Gå til indhold

Billede
- - - - -

Ændring af efternavn

• Låst emne Emnet er låst
14 svar på dette emne

#1 ClaraMD

ClaraMD

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.028 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 18:58

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge...

Men jeg ønsker at slette mit efternavn, og beholde mit mellemnavn som efternavn. På www.personregistrering.dk kan man ændre navn, men tilsyneladende ikke bare slette et navn.
Er der nogen der har slettet et navn, og ved hvordan man gør det, evt online?
Mit nuværende efternavn har jeg giftet mig til, men da vi er separeret ønsker jeg ikke at beholde det.

Anyone? :kys:

C.M. 2005 M.K. 2008

What you see, is what you get......... And then some!

#2 POCKETKITTEN

POCKETKITTEN

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.741 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:05

At du fjerner navnet er jo også en ændring, så du følger bare proceduren, tænker jeg. Går ud fra at du har et erstatningsefternavn (evt. dit gamle) som du skal ændre tilbage til?

Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

#3 Bette-Skid546

Bette-Skid546

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.462 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:07

Tror det er statsamtet, du skal have fat i med navneændringer. Det er vist dem, der styrer det.
Gift 24. juli 04 med den dejligste mand.:lun: På den måde fik jeg min søde papsøn.. Mit låne-barn.
Selv fik vi Sara. 10. okt. 05 og Martin. 8. dec. 07

#4 ClaraMD

ClaraMD

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.028 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:09

Jeg ønsker netop ikke at få mit gamle efternavn tilbage, da jeg har rigeligt med navne i forvejen ;)
Prøvede bare at følge proceduren derinde og lade feltet med "nyt" navn stå tomt, men det kan man ikke...

C.M. 2005 M.K. 2008

#5 ClaraMD

ClaraMD

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.028 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:10

Tror det er statsamtet, du skal have fat i med navneændringer. Det er vist dem, der styrer det.

Tak, ja det er det. Det ville bare være dejligt hvis jeg kunne nøjes med at ordne det med et enkelt klik :)

C.M. 2005 M.K. 2008

#6 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.297 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:11

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge...

Men jeg ønsker at slette mit efternavn, og beholde mit mellemnavn som efternavn. På www.personregistrering.dk kan man ændre navn, men tilsyneladende ikke bare slette et navn.
Er der nogen der har slettet et navn, og ved hvordan man gør det, evt online?
Mit nuværende efternavn har jeg giftet mig til, men da vi er separeret ønsker jeg ikke at beholde det.

Anyone? :kys:

Hvis du ikke kan få det til at fungere, så gå ned på kirkekontoret medbrignende din dåbs/navneattest og billedID og få dem til at vejlede dig i mulighederne for at slette dit efternavn og bruge dit mellemnavn til efternavn. Det kan i langt de fleste tilfælde lade sig gøre efter den nye navnelovgivning - men der er altid undtagelser, måske er det derfor det er svært at gøre det online.

Jeg vil anbefale dig at smutte omkring kirkekontoret og få det opklaret - du kan finde dit her Sogneportalen
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#7 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.297 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:14

Nej, man skal kontakte kirkekontoret. Er man personregisteret i Sønderjylland, så kontakter man kommunen (altså kommunen i Sønderjylland).

Disse instanser vil om nødvendigt for sagens behandling være i dialog med Statsforvaltningen.

Ændret af Rakel, 27 december 2009 - 19:21.

"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#8 moma

moma

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.154 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:21

Jeg har selv slettet mit efternavn, som jeg havde giftet mig til, og taget mit mellemnavn som efternavn. Du skal henvende dig på kirkekontoret, så ordner de det for dig.
Hellere Kælling end Kylling :devil:

Hellere undvære end nøjes ;)

#9 ClaraMD

ClaraMD

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.028 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:24

Hvis du ikke kan få det til at fungere, så gå ned på kirkekontoret medbrignende din dåbs/navneattest og billedID og få dem til at vejlede dig i mulighederne for at slette dit efternavn og bruge dit mellemnavn til efternavn. Det kan i langt de fleste tilfælde lade sig gøre efter den nye navnelovgivning - men der er altid undtagelser, måske er det derfor det er svært at gøre det online.

Jeg vil anbefale dig at smutte omkring kirkekontoret og få det opklaret - du kan finde dit her Sogneportalen

Mange tak for hjælpen!

C.M. 2005 M.K. 2008

#10 ClaraMD

ClaraMD

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.028 Beskeder:

Skrevet 27 december 2009 - 19:25

Jeg har selv slettet mit efternavn, som jeg havde giftet mig til, og taget mit mellemnavn som efternavn. Du skal henvende dig på kirkekontoret, så ordner de det for dig.

Tak. Koster det også 400 kr når man bare skal have slettet et navn?

C.M. 2005 M.K. 2008