Gå til indhold

Billede
- - - - -

Seroquel - bivirkninger


  • Venligst log ind for at besvare
10 svar på dette emne

#1 atha10

atha10

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 415 Beskeder:

Skrevet 13 april 2010 - 00:08


Jeg er lige begyndt på seroquel og trappes nu op i dosis til 400 mg.
Den stærke træthed og svimmelhed har indtil nu været værst af bivirkningerne. Jeg har også fået forstoppelse samt smerter omkring blæren. Det virker en smule svært at tisse.

Jeg kunne godt tænke mig at hører jer andres bivirkninger af seroquel og seroquel prolong og hvilken dosis I får og hvordan i takler den eller dem. Er de det værd?

#2 Akacieblomst

Akacieblomst

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 243 Beskeder:

Skrevet 13 april 2010 - 07:00

Jeg fik også seroquel en overgang. Kan dog ikke huske min dosis - og ligesom dig kæmpede jeg med den utrolig stærke træthed - virkelig overvældende.. Derudover fik jeg vand i kroppen, snurren i hænderne - uro i benene og en følelse af at gå rundt i en tåge. Min appetit forsvandt og jeg var ikke særlig opmærksom på mine omgivelser. Så jeg fik tilbudt at få det injected (staveplade på dansk) i min balle hver 14 dag istedet da der skulle være langt færre bivirkninger af det. Måske det var en mulighed istedet? (forudsat du får din medicin betalt ellers er det en utrolig dyr løsning - det koster ca 1300kr pr sprøjte)

#3 Bonse

Bonse

    Monster poster

  • Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 12:31

Jeg får Seroquel ( 600 mg) og jeg kender godt til trætheden.

Jeg tager mit medicin lige inden jeg går i seng. Tager jeg det tidligere får jeg kvalme, uro i benene, bliver svimmel og helt ufattelig rastløs.

Jeg har cirka brug for 9 timers søvn for at få det ud af kroppen. Den første times tid efter jeg er stået op, er jeg noget sløv, men jeg synes det går over.

Jeg får en øget appetit når jeg har taget mit medicin, men om det er Seroquel eller nogle af de andre præperater ved jeg dog ikke.

Jeg har fået Seroquel i flere år, og det kan godt være jeg har vænnet mig til bivirkningerne, jeg synes de er til at leve med. Men det er nok også fordi alternativet (ingen medicin) er et sandt helvede :tie:

Seroquel er det eneste der hjælper mig nogenlunde. Har vist snart prøvet alle mærker på det område.

Men jeg kan godt forstå det er irriterende med alle de bivirkninger, men det har hjulpet mig at tage det når jeg går i seng, så er jeg fra dem, men ved selvfølgelig ikke om det er en mulighed for dig. :)

If you don't give up you will not fail


#4 No1Here

No1Here

    Kaffe er stærkt undervurderet!

  • Medlemmer
  • 49.214 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 15:20

Meget sløvende bivirkninger, synes jeg.

#5 ChanelKrystalGirl

ChanelKrystalGirl

    Bortvist fra debatten

  • Banned
  • 200 Beskeder:

Skrevet 14 april 2010 - 22:45

vægtøgning

#6 atha10

atha10

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 415 Beskeder:

Skrevet 16 april 2010 - 16:38

Er der nogen af jer der har oplevet halsbrand af at tage seroquel. Jeg sidder nemlig nu med stærk halsbrand og tænker på, om det kan være medicinen eller noget andet.

#7 lin1986

lin1986

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 116 Beskeder:

Skrevet 16 april 2010 - 17:09

Vægtøgning og træthed, men det hjælper mig stadigvæk ikke til at sove.. Så jeg synes ikke det er et præparat jeg har haft specielt meget gavn af!! Hvad for du det imod??

#8 atha10

atha10

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 415 Beskeder:

Skrevet 16 april 2010 - 19:06

Jeg får det mod angst og psykoser. De håber og tror på det hjælper. Men jeg synes kun det er bivirkningerne jeg får af det. Håber ikke det er medicinen, der giver mig denne svien i halsen. Det føles ikke som normal halsbrand. Det svier/brænder for det meste kun når jeg synker noget. Hvis det er medicinen nægter jeg at tage mere af det seroquel. Der er vel en grænse for hvor mange bivirkninger man skal finde sig i. Jeg skal også kun være på seroquel en lille uge mere for at se om det har nogen effekt.
Jeg kan i øvrigt heller ikke falde i søvn.

#9 diddjy

diddjy

    Moderator

  • Medlemmer
  • 52.021 Beskeder:

Skrevet 16 april 2010 - 20:40

Jeg kan ikke leve uden Seroquel. Jeg får 600 mg, og uden den kan jeg ikke sove. Desuden tager den størstedelen af mine hallucinationer.

Seroquel Prolong kan jeg dog IKKE anbefale. Fordi den er langsomt optagelig i kroppen, forsvandt trætheden og i de ca. 8 mdr jeg fik dem i stedet for den alm. Seroquel, sov jeg elendigt! Jeg var udelukkende på det så længe, fordi min psykiater ikke ville lade mig skifte over. På trods af han kunne se alle de konsekvenser, det havde for mig, at jeg ikke fik min søvn. Til sidst skiftede jeg simpelthen selv over på dem, og fik det også meget bedre efter kun 2 dage.

My penis is so big if I laid it out on a keyboard it'd go all the way from A to Z


#10 Oxan

Oxan

    Debatoholiker

  • Medlemmer
  • 3.138 Beskeder:

Skrevet 17 april 2010 - 10:26

Jeg får det mod angst og psykoser. De håber og tror på det hjælper. Men jeg synes kun det er bivirkningerne jeg får af det. Håber ikke det er medicinen, der giver mig denne svien i halsen. Det føles ikke som normal halsbrand. Det svier/brænder for det meste kun når jeg synker noget. Hvis det er medicinen nægter jeg at tage mere af det seroquel. Der er vel en grænse for hvor mange bivirkninger man skal finde sig i. Jeg skal også kun være på seroquel en lille uge mere for at se om det har nogen effekt.
Jeg kan i øvrigt heller ikke falde i søvn.


Jeg fik tidligere seroquel af samme årsag (tager det stadig, men grundet noget andet og KUN i perioder grundet søvnmangel da min hjerne kører med 500 km/t) - Jeg oplevede ekstrem træthed, svimmelhed, følte mig som en zoombie (kunne ikke tænke eller finde ud af almindelige dagligdagsting), så syner, blev paranoid og fik kvalme. Mange oplever vægtøgning grundet man sover mere, og er mere sløv og derfor ubevidst bevæger sig mindre - så den mængde mad man normalt spiser pludseligt er for meget for kroppen. Jeg fik ikke øget appetit - men dette skulle vidst også være en bivirkning hos nogle..