Gå til indhold

Billede
- - - - -

Den bedste måde at tilberede 1700 g. oksemørbrad på....

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 30 december 2009 - 22:23

Ja, oksemørbrad skulle jo være umuligt at ødelægge, men synes alligevel jeg, at jeg læser forskellige kernetemperaturer og hvornår tager man den ud og skal man brune den først? - Og hvad med krydderi...

Alle gode inputs til hvordan den perfekte oksemørbrad tilberedes modtages med kyshånd og kvitteres med grønt :D

Vil tilføje at vi blot skal have bagte kartofler og en whiskysauce til og en lækker salat, så ikke noget fancy der. Så tænker at den kan krydders med alt muligt lækkert :)

:worship::worship::worship::worship::worship: :worship::worship::worship::worship:

Mine drenge :lun:

#2 QuDee

QuDee

Helgen

• Medlemmer
  • 7.958 Beskeder:

Skrevet 30 december 2009 - 22:27

.. jeg ville selvfølgelig grille den :lol:

Ændret af QuDee, 25 marts 2010 - 01:01.

:savl:DEN POSITIVE MAD-billedtråd:savl:
Great minds discuss ideas - average minds discuss events - little minds discuss people!

:fløjt:

#3 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 30 december 2009 - 22:44

Jamen den skal være rød uden at være rå selvfølgelig. Men et sted stod der 60, et andet sted stod 55 - Og min erfaring med oksekød siger mig da at det er VILDT stor forskel.
Når vi laver Filet Mignon af oksekød herhjemme tager vi den gerne ud af ovnen ved 53-54 grader, og så er den langt fra RØD... Der står på den fine "LUDVIG" pakke at den skal være 55-60 for rosa - Og vi tager den jo så ud ved 53-54 - Så ved sgu ikke helt med de stegeanvisninger der.....
Har et stegetermometer fra OBH som ikke burde fejle noget....

#4 QuDee

QuDee

Helgen

• Medlemmer
  • 7.958 Beskeder:

Skrevet 30 december 2009 - 23:21

.......

Ændret af QuDee, 25 marts 2010 - 00:59.

:savl:DEN POSITIVE MAD-billedtråd:savl:
Great minds discuss ideas - average minds discuss events - little minds discuss people!

:fløjt:

#5 Frk.G

Frk.G

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.077 Beskeder:

Skrevet 31 december 2009 - 12:12

Du skal nok regne med at mens den hviler, så stiger den ca 4 grader i de 15 min i folie.

Jeg bruner på panden, steger i ovnen ved 225 grader og tager den ud ca 4 grader under det ønskede.
Har tænkt at tage den ud ved 57 -58 grader også hvile til 62 grader. Men det er rosa. hvis den skal være rød skal den vist kun være 55 grader når du tager den ud.

:love: O + N :love: Mine fantastiske piger :lun:

#6 Fruen

Fruen

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.844 Beskeder:

Skrevet 31 december 2009 - 12:46

Du skal nok regne med at mens den hviler, så stiger den ca 4 grader i de 15 min i folie.

Jeg bruner på panden, steger i ovnen ved 225 grader og tager den ud ca 4 grader under det ønskede.
Har tænkt at tage den ud ved 57 -58 grader også hvile til 62 grader. Men det er rosa. hvis den skal være rød skal den vist kun være 55 grader når du tager den ud.

Jamen den skal egentlig være så rød som mulig uden at være rå. Og det punkt synes jeg er skidesvært at ramme.

Så tror jeg prøver som jeg hele tiden har tænkt....
En tur på panden - ved hård varme ik? og ikke særligt længe - kun 2 min på hver side?
Og så i ovnen ved 225 grader indtil 54-55 grader :gogo:

Nogen idé om hvor længe det ca tager?