Gå til indhold

Billede
- - - - -

kassekredit i anden bank?

• Låst emne Emnet er låst
51 svar på dette emne

#1 devilswoman

devilswoman

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.942 Beskeder:
  • LocationLost

Skrevet 11 marts 2010 - 19:03

Er det muligt at få en kassekredit i en bank, hvor man ikke har sin lønkonto?

#2 Pelc

Pelc

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.364 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2010 - 19:23

Ja. Men de vil dog kigge på præcis de samme ting, som i din daglige bank. Og må du ikke dér, må du nok hellere ikke i den anden. :)
Med fare for at være sådan én, som råber pik og smækker med døren.

#3 fisken_der_sagde_muh

fisken_der_sagde_muh

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.171 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2010 - 19:25

Don't get me started.. Hvorfor? Er det fordi din egen bank har sagt nej, for så er det som udgangspunkt, både en dårlig ide og en svær udfording. Men nok prædikeren herfra.

Hvis forudsætningerne er i orden, så er det ikke umuligt, men du skal nok skrue charmen på..
Oh great brothers of the night who rideth upon the hot winds of hell, who dwelleth in the Devil's lair; move and appear,

Indimellem er svaret bare: Fordi!

#4 devilswoman

devilswoman

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.942 Beskeder:
  • LocationLost

Skrevet 11 marts 2010 - 20:29

Don't get me started.. Hvorfor? Er det fordi din egen bank har sagt nej, for så er det som udgangspunkt, både en dårlig ide og en svær udfording. Men nok prædikeren herfra.

Hvis forudsætningerne er i orden, så er det ikke umuligt, men du skal nok skrue charmen på..

Ja, egen bank har sagt nej, og ja, normalt er det ikke nogen god ide at lave flere lån, og havde jeg valget ville jeg også lade være. Det har jeg bare ikke rigtig.

#5 MissPT

MissPT

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.254 Beskeder:

Skrevet 12 marts 2010 - 08:42

Altså det ER vel muligt.. Men tror nu det er de færreste banker der vil oprette en når du ikke har din lønkonto hos dem :gruble: Og banken vil heller ikke lave et alm. lån hvor du begynder tilbagebetalingen med det samme?

#6 truntepige74

truntepige74

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.257 Beskeder:

Skrevet 12 marts 2010 - 08:47

Det kan du måske godt, men du skal nok regne med de samme renter som ved et hurtig lån.

:lun: Inkarneret Ninja-fan :lun:

#7 devilswoman

devilswoman

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.942 Beskeder:
  • LocationLost

Skrevet 12 marts 2010 - 09:49

Altså det ER vel muligt.. Men tror nu det er de færreste banker der vil oprette en når du ikke har din lønkonto hos dem :gruble: Og banken vil heller ikke lave et alm. lån hvor du begynder tilbagebetalingen med det samme?

Måske, men jeg vil hellere have kassekredit, fordi det, som jeg har forstået, er mere fleksibelt mht. tilbagebetaling. Økonomien er ret stram, fordi jeg er på kontanthjælp, og der er ikke meget tilbage, når først huslejen er betalt. Oveni har jeg lige fået en grim el-regning ind af døren. Jeg har fået den delt i to, men den er stadig for stor til at passe ind nogen steder i budgettet.
Derfor ville jeg gerne have noget, hvor man kan tage, hvad man har brug for hen af vejen, i stedet for at få hele beløbet med det samme, og så også skulle betale tilbage med det samme.

Det kan du måske godt, men du skal nok regne med de samme renter som ved et hurtig lån.

Man skal vist være over 25 for at kunne få et hurtigtlån (skulle man i hvert fald ét sted jeg kiggede), så det ville være ok... eller.... nok bare noget man må acceptere, når alternativet måske er, at blive smidt ud af egen bank pga. "ulovligt" overtræk.

#8 MissPT

MissPT

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.254 Beskeder:

Skrevet 12 marts 2010 - 09:50

Når du er på kontanthjælp tror jeg godt du kan droppe det.. Der er så vidt jeg ved ingen banker der låner penge ud til kontanthjælpsmodtagere..

#9 MissPT

MissPT

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.254 Beskeder:

Skrevet 12 marts 2010 - 09:51

Måske, men jeg vil hellere have kassekredit, fordi det, som jeg har forstået, er mere fleksibelt mht. tilbagebetaling. Økonomien er ret stram, fordi jeg er på kontanthjælp, og der er ikke meget tilbage, når først huslejen er betalt. Oveni har jeg lige fået en grim el-regning ind af døren. Jeg har fået den delt i to, men den er stadig for stor til at passe ind nogen steder i budgettet.
Derfor ville jeg gerne have noget, hvor man kan tage, hvad man har brug for hen af vejen, i stedet for at få hele beløbet med det samme, og så også skulle betale tilbage med det samme.

Man skal vist være over 25 for at kunne få et hurtigtlån (skulle man i hvert fald ét sted jeg kiggede), så det ville være ok... eller.... nok bare noget man må acceptere, når alternativet måske er, at blive smidt ud af egen bank pga. "ulovligt" overtræk.

De kan altså ikke smide dig ud! De kan spære dit visakort og give dig et hævekort.. Men smide dig ud kan de altså ikke..

#10 devilswoman

devilswoman

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.942 Beskeder:
  • LocationLost

Skrevet 12 marts 2010 - 09:56

De kan altså ikke smide dig ud! De kan spære dit visakort og give dig et hævekort.. Men smide dig ud kan de altså ikke..

Ok, men jeg har jo også et problem, hvis de lukker for hanen, for så har jeg ikke noget at leve af.