Gå til indhold

Billede
- - - - -

slettet plet på straffeattest, job ved politi

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 FruDulle

FruDulle

Overspringshandler

• Medlemmer
  • 9.179 Beskeder:
  • LocationDhaka

Skrevet 11 februar 2010 - 22:48

Jeg har en veninde som havde en plet på sin straffeattest, den blev slettet i sommeren 08. Det var noget dumt dokumentfalsk hun lavede for en endnu dummere ekskæreste og hun har jo ikke gjort andet end at fortryde det. Nå, men sket er sket og hun er kommet videre og pletten er væk. Nu har hun set at politiet har nogle kontorstillinger ledige som hun egentlig rigtig gerne vil søge, og så er det jeg tænker: Aldrig nogensinde vil hun da blive betragtet til sådan en stilling. Det er et helt alm. kontorjob, men altså....de antager da ikke en som har haft en plet...gør de? Hun mener at den er slettet og ligger lang tilbage og mon ikke de ser igennem fingre med det nu...

Hvad tror i?
"Det væsentlige er usynligt for øjet, kun med hjertet kan man se rigtigt."

#2 valle-halle

valle-halle

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.086 Beskeder:

Skrevet 11 februar 2010 - 23:03

Selvom forseelsen ikke længere fremgår af den straffeattest hun selv ville kunne rekvirere, så er forseelsen jo ikke ude af systemet, så politiet kan jo stadig se det.

Og når der lige netop er tale om dokumentfalsk, så tvivler jeg altså på, at politiet vil have hende ind. Men der kan jo ikke ske noget ved at forsøge sig:).
val-hal må ikke være med:whine:

#3 Velvet-Goldmine

Velvet-Goldmine

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.081 Beskeder:

Skrevet 11 februar 2010 - 23:06

Der er forskel på hvor længe en dom står på den straffeatest som hun selv og andre private kan få udleveret, og så den straffeatest som politiet og andre offentlige myndigheder har adgang til (via rigspolitichefen).

Her står en dom som regel 10 år, og hun vil således stadig have en plet på sin straffeattest så vidt politiet kan gå ind og se, såfremt det endnu ikke er 10 år siden dommen faldt.

Jeg tvivler stærkt på at hun får job hos politiet med en anmærkning på straffeattesten - men når engang den er slettet fra deres system også, så kan hun godt.

Hun kan læse lidt om straffeattester her
www.politi.dk - Om de forskellige former for straffeattester

At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.

#4 FruDulle

FruDulle

Overspringshandler

• Medlemmer
  • 9.179 Beskeder:
  • LocationDhaka

Skrevet 11 februar 2010 - 23:32

Altså den er væk fra den straffeattest hun selv kan få udleveret, den stod der fra 05-08. Men som jeg også sagde til hende så kan politiet og evt. andre højere myndigheder få adgang til at se længere tilbage. Jeg tror også det er er long shot at søge den...

#5 Brix81

Brix81

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 551 Beskeder:

Skrevet 11 februar 2010 - 23:41

Nej de vil ikke ansætte hende. Hendes straf er stadig synlig i systemet og den vil stadig være synlig i en del år endnu (mener at have hørt det er op mod 10 år eller der omkring).

Du kan aldrig nogensinde blive en politimand hvis du har bare en lille bitte plet eller nogen sinde har haft bare en lille bitte plet. så jeg er meget overbevist om at det er det samme med alle andre stillinger inden for politiet :) specielt da det jo lige netop er vigtige dokumenter du sider med sådan et sted og garanteret også dokumenter over bevis materiale kunne jeg forestille mig.

#6 Khalida

Khalida

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.444 Beskeder:

Skrevet 14 februar 2010 - 11:01

Det bedste din veninde kan gøre er at ringe ind til personaleafdelingen og spørge om hun vil blive frasorteret til en almindelig kontorstilling på grund af en enkeltstående tidligere dumhed.

.
Yes, I have big feet - all the more to kick you with ! :D

#7 HappyPaws

HappyPaws

Fuldtidsbruger...

• Medlemmer
  • 19.487 Beskeder:
  • LocationKøbenhavn

Skrevet 17 februar 2010 - 15:23

Synes ikke hun må søge det, for det lyder som det jeg også har søgt - hvis det da er i København :genert:

Ej selvfølgelig kan hun prøve, men tror nu også hun bliver cuttet...

#8 Drimmer1

Drimmer1

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2010 - 15:42

Hun kunne jo prøve og ringe til Politiforbundet og forhøre sig - og eftersom det er en kontorassistentstilling kunne det jo være at man vurderer anderledes..

#9 FruDulle

FruDulle

Overspringshandler

• Medlemmer
  • 9.179 Beskeder:
  • LocationDhaka

Skrevet 18 februar 2010 - 15:45

Synes ikke hun må søge det, for det lyder som det jeg også har søgt - hvis det da er i København :genert:

Ej selvfølgelig kan hun prøve, men tror nu også hun bliver cuttet...

Det er det. Du er den 5. jeg hører om som vil søge det. Der er vist kamp :lol: