Gå til indhold

Billede
- - - - -

SU og feriepenge

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 Bjoernemose

Bjoernemose

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 8 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2010 - 16:50

Hej..

Har lige fået mit feriekort ind af døren, fra mit tidligere job jeg stoppede på i foråret. Jeg ved godt jeg først kan bruge det fra maj!
Mit spørgsmål er nu når jeg går i skole og er på su, kan jeg så godt få de feriepenge udbetalt? Bliver min su stoppet i den periode jeg vælger at få pengene udbetalt, ligesom når man er på job og holder ferie?

#2 Yetie

Yetie

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.233 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2010 - 17:04

Det er tilladt at holde ferie, selvom man får SU og studerer. Så nej, de tager ikke din SU i de uger du holder ferie. Men som Kawa så rigtigt siger, så tæller det med i dit fribeløb.

#3 apfelsine

apfelsine

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.333 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2010 - 22:54

Jeg har altid fået SU'en normalt, selvom jeg fik feriepenge. Du skal dog være opmærksom på, at feriepengene tæller med som en del af dit fribeløb ved siden af SU'en.

Det er nok et dumt spørgsmål men har de ikke allerede talt med i fribeløbet det år man tjente dem? Altså jeg mener plejer det ikke at være beløbt FØR skat og alt muligt andet man må tjene om året?

#4 BlindfullyCool

BlindfullyCool

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.232 Beskeder:

Skrevet 08 marts 2010 - 10:16

Det er nok et dumt spørgsmål men har de ikke allerede talt med i fribeløbet det år man tjente dem? Altså jeg mener plejer det ikke at være beløbt FØR skat og alt muligt andet man må tjene om året?

Jo, det vil jeg også mene.
Det er en del af den indkomst, man har haft i det år, hvor man optjente feriepengene og ikke i det år, man får det udbetalt.

Dvs. i år bliver de feriepenge, du optjener til næste ferieår, talt med i dit nuværende fribeløb.
Never was a cornflake girl!

You cant save a Damsel if she loves her distress.. :cool:

#5 apfelsine

apfelsine

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.333 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2010 - 22:03

Jo, det vil jeg også mene.
Det er en del af den indkomst, man har haft i det år, hvor man optjente feriepengene og ikke i det år, man får det udbetalt.

Dvs. i år bliver de feriepenge, du optjener til næste ferieår, talt med i dit nuværende fribeløb.

Tak, jeg synes heller ikke det andet gav mening, for det er da lidt mere besværligt at skulle trække dem fra det år man optjener dem, og det kunne heller ikke passe at de skulle gælde i ens fribeløb (hedder det ikke det?) 2 gange.
For mit vedkommende er det næsten 6.000 efter skat det drejer sig om i år, så det er rart nok at vide.