Gå til indhold

Billede
- - - - -

Rest af culotte-steg?

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 Helgen-dk

Helgen-dk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.664 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:04

Jeg har en rest culottesteg liggende - hvad kan jeg bruge den til i aften? - søs siger biksemad, men jeg vil gerne i en lidt sundere retning, hvis det kan lade sig gi' sig ;)

Nogle gode bud? :danse:
Hvis livet giver dig citron, så lav limonade! :banan:

#2 lottelykke

lottelykke

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.435 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:06

jeg ville spise den som den er, med et eller andet sundt tilbehør til. Jeg synes det er synd at genopvarme culotte-steg.
JEG har altid ret.....Basta;)

Kvinder er nødt til at gøre tingene dobbelt så godt som mændene, for at blive betragtet som halvt så dygtige.....heldigvis er det ikke så svært:-D

#3 lovebirdie

lovebirdie

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 879 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:13

Jeg ville også sige biksemad. Det behøver ikke at være usundt.
Lidt færre kartofler, spæd op med knoldselleri og/eller pastinak og evt. gulerødder. Så med et spejlæg eller to til og syltede rødbeder... Mmmmm
Fredepigen - Danser I Regnen

#4 Helgen-dk

Helgen-dk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.664 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:26

Jeg ville også sige biksemad. Det behøver ikke at være usundt.
Lidt færre kartofler, spæd op med knoldselleri og/eller pastinak og evt. gulerødder. Så med et spejlæg eller to til og syltede rødbeder... Mmmmm

Dét har du faktisk ret i - det lyder også rigtig lækkert :savl:

Tak for det :)

#5 Stars

Stars

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.936 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:41

Jeg ville skære det i tynde strimler og bruge det i pitabrød.

But it's all right now, I've learned my lesson well
You see, you can't please everyone, so you've got to please yourself

#6 mani

mani

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 64.437 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 10:48

Jeg ville skære det i tynde strimler og bruge det i pitabrød.

Vi har også nogle gange skåret det i nogle helt tynde strimler og pakket dem ind i salatblade sammen med tynde, tynde strimler af agurk, gulerod etc. og så en dressing af hoissinsauce og et eller andet mere :savl:

#7 Lemonella

Lemonella

Oldie but goodie

• Medlemmer
  • 7.198 Beskeder:
  • LocationSkive

Skrevet 04 januar 2010 - 10:51

Når jeg har oksekød til overs, enten roastbeef eller culotte, plejer jeg, at lave en omgang "mixed grill" som jeg kalder det.

Svits en masse løg på panden til de er let gyldne. Gør det samme med rød/gul/grøn peber og måske nogen champignon.
Kog lidt kartofler, køl dem af, skær dem i både og giv dem en 20minutters tid i ovnen (varmluft 150 grader). Bland så løg, grøntsager, champignon og kødet (skåret i små stykker) ned til kartoflerne og giv det hele ca. 15 min. mere i ovnen, til det hele er gennemvarmt.

Kan spises som det er, men man kan sagtens give det et skvæt ketchup eller worcestershire sauce :)
"Een af de unge - som er blevet lidt ældre"!

"When life gives you lemons, make lemonade" ;)

#8 tweety474

tweety474

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.360 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 11:05

Hvad med og købe et lækkert brød af en eller anden slags og så smøre en lækker sandwich... Det ville jeg have gjort :banan:

"I am what I am today because of the choices I made yesterday"

#9 Helgen-dk

Helgen-dk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.664 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 11:14

Hvad med og købe et lækkert brød af en eller anden slags og så smøre en lækker sandwich... Det ville jeg have gjort :banan:

Ku' bestemt være lækkert - har bare fået i overflod af flute på det sidste, så nu må det være "it" ;)

#10 Helgen-dk

Helgen-dk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.664 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 11:14

Når jeg har oksekød til overs, enten roastbeef eller culotte, plejer jeg, at lave en omgang "mixed grill" som jeg kalder det.

Svits en masse løg på panden til de er let gyldne. Gør det samme med rød/gul/grøn peber og måske nogen champignon.
Kog lidt kartofler, køl dem af, skær dem i både og giv dem en 20minutters tid i ovnen (varmluft 150 grader). Bland så løg, grøntsager, champignon og kødet (skåret i små stykker) ned til kartoflerne og giv det hele ca. 15 min. mere i ovnen, til det hele er gennemvarmt.

Kan spises som det er, men man kan sagtens give det et skvæt ketchup eller worcestershire sauce :)

Bestemt et godt bud også :) - lyder faktisk rigtig godt :)