Gå til indhold

Billede
- - - - -

Barsels- og forældreorlov - hvor længe?

• Låst emne Emnet er låst
18 svar på dette emne

#1 LivetsSkytsengel

LivetsSkytsengel

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.071 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 13:38

Jeg skal snart beslutte hvor længe jeg vil holde orlov fra arbejdet. Det er vildt svært at forholde sig til, så derfor vil jeg da lige høre hvad I har valgt/overvejer :o)

Håber at I vil give jeres svar, så jeg kan få lidt inspiration ;o)

#2 Carina1907

Carina1907

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.600 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 14:14

Jeg skal snart beslutte hvor længe jeg vil holde orlov fra arbejdet. Det er vildt svært at forholde sig til, så derfor vil jeg da lige høre hvad I har valgt/overvejer :o)

Håber at I vil give jeres svar, så jeg kan få lidt inspiration ;o)

Jeg gik på barsel i juni, og starter igen til maj, så det er næsten et år jeg har været væk ialt, når jeg starter igen... Jeg synes det var svært at tage stilling til, fordi man ikke ved, hvordan livet på barsel er, men jeg er åbenbart en af dem der elsker det, og så sagtens kunne gå hjemme endnu længere tid. Jeg er dog sikker på, at Elias har godt af at komme i DP og blive stimuleret på en anden måde, og jeg kan da også godt mærke, at jeg ser frem til at begynde på arbejde, men at jeg godt kunne udskyde det, hvis det nu var, at man tvang mig:lol:
Juntos somos fuertes

#3 Pheebs1980

Pheebs1980

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.796 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 14:20

Jeg tager alt det, jeg kan...

Jeg har termin 13. april - og hvis det holder, så starter jeg job igen midt i marts 2011 - efter 26 uger med løn + 18 uger med dagpenge (manden tager de sidste 2 uger) og 4 ugers ferie... Jeg vil ikke cutte ned på barslen for noget - og vil ha´ det bedre med at smide vores guldklump afsted i 10-11 mdr. alderen end tidligere, og jeg vil nyde hvert sekund :lun::lun:

:blushing: T & M - 21.05.09 :blushing:

:lun: R - 20.04.10 :lun:

:lun: O - 24.08.12 :lun:

#4 Bohprut

Bohprut

Afhængig

• Medlemmer
  • 25.467 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 14:28

Jeg fødte 1. november, og skal tilbage midt i oktober. Det er inkl. 3 ugers ferie og omsorgsdagene. Jeg elsker at være på barsel, og ville ønske vi havde råd til, at jeg kunne gå hjemme.

♥ Min eneste ene ♥

♥ Min store kærlighed ♥

♥ Mit hjertebarn ♥

#5 LOVINGLY

LOVINGLY

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.590 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 14:31

Jeg vil holde fuld barsel og overvejer meget stærkt at søge forlænget orlov på 8 el 14 uger derefter
"There is inside you all of the potential to be whatever you want to be - all of the energy to do whatever you want to do. Imagine yourself as you would like to be, doing what yu want to do, and each day, take one step towards your dream. And though at times it may seem too dificult to continue, hold on to your dream. One morning you'll awake to find that you are the person you dreamed of - doing what you wanted to do - simply because you had the courage to believe in your potential and to hold on to your dream"

#6 LivetsSkytsengel

LivetsSkytsengel

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.071 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 16:46

ja, det er helt sikkert værd at overveje om man skal forlænge med de 8 eller 14 uger. Er der nogle af jer, der har regnet ud hvad man så ender med at få i dagpenge?

Jeg synes også det er svært, når man ikke ved hvad man ender med at få udbetalt... regningerne skal jo stadig betales..

#7 chrillj

chrillj

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.684 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 16:56

Jeg tager også alt jeg kan.. Gik på barsel fra 1 august (termin 31aug), men poden ventede jo så til den 12sep med at komme ud:rull: Og jeg starter først op igen den 6 sep efter 20uger med løn + 5 uger ferie + 26uger barselsdagpenge... Jeg nyder også i fulde drag at gå hjemme, men alligevel savner jeg arb ind imellem... Men da Matti med stor sandsynelighed (desværre) blir vores eneste barn, så vil jeg gå hjemme med ham så længe som overhoved muligt....

Hæklet dyr og bamser til salg
Matti 12/9-09, kl 01.39 3346g, 50cm:lun:
Lillebror 10/1-12, kl 14.02 3372g, 50cm:lun:

#8 LuthienTinuviel

LuthienTinuviel

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.070 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 17:19

Jeg tager de 28 uger jeg kan få med fuld løn og så noget ferie. Herefter tager min mand 8 uger på barselsdagpenge og bruger de sidste 3 på at køre vores søn ind i vuggestue (om alt går vel). Herefter tager jeg de sidste 10 uger på barselsdagpenge, som nedsat tid. Altså jeg får en 4 dages uge (eller en 5 dages uge med færre timer pr. dag alt efter hvad vi finder ud af, fungerer bedst) i 50 uger.

Barselsdagpenge udgør en hel del mindre end min løn og derfor er det ikke økonomisk muligt for os at have mig på 10 ugers barselsdagpenge i træk. Det er nemmere for os at klare lønnedgangen, når vi spreder den over et helt år. Dertil kommer, at vi tror, det vil være rart for hele familien at have en af os på nedsat tid det første år, hvor vores søn er institution. Hvis vi bliver rigtig glade for det, kan det jo være vi vil overveje om en af os skal gå ned i tid mere permanent og også uden at kunne få nogen dagpenge.

Klem Lutte
♥♥
Jeg elsker jer! Hver dag, hele dagen og hele natten med. Helt op til stjernerne og tilbage igen. For altid og for evigt. For i er det bedste jeg har!

#9 LeoElle

LeoElle

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 29.751 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 17:26

Min baby er født d. 9. september, og jeg skal starte på job igen 1. september.

Den store er født d. 7. april, og der havde jeg barsel til 1. marts.

#10 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.783 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2010 - 17:52

Jeg fødte i starten af februar og kom tilbage midt i november. Derefter tog min kæreste 2½ måneds barsel. Vi startede indkøring i vuggestue i midten af januar.

Jeg vil sige, at vores datter var meget klar til vuggestue, da hun var ca. 10½-11 måneder gammel. Hun kedede sig noget derhjemme.

Og jeg kedede mig egentlig også lidt i den sidste del af min barsel. Omvendt synes jeg så også, det var mega hårdt at starte på arbejde, så lige nu ønsker jeg mig tilbage på barsel. :stoned:
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)