water-walker, det holder hendes helbred oppe, men svømning er sikkert lige så godt.

Det din dyrlæge taler om af indsprøjtninger er sandsynligvis Cartrofen, som skal gives 4 gange med en uges mellemrum, det har vi også prøvet, for et år siden, men Nahla har faktisk fået det bedre med water-walkeren, og moderat motion. Cartrofen gav jeg 1000kr for sidste sommer.

Jeg håber du finder ud af det, men opgiv endelig ikke, der er masser at ting at gøre der hjælper.

Hvis du har lyst til at snakke mere omdet privat, må du meget gerne skrive en pb.
Verdens bedste hunde og katte. Bor hos mig.. :)

#4 kvaser68

kvaser68

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.122 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2010 - 03:18

Diva humpede efter vores gå tur onsdag aften, så torsdag var jeg til dyrlæge med hende, bare lige for at få tjekket der ikke var sket noget.

Dommen var en noget anden end jeg have regnet med hoftedysplasi, tak for kaffe og av min arm, hun er lige knap 3 år gamle, dyrlægen siger det ikke er særlig fremskreden, og at via foder, kosttilskud og halvårlige indsprøjtninger kan det bremes så det ikke udvklker sig så hurtigt. Min stakkels lille skat, dyrlægen fortalte også at hun har ondt, men at hun ikke viser det.

Er der nogen der har erfaring med foder der indeholde de rigtige ting? Dyrlægen anbefaler Hills og jeg gav 800 kr for 14 kg foder i går det er til ca 46 dage, og så 200 kr om mdr til kosttilskud. Og så komme de dyrlægebesøg det måtte give også, så jeg kunne godt tænke mig at finde et altanativ til hills for det er altså temlig mange penge. Men på sammetid skal det dække de behov Diva har.

Vi skal til at gå i hunde svømmehalle, det skulle være rigtig godt for hende.

Hvad race snakker vi om her?

SELVFØLGELIGT sælger han dig Hills... han får jo et sponsorat fra firmaet... dette gør ikke at det er det rigtige og det helbreder/lindrer sandsynligvis ikke din hund for HD..

der er nogle metoder... du kan prøve med Glukosamin.. det kan hjælpe i mild grad... Har selv Broholmer på 76 kg der har humpet.... (officielt pga skuldermus... men den kan ikke ses på røngten??) I dag får han kun glukosamin hvis han viser smerter.. det har han så ikke gjort de sidste 3 år..

Der er operationer hvor man ind-opererer guld i hofteskålene der har vist sig MEGET virkningsfulde.. (pris ukendt)

Men opgiv ikke din hund pga det... bare for nysgerighedens skyld... hvad klacificering fik den mht HD??

Ændret af kvaser68, 01 maj 2010 - 03:23.

For what we are about to receive may the lord make us truly thankfull.....
(De sidste ord fra kaptajnen på et engelsk linieskib før første salve blev afgivet.. eller modtaget...)

#5 am.kjaer

am.kjaer

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 787 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2010 - 09:30

Hvad race snakker vi om her?

SELVFØLGELIGT sælger han dig Hills... han får jo et sponsorat fra firmaet... dette gør ikke at det er det rigtige og det helbreder/lindrer sandsynligvis ikke din hund for HD..

der er nogle metoder... du kan prøve med Glukosamin.. det kan hjælpe i mild grad... Har selv Broholmer på 76 kg der har humpet.... (officielt pga skuldermus... men den kan ikke ses på røngten??) I dag får han kun glukosamin hvis han viser smerter.. det har han så ikke gjort de sidste 3 år..

Der er operationer hvor man ind-opererer guld i hofteskålene der har vist sig MEGET virkningsfulde.. (pris ukendt)

Men opgiv ikke din hund pga det... bare for nysgerighedens skyld... hvad klacificering fik den mht HD??

Jeg kan da ikke se at det er en SELVFØLGELIGHED at dyrlægen sælger hende hills???? Gad da godt vide hvad du ved om hvilket sponsorat han får derfra. Jeg arbejder selv på et dyrehospital men kender godt nok ikke noget til sponsorater!!!

Hills har j/d, Royal Canin har Mobility og Specific har CJD, alle for samme problem men j/d GIVER en rigtig god effekt mod HD og det er enddan testet. vi har kun gode erfaringer med det.

TS jeg synes du skal holde den på j/d som dyrlægen siger, det er et super godt foder (og jeg får hvert fald ingen sponsorater), kan dog som en anden nævner ikke se hvad tilskuddet skal gøre godt for, så vidt vi er orienteret så må man netop KUN give fodret og ikke andet når de er på leddieter da balancen mellem omega 3 og omega 6 fedtsyrer er helt nøjagtigt afstemt i foderet
Elliott - 26. Marts 2013 :blushing: :love:

#6 borders

borders

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.009 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2010 - 13:05

Alt efter hvilken grad af HD hunden har, og hvilken størrelse af hund det drejer sig om, er jeg ikke sikker på at det er nødvendigt at give specialfoder.

Min border på 10½ år fik konstateret HD (c-hofter) som unghund. Han har ALDRIG fået specialkost, men er blevet holdt meget slank og muskuløs. Han får flex vital dagligt, og intet andet.

Sidste år blev han tjekket i hofter og ryg, og hans hoftestatus var uændret.

#7 Miss_you

Miss_you

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.094 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2010 - 00:21

am.kjaer, jeg går også fuldt og helt ind for j/d, for jeg har tydeligt kunnet mærke forskel på min hund, men grunden til at hun ikke skulle have det i en periode er, at hun skulle steriliseres og var lidt for tyk og så skulle hun tabe sig først.

Lige så snart hun kan klare det igen, går jeg over til j/d igen, det er helt sikkert.
Verdens bedste hunde og katte. Bor hos mig.. :)

#8 Frostkissed

Frostkissed

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.730 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2010 - 00:45

Jeg er bestemt enig i, at det er Alfa - Omega at holde hunde med hofteproblemer slanke og muskuløse, da fedme, hos hund som hos menneske, belaster ledene i alvorlig grad.

Jeg tror at alle fodermærker, kan fremlægge strålende resultater for, hvor fantastisk deres special foder er - sådan funger reklame og salg jo nu engang, ældre hunde, drægtige/diegivende tæver og hunde med ledproblemer, osv, kan have brug for fodertilskud af den ene eller anden slags, men som jeg tænker, at man som ansvarlig hunde ejer, også bør stille sig kritisk og ikke være blindt autoritetstro og købe/tro på, hvad end en dyrlæge disker ud .. Hvis jeg som menneske, fik en så alvorlig diagnose, som HD jo er, ville jeg få en anden læges ord for at det forholder sig sådan, jeg ville spørge ind til alternative behandlingsmetoder og søge information på nettet osv, og jeg mener bestemt at mine hunde fortjener det samme.

Havde jeg taget mine dyrlægers ord for gode varer, var Siam blevet steriliseret for 1½ år siden, da hun havde en livmoderinfektion.

Dyrlægerne prøvede en penicillinkur og da den ikke virkede, ville de sterilisere hende, jeg bad dem undersøge om der var alternativer, det var der, en rasende dyr medicin, som skille injiceres i hendes nakkemuskulatur 1 gang om ugen gange 3, i forbindelse med en yderligere penicillinkur på 2 uger, Hun fik store buler på halsen efter medicinen, som ikke hjalp, da hun efter de 2 uger blev skannet var den stadig gal.

I mellemtiden havde jeg via nogle kontakter fået kendskab til et præperat, som Dylægen ikke kendte til, og da jeg bad om at få det udleveret, blev hun fornærmet, men gav mig det, men ytrede sig i stærke vendinger om, at hun ikke troede på den løsning...

Præperatet skulle gives i injektioner 3 gange daglig i 10 dage - Jeg fik vist hvordan, og tog hjem, 2 uger efter kom vi tilbage, og min hund var blevet rask ... Hun fik i December hvalpe, hvilket dyrlægen også havde forsvoret kunne lade sig gøre, efter hvad hun havde været igennem ...

FK
"By three methods we may learn wisdom: First, by reflection, which is noblest; Second, by imitation, which is easiest; and third by experience, which is the bitterest."

#9 jasmin

jasmin

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 31 oktober 2010 - 00:23

hej vores lille schæferhund på halvandet år har symptomer på hoftedysplasi det er forfærdeligt vi skal have røgten fotograferet den og tjekket det

!! :'( håber han ikke har det han er ikke så gammel ellers skal han dsv aflives :(

nogen der ved om det kan behandles

#10 Drimmer1

Drimmer1

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 31 oktober 2010 - 15:46

hej vores lille schæferhund på halvandet år har symptomer på hoftedysplasi det er forfærdeligt vi skal have røgten fotograferet den og tjekket det

!! :'( håber han ikke har det han er ikke så gammel ellers skal han dsv aflives :(

nogen der ved om det kan behandles

HD er desværre arveligt, så hvis din hund har det, så har han haft det lige fra starten.

Det kan ikke fjernes, men hunden kan godt få et godt liv alligevel.

Jeg kender nogen med en hund som fik konstateret d-hofter. Hun cykler med den, går i hundesvømmehal og fodrer med hills-foderet, og han har det fint.