Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bilkøb hos forhandler, evt delfinansiering

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 SarahK

SarahK

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 26 november 2009 - 17:48

Hej!

Er der nogen der kender til forhandlere der finansierer bilkøb, trods registrering i RKI? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvilke forhandlere der tilbyder dette, men ved de findes.

Evt. i forbindelse med leasing til erhverv.

Håber der er nogen der kan være behjælpelige :)

mvh Sarah

#2 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.211 Beskeder:

Skrevet 26 november 2009 - 17:52

Bilcentret A/S

Du skal dog være opmærksom på at det er danmarks dyreste brugtbilforhandler - og renterne ved "egenfinanciering" kun lige netop overholder relerne vedr "ågerrenter" ....
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#3 kahlua-girl

kahlua-girl

Erfaren

• Medlemmer
  • 379 Beskeder:

Skrevet 27 november 2009 - 09:39

Ujs biler i Viborg finanserer også trods reg. i RKI, dog skal du så lægge en lidt større udbetaling end hvis du ikke havde været.
Men de er utrolig søde at snakke med. Da min kæreste skulle købe bil, havde vi kig på en brugt til 100K, og endte med at ligge ca 22K i udbetaling, og resten er finanseret. Mener vi giver 5,5% i rente, så det var billigere end banken kunne gøre det.
Kedelige tøser kører gamle øser, rigtige piger kører 4x4 :rocker:

Alexander 231101
Silas 181105 :danse:

#4 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.211 Beskeder:

Skrevet 27 november 2009 - 13:18

Hej!

Er der nogen der kender til forhandlere der finansierer bilkøb, trods registrering i RKI? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvilke forhandlere der tilbyder dette, men ved de findes.

Evt. i forbindelse med leasing til erhverv.

Håber der er nogen der kan være behjælpelige :)

mvh Sarah

Psst....Var det ikke bedre at betale den gamle gæld, inden man stiftede ny ??? :slem:

Hvis du køber en ny bil - så er jeg sikker på at dine kredittorer vil gøre udlæg i den ...
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

#5 Mr.Prefect

Mr.Prefect

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 587 Beskeder:

Skrevet 27 november 2009 - 16:17

Psst....Var det ikke bedre at betale den gamle gæld, inden man stiftede ny ??? :slem:

Det er desværre ikke alle der har den luksus. Mange er afhængige af deres bil for at kunne beholder deres job.
Jeg er selv en af dem (arbejder i weekender ved siden af mine studier og møder før end det offentlige kører)

Hvis du køber en ny bil - så er jeg sikker på at dine kredittorer vil gøre udlæg i den ...

Det kommer an på hvad den koster. Hvis det er en billig bil er det ikke sikkert at det kan betale sig for dem.
Jeg havde på et tidspunkt et udestående med SKAT og de grinede bare efter at have spurgt om de kunne tage pant i bilen (den gamle) og fandt ud hvad den var værd :fløjt:

:lun: Min Sonica :lun:

"Nothing travels faster than the speed of light... with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws"

#6 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.211 Beskeder:

Skrevet 27 november 2009 - 17:38

Det er ikke sikkert at dine kredittorer vil gøre udlæg i den - men det skal undersøges inden man kaster sig ud i et køb - for ellers risikerer du at hænge på en bil som du ikke kan sælge ...
T38- Reservedelspusher
-

#7 truckerdude

truckerdude

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.885 Beskeder:

Skrevet 28 november 2009 - 19:03

Det er ikke sikkert at dine kredittorer vil gøre udlæg i den - men det skal undersøges inden man kaster sig ud i et køb - for ellers risikerer du at hænge på en bil som du ikke kan sælge ...

Man kan altså ikke undersøge hvordan ens kreditorer vil agerere fremadrettet, det ønsker de da ikke at oplyse, så kan man jo planlægge sit liv efter det.

I øvrigt kan en bil med udlæg da sagtens sælges, den der har udlæg får bare sine penge før man selv får, det er ligesom det der er hele ideen med at lave udlæg. Som kreditor får man jo ingen penge ud af at debitor beholder den ting der er gjort til genstand for udlæg.

#8 Mr.Prefect

Mr.Prefect

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 587 Beskeder:

Skrevet 30 november 2009 - 12:57

Jeg bliver lige nød til at spørge... du er godt klar over at du har quoted og rettet dig selv ikke?

Man kan altså ikke undersøge hvordan ens kreditorer vil agerere fremadrettet, det ønsker de da ikke at oplyse, så kan man jo planlægge sit liv efter det.

Det kommer lidt an på hvem kreditor er tror jeg. SKAT eksempelvis er meget venlige til at fremlægge det :lol:
De er generelt bare rigtig gode at tale med hvis der er noget som helst man er i tvivl om :gogo:

I øvrigt kan en bil med udlæg da sagtens sælges, den der har udlæg får bare sine penge før man selv får, det er ligesom det der er hele ideen med at lave udlæg. Som kreditor får man jo ingen penge ud af at debitor beholder den ting der er gjort til genstand for udlæg.

Præcist. Hele idéen med et udlæg forsvinder hvis genstanden ikke kan sælges.
Men de tager dog højde for hvad omkostningerne er ved hele møllen kontra hvad værdi bilen har.

:lun: Min Sonica :lun:

"Nothing travels faster than the speed of light... with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws"