Gå til indhold

Billede
- - - - -

Dårlig ånde/smag i munden!

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 Frk.P83

Frk.P83

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.842 Beskeder:

Skrevet 06 december 2009 - 09:10

Det er ikke noget jeg tidligere har døjet med, men er begyndt ofte at have en rigtig grim smag i munden. Min hals bliver også sådan lidt tør og så syntes jeg selv at min belægning på tungen er slem. Det kommer i perioder, og når det er værst, så smager mad heller ikke godt, det smager bare af føj. :badr:

Har luret efter de berygtede mandelpropper, men tror ikke det er det der er problemet. Har godt nok nogle halv store mandler, så kan ikke se så langt ned i halsen.

Er det "bare" dårlig ånde, eller kan det være noget andet (tænker svamp på tugen eller noget)?
Udover mundskyl og tandbørstning er der så andet man kan gøre ved dette?

Håber der er et par gode råd derude :o
-- Love is not about counting the years, but making the years count --

#2 damnsexy

damnsexy

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.471 Beskeder:

Skrevet 06 december 2009 - 21:55

Jeg synes faktisk selv, at jeg døjer lidt med samme problem!
Forstår heller ikke hvorfor..

Og jeg har været ved tandlæge mange gange siden, og han har aldrig sagt noget. Så jeg tror jeg egentlig ikke, at det kan være svamp.

Jeg synes også jeg er så tør i munden, og det er vildt træls!
Min største frygt i livet er, at ikke leve det fuldt ud. :engel:

Man får kun det fun man selv laver!!

#3 Plys6Dk

Plys6Dk

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.455 Beskeder:

Skrevet 07 december 2009 - 11:15

Døjer selv med det samme, min læge siger det kan stamme fra maven som en anden nævnet, og specielt hvis ikke man rigtigt spiser noget, så har maven ikke noget at arbejde med og derved de ubehagelige lugte.
Johan 26 September 2011 :lun:
4300 g & 55 cm

#4 Frk.P83

Frk.P83

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.842 Beskeder:

Skrevet 07 december 2009 - 15:05

Hmm.....
Har måske også lidt en mistanke om, at det kan være når jeg spiser meget hvede-agtig mad.
Der er røget lidt fødselsdagsmad ned i de sidste par dage f.eks. såsom boller, småkager, muffins, måske sådan noget kan gøre det også! Kan være jeg skal holde hvedefri dage!

#5 Mizz_Dupont

Mizz_Dupont

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.923 Beskeder:

Skrevet 07 december 2009 - 16:30

Det kan også være tandkødsbetændelse.

Pt. lider jeg en del af tandkødsbetændelse og det kan være alvorligt, fordi betændelsen kan udvikle sig til paradentose. Så måske skulle du lige prøve at tjekke hos tandlægen ;)

Ellers er det også ofte, at det kommer fra maven, fx hvis man har dårlig fordøjelse, som kan skyldes candida-svamp eller allergiske reaktioner. Men synes du ikke der er noget i vejen med din fordøjelse (oppustethed, diarre, hård mave osv.) så prøv at undersøge muligheden for tandkødsbetændelse.

Prøv fx også at undgå alt for meget sukker og hvidt brød i en uges tid og spis flere grøntsager. Hjælper det ikke, så tag en snak med lægen og/eller tandlægen :)
The important thing is not knowledge - it's character.
Joseph Le Conte
:afro:

#6 Frk.P83

Frk.P83

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.842 Beskeder:

Skrevet 08 december 2009 - 08:51

Får du medicin, f.eks. mod depression? Både depression og medicinen mod kan bevirke, at man producerer mindre spyt, får en tør mund og deraf følgende dårlig ånde.

Nej nej for søren, det kan ikke være det!

#7 Frk.P83

Frk.P83

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.842 Beskeder:

Skrevet 08 december 2009 - 08:52

Det kan også være tandkødsbetændelse.

Pt. lider jeg en del af tandkødsbetændelse og det kan være alvorligt, fordi betændelsen kan udvikle sig til paradentose. Så måske skulle du lige prøve at tjekke hos tandlægen ;)

Ellers er det også ofte, at det kommer fra maven, fx hvis man har dårlig fordøjelse, som kan skyldes candida-svamp eller allergiske reaktioner. Men synes du ikke der er noget i vejen med din fordøjelse (oppustethed, diarre, hård mave osv.) så prøv at undersøge muligheden for tandkødsbetændelse.

Prøv fx også at undgå alt for meget sukker og hvidt brød i en uges tid og spis flere grøntsager. Hjælper det ikke, så tag en snak med lægen og/eller tandlægen :)

Umiddelbart nej, min tandkød har en fin farve, men som jeg selv skrev tidligere, så tror jeg måske den der med sukker og hvidt brød kan være synderen!

#8 MaryMarie

MaryMarie

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.454 Beskeder:

Skrevet 08 december 2009 - 09:43

Det kan komme fra maven.

Det kan det nemlig. Når jeg spiser usund mad eller mælkeprodukter f.eks får jeg altid rigtig dårlig ånde.

#9 Annione

Annione

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.690 Beskeder:

Skrevet 18 december 2009 - 22:16

Hvad drikker du i løbet af dagen?
- at rejse er at leve :lun:

Nu bosat i det nordlige Norge :8:

#10 Frk.P83

Frk.P83

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.842 Beskeder:

Skrevet 19 december 2009 - 08:15

Jeg drikker vand og te og nogle gange sniger der sig en kop kakao ind.

Fandt faktisk en enkelt mandelprop efter at jeg ledte med lys og lygte.

Tror faktisk lidt det der med hvidt brød havde en effekt, det er nemlig ikke så slemt nu, og har spist mere alm. i den sidste uges tid!