Gå til indhold

Billede
- - - - -

Pædagoguddannelsen- hvad kan man bruge den til?

• Venligst log ind for at besvare
13 svar på dette emne

#1 Frk.Heegaard

Frk.Heegaard

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.477 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 11:37

Ja, jeg har taget pædagog uddannelsen og er lige pt på barsel - jeg er ikke sikker på at jeg ønsker at skulle tilbage til feltet men hvad dælen kan jeg bruge den til indenfor andre brancher?

"Børn gør det rigtige, hvis de kan."

#2 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 12:38

Nu er jeg ikke selv uddannet pædogog, men måske denne side kan inspirere lidt. Der står ihvertfald forskellige arbejdsområder man kan arbejde i.

Pædagog
Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#3 Frk.Heegaard

Frk.Heegaard

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.477 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 12:59

Nu er jeg ikke selv uddannet pædogog, men måske denne side kan inspirere lidt. Der står ihvertfald forskellige arbejdsområder man kan arbejde i.

Pædagog

Tak, men det var nu for at prøve noget andet end omsorgsarbejde :)

#4 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 13:14

Nå ok, jeg misforstod. Er slet ikke inde i det område. :blush:
Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#5 Bitte_mus

Bitte_mus

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.072 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 13:19

Jeg har fået af vide, man kan bruge uddannelsen indenfor pædagog, lærer, støttepædagog og så videre, men kan du ikke skrive til studievejlder og spørge?

#6 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.010 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 15:02

Du kan også prøve at undersøge hvordan du kan videreuddanne dig. Du kan evt. læse videre med pædagogik og ende som underviser indenfor faget? eller tage en overbygning i noget andet?

Tror du får svært ved at finde andet end omsorgsarbejde "bare" med pædagog-uddannelsen :)

#7 Evapeva

Evapeva

Helgen

• Medlemmer
  • 8.926 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 17:30

Hvad med at tage en overbygning/kandidat? Fx i sociologisk pædagogik? Det ved jeg, man kan læse på både AU og KU?

At slagte hellige køer giver en herlig bøf.

Lille A. Min elskede februar-fyr. :lun:

Store A. Min elskede movember-mand. :lun:

Lille blyp. Glæder mig til september.  :lun: 

#8 Frk.Heegaard

Frk.Heegaard

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.477 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 17:53

Jeg ville rigtigt gerne læse på DPU men vores økonomi med to små drenge er bare ikke til det:whine: Så jeg vil helt sikkert videreuddanne mig, det bliver bare ikke lige nu:rulle: Jeg så i mit fagblad en dag for lang tid siden at et forsikringsselskab begyndte at rekruttere pædagoger ind fordi de var gode til at snakke med folk så det var lidt i den retning jeg havde tænkt- men jeg må kigge videre. Bare pisse surt at blive uddannet for 1 år siden og finde ud af at det bare ikke er det man gider:boo:

#9 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 19:05

Jeg ville rigtigt gerne læse på DPU men vores økonomi med to små drenge er bare ikke til det:whine: Så jeg vil helt sikkert videreuddanne mig, det bliver bare ikke lige nu:rulle: Jeg så i mit fagblad en dag for lang tid siden at et forsikringsselskab begyndte at rekruttere pædagoger ind fordi de var gode til at snakke med folk så det var lidt i den retning jeg havde tænkt- men jeg må kigge videre. Bare pisse surt at blive uddannet for 1 år siden og finde ud af at det bare ikke er det man gider:boo:

Ja det er godt nok noget øv.:boo:

Kan det heller ikke køre rundt med su-lån + forsørger tillæg??

Jeg troede heller ikke vi ville have råd til jeg begyndte uddannelse, men da jeg først fik kigget på tallene, ville jeg faktisk få det samme udbetalt som da jeg var på barsel.
Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#10 Evapeva

Evapeva

Helgen

• Medlemmer
  • 8.926 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 21:06

Kan du ikke på en eller anden måde komme på dagpenge, så det næsten ingen forskel gør, når du er færdig med barsel? :gruble:

PS: Nå ja, det hedder jo DPU og er ikke hverken på AU eller KU. Flot, Peva. :blush:

At slagte hellige køer giver en herlig bøf.

Lille A. Min elskede februar-fyr. :lun:

Store A. Min elskede movember-mand. :lun:

Lille blyp. Glæder mig til september.  :lun: