Gå til indhold

Billede
- - - - -

Finde ejer ud fra reg nr?

• Låst emne Emnet er låst
12 svar på dette emne

#1 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 19:09

Jeg er interesseret i en bil, hvor jeg skriver lidt med ejeren, men der er noget som vækker min mistanke, og bilen står i den anden ende af landet, så vi aftaler ikke bare at mødes...

Men har fået billeder af bilen med reg. nr osv... Hvor jeg vil prøve at ringe til bilbogen i morgen, men der kan jeg vil kun få af vide om der er gæld i bilen eller ej? og ikke hvem der ejer den?
For har lidt en mistanke om at ham jeg skriver med ikke ejer bilen, og vil derfor gerne vide navn og adr på ejeren.
Spørgsmålet er bare om jeg på nogen måde kan få adgang til de oplysninger? overvejer også lidt at ringe til politiet, men er ikke sikker på om de vil hjælpe mig?
Når jeg bliver diktator bliver hele bundtet skudt :)

#2 cecelina

cecelina

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.664 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 19:13

Du burde efter hvad jeg ved ikke finde ud af noget via reg. nr

Jeg har prøvet af andre årsager
Jeg bestemmer mit eget liv :)
gjorde andre det havde jeg intet

#3 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 19:29

Ved at man kan teste for restgæld ud fra reg. nr. Men gider ikke at give 90 kr for det, når jeg tror manden måske er en fusker, og vil også gerne have oplyst navn.

Jeg kender naturligvis en politimand jeg kunne ringe til, men mindes noget med at de ikke bare må slå ting op uden grund...

#4 atrigonius

atrigonius

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.865 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 19:38

Du skal have stel nr på en bil for at tjekke den for gæld... sådan fik jeg det hvertfald oplyst sidst jeg ringede dertil..

bed ham om nogle billeder inde i bilen af nogle specifikke ting du "går meget op i" , så er der da lidt mindre mulighed for at han ikke bare stjæler billeder fra bilbasen eller lign...
A

Hvis man ikke er sur... er man så sød ?

#5 Me_Caya

Me_Caya

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.725 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 19:41

Kan du ikke bare bede om at se en kopi af registreringsattesten?

:lun: Storebror :lun:

:lun: Lillebror :lun:

#6 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.380 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 20:07

Ved at man kan teste for restgæld ud fra reg. nr. Men gider ikke at give 90 kr for det, når jeg tror manden måske er en fusker, og vil også gerne have oplyst navn.

Jeg kender naturligvis en politimand jeg kunne ringe til, men mindes noget med at de ikke bare må slå ting op uden grund...

Du er være forvisset om, at politiet ikke må trække oplysninger af den grund, at en kammerat gerne vil have dem.

Hvis du ikke stoler på fyren, så find en anden bil.
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#7 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 20:15

Du skal have stel nr på en bil for at tjekke den for gæld... sådan fik jeg det hvertfald oplyst sidst jeg ringede dertil..

bed ham om nogle billeder inde i bilen af nogle specifikke ting du "går meget op i" , så er der da lidt mindre mulighed for at han ikke bare stjæler billeder fra bilbasen eller lign...

Nu kommer vi til noget af det mistænkelige, da han er flyttet til England uden at få solgt bilen inden.
Men der var kun et lille billede af bilen på bilbasen, med sløret nummerplade. Hvor jeg på mail har fået flere billeder af den, også inde fra, og de billeder virker nu helt reele.

Bilen virker på den måde reel nok, og har tjekket reg. nr. på Biltovet.dk og de oplysninger passer også godt nok.
Er mere ejeren som er problemet med at han bor i England, og kun oplyser sit fornavn, sammen med en useriøs mail adr.

#8 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 20:18

Kan du ikke bare bede om at se en kopi af registreringsattesten?

Sådan en bør man jo aldrig udlevere til andre, men ok en dårlig indscannet registreringsattest kan jeg naturligvis ikke bruge til noget.

#9 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 20:23

Du er være forvisset om, at politiet ikke må trække oplysninger af den grund, at en kammerat gerne vil have dem.

Hvis du ikke stoler på fyren, så find en anden bil.

Synes også det er en lovlig stor tjeneste at bede om, hvorfor jeg ikke bare ringer og gør det.

Men omvendt, hvis det er noget fusk, så bør politiet også efterforske det.
Hvor jeg tænker på at ringe til dem og sige at jeg overvejer at købe en bil, men da ejeren påstår at han bor i England vil jeg gerne sikre mig at han virkelig ejer den bil han prøver at sælge til mig.

#10 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.380 Beskeder:

Skrevet 09 marts 2010 - 20:33

Synes også det er en lovlig stor tjeneste at bede om, hvorfor jeg ikke bare ringer og gør det.

Men omvendt, hvis det er noget fusk, så bør politiet også efterforske det.
Hvor jeg tænker på at ringe til dem og sige at jeg overvejer at købe en bil, men da ejeren påstår at han bor i England vil jeg gerne sikre mig at han virkelig ejer den bil han prøver at sælge til mig.

Jeg tror ikke, at politiet har ressourcer til at efterforsker evt. problemer førend de er opstået. Det kan hurtigt blive påstand mod påstand dig og sælger imellem førend der reelt er 'foregået noget'.
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool: