Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sigtebrød

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 Hunkat88

Hunkat88

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.280 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 18:12

Ja, hvad skete der med det?

Altså, det man kunne købe, med en sej skorpe.

Var det for hvidt til at overleve disse sundhedstider?
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead, and Mayor of a little village up the coast

#2 sugarcone

sugarcone

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.776 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 18:28

Mange bagere har det stadig. Det bedste jeg, til dato, har smagt, var fra bageren i Den Gamle By. Manner, det var solidt!
Tro kan måske ikke flytte bjerge, men manglende tro flytter med sikkerhed ikke en skid.

#3 Hunkat88

Hunkat88

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.280 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 18:39

Liiiidt langt fra KØbenhavn :)
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead, and Mayor of a little village up the coast

#4 TOMTE

TOMTE

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.260 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 18:48

Åh sådan en skive friskbagt sigte med jordbærmarmelade, minder om min barndom.
Jeg har set det ved de fleste bagere,de sælger jo osse stadig alm. franskbrød.
Jeg føler mig ikke gammel,men indimellem kan jeg mærket livet har gået en lang tur med mig.[SIGPIC][/SIGPIC]

#5 sugarcone

sugarcone

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.776 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 19:20

Liiiidt langt fra KØbenhavn :)

Men nu sagde jeg jo også bagere sådan i det hele taget, dem har I vel nogle af ovre i hovedstaden :-D

Åh sådan en skive friskbagt sigte med jordbærmarmelade, minder om min barndom.
Jeg har set det ved de fleste bagere,de sælger jo osse stadig alm. franskbrød.

Årh, det bedste var endeskiven med smør og puddersukker. Ammenam.
Tro kan måske ikke flytte bjerge, men manglende tro flytter med sikkerhed ikke en skid.

#6 Hunkat88

Hunkat88

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.280 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2010 - 20:30

Joh joh... men jeg tænkte nu på sådan et industribrød, shulstad eller lignende...

#7 beautifly

beautifly

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.991 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2010 - 12:17

ja.. gad vide hvad der skete med det? :S Synes Schulstads Sigtebrød var SUPER LÆKKERT!!! og nu har de det bare ikke mere :( øv øv!!
"You can only come to the morning through the shadows" :)

#8 Hunkat88

Hunkat88

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.280 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2010 - 13:39

ja.. gad vide hvad der skete med det? :S Synes Schulstads Sigtebrød var SUPER LÆKKERT!!! og nu har de det bare ikke mere :( øv øv!!

Nemlig... det havde en nærigsværdi på nul, men de smagte sååå godt.

#9 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2010 - 21:44

Det udgik for maaaaaaange år siden. Det eneste sted man stadig kan få det er vist på Lolland - min far har i hvert fald købt det et par gange.
Så har jeg startet en Emamifabrik - tjek min tråd i salgsforummet:)

#10 graveren

graveren

Erfaren

• Medlemmer
  • 129 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2010 - 21:57

Det udgik for maaaaaaange år siden. Det eneste sted man stadig kan få det er vist på Lolland - min far har i hvert fald købt det et par gange.

Tostenæs bageren på møn han kunne bare det dér med sigtebrød...:gogo: han har desværre lukket:whine:... men tror nok man kan få det hos Borrebageren.. (østmøn.)

et nybagt af slagsen, med ost til en kop te.... det var som at komme i himlen.... :engel:

Graveren...