Gå til indhold

Billede
- - - - -

Forstoppet og oppustet

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
3 svar på dette emne

#1 frk_ravn

frk_ravn

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.076 Beskeder:

Skrevet 25 februar 2004 - 22:25

HJÆLP

Jeg har nu i flere dage været forstoppet og er dermed også blevet ret oppustet. Maven er der efterhånden kommet lidt gang i, men hvordan slipper jeg af med al den luft. Det er altså ubehageligt.

Jeg drikker omkring tre liter vand om dagen, så det er vist ikke problemet, og jeg spiser havregryn og rå gulerødder hver dag, så jeg får nogle fibre.

Jeg håber, I kan hjælpe, så bliver både min mave og jeg glade.

Hilsen frk ravn

#2 HJaeeelp

HJaeeelp

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 697 Beskeder:

Skrevet 25 februar 2004 - 22:46

Jes har selv lige vaeret igennem de samme maveproblemer efter rygestop...Simpelthen saa irreterende...Mod den oppustede mave er "husk" fra Matas rigtig effektiv, og ellers saa bar fortsaet med fibre og groent! (Ej aebler, de giver gas i maven...)
Bare be patient, det ska nok forsvinde...:gogo:

#3 nitte75

nitte75

Newbie

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 26 februar 2004 - 09:35

Spis svesker - de sætter med garanti gang i sytemet. Men pas på ikke at spise for mange for så får du det modsatte problem.

Ellers er HUSK også rigtig godt. Men Matas sælger det også som loppefrøskaller som det reelt er, og så koster det 2/3 af hvad HUSK koster.

Der ud over er hørfrø også rigtig godt ved forstoppelse.

Go' bedring :-)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker, må man selv have en god hånd.

#4 Daizyrina

Daizyrina

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.136 Beskeder:

Skrevet 26 februar 2004 - 13:58

Husk, man kan også få for mange fibre. Prøv evt. i en periode at skære lidt ned på fibrene. Måske går det meget bedre med maven så. Hvis du igennem 1-1½ uge stadig har bøvl og ikke rigtig kan komme af med noget. Så snak med din læge.
*Life may turn around and bite you in the ass, if that happens, you can only hope you had beans for breakfast. :badr: