Gå til indhold

Billede
- - - - -

LuiT's bryllup-mania

• Venligst log ind for at besvare
371 svar på dette emne

#1 LuiT

LuiT

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.508 Beskeder:

Skrevet 22 november 2009 - 23:00

Nu gør jeg det altså... Opretter mig egen planlægningstråd :klap:

BRUDEPARRETS HUSKELISTE

Så hurtigt som muligt:

- Fastsæt bryllupsdatoen
Det bliver d. 01.05.2010 - vi havde egentlig lagt os fast på en anden dato først, men det kunne ikke lade sig gøre, fordi M's forældre skulle til udlandet. Men nu bliver det denne dag!

- Reserver plads i kirken
Det er klaret.
Det bliver i Grundtvigskirken og vielsen starter kl. 13:00.
Kirken er kæmpe, og jeg GLÆDER mig til den LANGE gåtur op til alteret - den kommer nok til at tage 5 minutter

- Reserver lokale/telt til festen
Stedet er reserveret -

- Arranger transport til og fra kirken
Vi bor 500 meter fra kirken, og lige nu går jeg med tanker om at jeg bare skal gå hjemmefra og op til kirken - det kræver selvfølgelig godt vejr.
Efter kirken går vi så i samlet flok over til receptionen

- Arranger fotograf
Vi har fået et rigtig godt tilbud på en fotograf der vil tage billeder hele dagen, for nsæten ingen penge.
Og så har jeg fået min mors kæreste til at videofilme taler osv.

- Arranger overnatning til bryllupsnatten
Vi skal overnatte på Mariott Copenhagen :love: Og jeg glæder mig.
- Arranger musik/orkester/underholdning
Vi har hyret 2/3-dele af Clark og de Kent'e til at spille under middagen. Og så kommer der en DJ og spiller op til dans senere.
- Bestil tid hos frisøren
Min venindes veninde vil gerne lave hår.
- Bestil tid hos skønhedssalonen
Har forsøgt at ringe til en, men de er godt nok svære at få fat i.
Men jeg vil gerne have en ansigtsbehandling umiddelbart inden. Og så måske have ordnet negle.

4 måneder før:

- Udvælg og bestil menuen – arranger en ”prøve” middag på
menuen
Har aftalt menuen. Det bliver SÅ lækkert Og jeg glæder mig til vi skal spise den. Vi har fået en kuvertpris på 500 kr. incl. fri bar med øl, vin og vand, tre retters menu, natmad, velkomstdrink, personale, oprydning, lokaleleje osv. fra klokken 18-03
Så skal vi selv medbringe lys (fordi jeg ikke synes om dem han har derude) og så må vi selv have sprut med - så det er købt ind i Tyskland.
Derudover skal vi selv medbringe chokoladen til kaffen - så det er også bestilt

- Begynd at lave en ønskeliste
Er så småt igang. Overvejer om vi skal gå i gang med at samle på et helt nyt stel - for så er der jo muligheder nok, ikk?
Ellers bliver ønskesedlen opdateret løbende - og min mor er arrangeret som gavekoordinator. Håber bare at gæsterne bruger det

- Lav en foreløbig gæsteliste
Den er lavet, og med det budget vi har fastsat, så er det ikke realistisk. Vi må gennemgå den igen, og se om der er nogen der kan "nøjes" med at komme til reception
Endelig gæsteliste er lavet. Der er inviteret 63 - og vi har indtil nu kun fået 2 afbud. Ellers mangler vi svar fra omkring 20.

- Se på brudekjoler – husk at det er en god idé, at prøve kjole
uden makeup.
Så er KJOLEN fundet.. Der sker en masse tilretninger i forhold til den oprindelige. Men den bliver rigtig flot.
Jeg får sat snørreryg i, og det var et af de største minusser ved kjolen første gang jeg prøvede den.
Jeg har været i 6 forskellige kjolebutikker, nogle markant bedre end andre. Men har købt den i Bride Fashion i Virum. Alletiders service derude :love:
130310: Kjolen er kommet hjem og jeg har en aftale onsdag d. 23. om at komme i kjolen igen, og så skal jeg vælge slør. Håber det kan nå at komme hjem??
Ellers skal jeg til skrædder d. 31. og have aftalt hvilke ændringer der skal være på kjolen. Bl.a. skal jeg havde ændet ryggen og også noget foran ved brystet. Og så skal jeg jo have syet min medaljon på den.

- Arranger bryllupsrejse
Jeg tror desværre ikke vi kommer ud af rejse i forlængelse af brylluppet. Men vi tager evt. til Frankrig et par uger efter, fordi M's lillesøster bor dernede og skal holde barnedåb.
- Vælg toastmaster
Min moster har sagt ja til at varetage den rolle :klap:
- Vælg forlover
Det bliver kærestens gode kammerat. M var også forlover ved hans bryllup. Det kan næsten ikke være andre. Og han har sagt JA til det, og var meget beæret over at blive spurgt

- Såfremt I ønsker at oprette en ægtepagt (særeje), kontakt jeres
advokat inden vielsen
Ikke aktuelt. Vi ejer vist ikke noget hver især af værdi ;)
- Lav/køb invitationer, bordkort, menukort og evt. takkekort.
Der er handlet ind til at lave invitationerne. Bordkort bliver vist nok sådan nogle små æsker med "overraskelser" i. Ellers laver jeg nogle der ligner invitationerne. Æskerne bliver ikke bordkort. Jeg laver sådan nogle små hæfter med præsentation af gæsterne, så alle kan se hvem alle er.
De bliver sorte med lyslilla papir indeni.

3 måneder før:

- Hent en ægteskabserklæring på borgerservice
Prøvelsesattest at hentet på borgerservice og er afleveret på kirkekontoret.
- Send gerne invitationerne ud allerede nu.
Alle invitationer er sendt d. 19. januar. Så er de afsted i god tid, og så er der forhåbentlig ingen der skal på forlænget weekend omkring st.bededag
- Bestil visum evt. vaccination og tjek jeres pas – hvis I skifter
navn ved brylluppet, skal disse ændres i jeres pas til
bryllupsrejsen.
Jeg skifter navn, men vi skal ikke ud og rejse umiddelbart efter brylluppet. Mon ikke jeg når at bestille nyt pas?
- Øv jer på brudevalsen – det er en god idé at få et par timer hos
en danselærer!
Det må blive Når M kommer hjem igen i april. Har bestilt en dvd hvor man kan lære det, og ellers må vi på danseskole
- Køb brudekjolen og tilbehør
Så er kjolen endelig fundet og bestilt (og betalt) Den burde komme hjem i midten/slutningen af marts - men så skal den forhåbentlig heller ikke komme meget senere end det (jeg har en tid til tilretning d. 31. marts, så der skal den være hjemme
Tilbehør er ikke valgt endnu - ikke andet end skoene (har dog to par at vælge imellem)

- Køb gommens påklædning
Det står han helt selv for. Og bliver først når han kommer hjem fra næste sejltur i starten af april. Han tror det skal være sort, men det har jeg sagt at det vist bliver lige mørkt nok.. Nu har han så besluttet at det vist bliver gråt eller mørkebrunt.
- Bestil bryllupskagen – arranger evt. at konditoren laver en
prøvesmagning.
Min mors kæreste har sagt at han gerne vil lave kagen. Han er uddannet bager, og så kan jeg nemlig få den lige præcis i den form som jeg gerne vil have :gogo: Han har også lovet at lavet nogle smagsprøver. Og det var godt nok svært at vælge.
Det bliver med en nøddebund/fragilité, rom/chokocreme, hindbærmousse, lagkagebund, limemousse, lagkagebund på toppen og så pakket ind i enten marcipan eller sugarpaste - og så bliver den pyntet med chokoladesommerfugle og chokolade-hjerter :savl:

- Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt.
indgravering af jeres navne, datoer og symboler.
Ringene er bestilt i Smycka, i Malmø. De kommer hjem i starten af feb. og jeg glæder mig SÅ meget til at få den på
Indeni ringene kommer til at stå vores navne og datoen - helt ordinært

2 måneder før:

- Send invitationerne ud – registrer omhyggeligt alle tilsagn og
evt. afbud.
Invitationer er sendt d. 19. januar. Skal bare lige lave en liste hvor jeg kan registrere tilbagemeldinger
- Køb evt. brudepiger & -svendes påklædning.
Jeg har fundet ud af hvad han skal have på.. Han bliver ikke rigtig brudesvend, men han bliver lige så fin i tøjet som sin far - og i samme farve.
- Begynd at forberede talen til din tilkommende.
Jeg er ikke så god til sådan noget. Men jeg har en ide om hvad jeg gerne vil, men hvis jeg kender mig selv ret, så kan jeg slet ikke når vi kommer til stykket. Så måske bliver det ikke til noget :genert:
- Begynd at gøre dig klar til den store dag med masser af søvn og
motion. Tal med skønhedsklinikken om ansigtsbehandlinger,
hårkure, manicure, pedicure osv.

1 måned før:

- Hent vielsesringene
De er hentet - de står herhjemme og bare venter på at blive brugt.
- Gennemgå svarene på invitationerne og skriv en gæsteliste,
udarbejd en bordplan og skriv bordkort
Bordplanen er på plads. Det var noget af et puslespil at få til at gå op, men det kan ikke være anderledes, og der er indgået nogle kompromier undervejs - håber bare folk hygger sig alligevel
- Giv det endelige antal på gæsterne til selskabslokalerne. Gør det
skriftligt – så er der ingen misforståelser!
Han skal bare vide det 4 dage før selve dagen, så jeg venter lige lidt endnu. Selvom jeg ikke tror der kommer flere afbud
- Arranger et bord til gaverne og hør om gaverne kan blive til
afhentning næste morgen, såfremt I ønsker det.
Det kan de godt. Det har jeg forhørt mig om. Vi skal bare selv flytte dem ned i lokalet efter festen
- Udvælg diskret morgengaven
JEg har besluttet mig for hvad det skal være - skal bare lige finde den rette udgave/version og så skal jeg finde ud af hvad jeg skal få indgraveret i den
- Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset.
Den er modtaget og afleveret på kirkekontoret i januar måned.
- Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet.
Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt
regler for fotografering/video. Aflever evt. også
prøvelsesattesten ved denne lejlighed.
Vi skal til møde i kirken torsdag d. 22. om morgenen.
Har talt med præsten i tlf. Det er en kvinde, og jeg glæder mig. Hun virkede ung og frisk - så det skal nok blive godt.

- Lad evt. et par tip til brudebuketten falde i gommens retning
Vi har været ved blomsterhandleren sammen og jeg har fortalt hvad jeg godt kan lide og hvilken stil jeg nogenlunde gerne vil have... Og så har jeg givet dem frit slag med valg af blomster, bare de passer sammen og farverne er de rigtige. Jeg glæder mig til at se dem. Og så er der brystblomster til M, bestman, min far og til Noah. Det bliver rigtig fint!
- Skal bruden til frisør, så arranger en termin og få allerede nu sat
en ”prøve” på bryllupsfrisuren. Tag evt. slør og diadem/tiara med.
Prøveopsætning er lavet. Det bliver rigtig fint.
Højt oppe, lidt vævet ind og ud mellem hinanden og så med sløret udenover.

- Få lagt en ”prøve” på bryllupsmakeuppen
Det er vist ikke nødvendigt. Det bliver i hvert fald ikke gjort.
- Kontroller at tøjet til bruden, gommen og
brudepigerne/svendene er i orden og kan leveres til den aftalte
tid.
M's tøj kan hentes hos skrædderen d. 23. og jeg skal hente min kjole hos min skrædder d. 25. Så skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal gøre ved den i mellemtiden.
- Lav en kort beskrivelse af hver gæst til toastmasteren
Det bliver bordkortene. Det bliver et lille hæfte med en lille beskrivelse af alle gæsterne
- Arranger evt. barnepige til at holde opsyn med børn under
brylluppet.

14 dage før:

- Kontakt lokalbladet, såfremt I ønsker at offentliggøre brylluppet.
- Kontroller at alt er i orden til bryllupsrejsen – husk valuta!
- Gå nye sko til derhjemme
- Vær sikker på, at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen.
- Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet
- Afstem aftenens forløb med toastmasteren
- Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og
brudens far skal bestilles
Buket og knaphulsblomster er bestilt. Ved ikke hvilke blomster det bliver, men de kommer til at passe til brudebuketten
- Borddekorationer og evt. blomsterdekorationer til kirken skal
bestilles
Julie er arrangeret til at stå for blomsterne.. Vi har aftalt farver, men valg af blomster står hun for.
Det bliver sådan nogle flade dekorationer som fylder lidt på midten af de runde borde. Man skal bare kunne se dem på den anden side af bordet.

- Øv jer på brudevalsen
Vi er igang, men har lige bestilt hjælp på nettet i form af en dvd. M er ikke så rytmisk desværre, og kommer lidt til at ligne en træmand når han forsøger at danse, fordi han koncentrerer sig så meget.

Dagen før:

- Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet.
- Dæk bordene og læg bordkort på plads eller sørg for at
restauratøren gør det.
- Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig!
- Kør ud restauranten med sprut, blomster, chokolade, bordplan, bordkort osv.

Bryllupsdagen:

- Arranger med familien og venner at de tager sig af følgende:

- Kufferten med skiftetøj og diverse skal sendes til det sted, hvor
I skal overnatte
- Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos
blomsterhandleren
Det klarer M selv. Vi bor lige ved siden af, og det gør mine svigerforældre også.
- En sidste kontrol om bordplanen er overholdt under
borddækningen.
Stoler på at restauranten har styr på det - medmindre de dækker bord dagen i forvejen, for ellers ser vi det ikke før vi kommer.
- Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt
buketter.
Det klarer min mor. Hun er gavekoordinator.
- Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem.
- Barnepigen skal informeres om hvilke og hvor mange børn
han/hun skal holde opsyn med.

Nyd dagen!

Efter brylluppet

- Få brudebuketten sendt til tørring/konservering hurtigst muligt
- Udsend takkekort
- Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen,
banken, i passet ovs.

Ændret af LuiT, 18 april 2010 - 20:40.

:lun: Noah august 2006 :lun:
:lun: Milo Oktober 2011 :lun:

Jeg går i brædderne - er der nogen der skal have noget med?
Min maniske bryllupsplanlægningstråd Maj 2010 :afro:

#2 LuiT

LuiT

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.508 Beskeder:

Skrevet 22 november 2009 - 23:06

Jeg er helt lost på området for kjole, blomster, borddækning, hår, tilbehør og ja... så godt som alt...

Jeg tror egentlig ikke jeg er så kræsen. Jeg er ligeglad med hvilken hvid farve kjolen har... Den skal være helt enkel, uden alt muligt "pynt" på, ingen perler, broderier eller andet fikumdik :genert:
Jeg er ret sikker på at den skal have lange ærmer eller i hvert fald 3/4-ærmer.. For jeg har virkelig ikke pæne arme. Og jeg gider ikke sådan nogle billeder hvor der bare er ARME og så os to på :boo: :tie: Så de skal dækkes til.
Der skal også være V-udskæring (tror jeg nok)
Men jeg kan ikke finde nogle billeder af nogle kjoler der ser sådan ud... HJÆLP!!

Og det er jo næsten for sent at få dem syet efter eget design nu, ikk? Der er jo faktisk kun 5 måneder til brylluppet..
Og jeg er i fuld gang med at tabe mig, så jeg er ret sikker på at jeg vejer mindst 10 kilo mindre til brylluppet end jeg gør nu :genert:

Jeg vil gerne have blå sko, og har også fundet et par der kunne være mulige... Men jeg aner intet om størrelsen. For det er amerikanske størrelser, og så kan man selv vælge hvilken bredde man skal have - jeg aner det ikke. Jeg tænker at hvis jeg kan finde nogle dansesko, så er de mere behagelige at have på en hel dag, men har ingen anelse. Måske kan man gå i en dansebutik og prøve sko :genert:

Nå men jeg kan jo starte med at vise min forlovelses-"ring"
Jeg har ønsket mig dette ur i noget nær 5 år, så jeg var da noget overrasket over at han huskede det og har købt det istedet for en ring :love:

Vedhæftet fil(er)

Ændret af LuiT, 22 november 2009 - 23:18.

#3 koebenhavner-jyden

koebenhavner-jyden

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.718 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 12:09

Tillukke med jeres kommende bryllup. Godt at i kunne finde en ny dato, når nu den anden var optaget.

Han har en god hukommelse, din kæreste :kys:

:lun: William - 21. Juli 2011 :lun:

#4 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.478 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 16:54

Tillykke med bryllup og forlovelsesur :love: og fine sko!

Endelig fandt i en dato :kys:

Jeg tænker at kjolen skal prøves uden makeup, for at den ikke smitter af på den lyse kjole, tænk hvis makeuppen ikke kunne komme af, og man var nød til at købe en kjole man ikke er vild med. Altså det tænker jeg :gruble:

Tænker du på en kjole fra Kina, eller at få en syet i DK? fra Kina tager det 1 - 2 mdr. fik jeg fortalt. Jeg ved ikke hvor lang tid en DK syreske skal bruge, det samme måske :gruble:

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#5 Frk.Heegaard

Frk.Heegaard

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.477 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 19:34

Endnu engang et stort tillykke med bryllupperet - jeg har krydset dagen af så jeg kan komme og glo på dig i kirken :D :kys:

Glæder mig til at følge din tråd og forberedelse:banan:

"Børn gør det rigtige, hvis de kan."

#6 LuiT

LuiT

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.508 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 19:45

Tillykke med bryllup og forlovelsesur :love: og fine sko!

Endelig fandt i en dato :kys:

Jeg tænker at kjolen skal prøves uden makeup, for at den ikke smitter af på den lyse kjole, tænk hvis makeuppen ikke kunne komme af, og man var nød til at købe en kjole man ikke er vild med. Altså det tænker jeg :gruble:

Tænker du på en kjole fra Kina, eller at få en syet i DK? fra Kina tager det 1 - 2 mdr. fik jeg fortalt. Jeg ved ikke hvor lang tid en DK syreske skal bruge, det samme måske :gruble:

Jeg tror egentlig ikke jeg har lyst til at få den syet... Tænk hvis den ikke passer når den kommer :shock:
Men det kan jo blive enden på det, hvis der ikke findes nogle med ærmer herhjemme :forvirret

Jeg regner med at jeg skal ud og kigge i januar måned. Skal bare lige arrangere en dag hvor min mor kan holde fri og komme herover.

Hvor længe skal man booke i hver kjole-forretning? Og er det realistisk at man skal i 3-4 forskellige butikker på en dag? :genert:

#7 LuiT

LuiT

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.508 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 19:46

Endnu engang et stort tillykke med bryllupperet - jeg har krydset dagen af så jeg kan komme og glo på dig i kirken :D :kys:

Glæder mig til at følge din tråd og forberedelse:banan:

Lur mig om ikke der falder en invitation af til receptionen også?? :D

:lol:

#8 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.478 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 19:54

Jeg tror egentlig ikke jeg har lyst til at få den syet... Tænk hvis den ikke passer når den kommer :shock:
Men det kan jo blive enden på det, hvis der ikke findes nogle med ærmer herhjemme :forvirret

Jeg regner med at jeg skal ud og kigge i januar måned. Skal bare lige arrangere en dag hvor min mor kan holde fri og komme herover.

Hvor længe skal man booke i hver kjole-forretning? Og er det realistisk at man skal i 3-4 forskellige butikker på en dag? :genert:

Den dag jeg prøvede var vi der 1½ time, men jeg var træææt bagefter, så når jeg skal afsted med min designer, så vil jeg max i to butikker, ellers tror jeg, at jeg dør :genert: men jeg skal så først med tog, for at komme til Vejle, så K kan holde farhyggedag med Viktoria.

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#9 lunamus231

lunamus231

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.298 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 20:31

Tillykke med din/jeres forstaaende dag.

Ihheee det er dejligt at laese om disse overraskelses frierier.
Skal jeres bryllup have et tema som du kan bruge til invitationer og bordkort og pynt osv. el hva.?
:love: Min dejlige MAND.
:love: Min smukke pige.

:glad: For at jeg er der hvor jeg er...

#10 LuiT

LuiT

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.508 Beskeder:

Skrevet 23 november 2009 - 20:46

Tillykke med din/jeres forstaaende dag.

Ihheee det er dejligt at laese om disse overraskelses frierier.
Skal jeres bryllup have et tema som du kan bruge til invitationer og bordkort og pynt osv. el hva.?

Det har jeg faktisk ikke tænkt over...
Men det tror jeg ikke.

Altså jeg vil gerne have at tingene passer sammen, altså at der ligesom er en rød tråd gennem det hele.
Men ikke at det sådan skal passe til et bestemt tema... Altså hvis du mener noget a la James Bond eller lign.

Det vigtigste er bare at det ikke bliver for stift og kedeligt... Folk skal hygge sig, vi skal danse og høre musik og blive lidt småsnalrede..
Og så skal vi have lækker lækker mad...
Det andet er egentlig bare detaljer :genert: