Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sex efter svamp i underlivet?

• Låst emne Emnet er låst
11 svar på dette emne

#1 Catz85

Catz85

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.088 Beskeder:

Skrevet 13 november 2009 - 12:49

Hej

Jeg var til læge i mandags, hvor jeg fik konstateret svamp i skeden :(
Jeg begyndte behandling (canesten pille og creme) samme dag. Men jeg glemte at høre lægen ad hvornår det vil være ok at dyrke sex igen, så er der nogle kloge hoveder der ved det?
De lænker man er bundet af, er kun så stærke som man selv gør dem.

Loke-bassen 030712 :lun:

#2 camilla_k

camilla_k

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 1.954 Beskeder:

Skrevet 13 november 2009 - 17:35

jeg har ofte svamp - så sex er i behandlingsperioderne med komdom, efter endt behandling (dvs 14 dage når du bruger creme) er det sikkert at dyrke ubeskyttet sex såfremt alle symptomer er væk.

vær obs på at kæresten muligvis kan have fået svamp hvis i har dyrket sex mens symptomerne har været tilstede.. (han kan evt vaske penis i vivag eller ligende præperater)

god bedring

#3 lunamus231

lunamus231

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.298 Beskeder:

Skrevet 13 november 2009 - 20:54

Hvis din partner ogsaa har faaet svamp saa kan han godt bruge samme cream at smoere med. Han boer faktisk gaere det for ikke at smitten gaar tilbage til dig.
Du kan godt dyrke sex med kondom, men med indfoerings cream osv. saa foeles det maaske lidt mere besvaerligt.
:love: Min dejlige MAND.
:love: Min smukke pige.

:glad: For at jeg er der hvor jeg er...

#4 camilla_k

camilla_k

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 1.954 Beskeder:

Skrevet 13 november 2009 - 22:12

Hvis din partner ogsaa har faaet svamp saa kan han godt bruge samme cream at smoere med. Han boer faktisk gaere det for ikke at smitten gaar tilbage til dig.
Du kan godt dyrke sex med kondom, men med indfoerings cream osv. saa foeles det maaske lidt mere besvaerligt.

så skal de købe en ekstra creme - den creme der følger med skal bruges i 14 dage ( og går udfra at TS har købt en enkelt indføringspille, da det er den typiske behandling med canesten), og så vil der ikke være nok til også at behandle ham :)

(jeg vil nu mene at man skal passe på med overbehandling, jeg kan fx. ikke bruge canesten længere, da det ikke slår svampen ihjel men kun symptombehandler - så nu skal jeg have fat i lægen hver gang:rulle:)

men TS hvis du stadig er usikker, eller vi andre har givet dig flere spg, så ring du bare itl lægen, du kan jo bare gøre det i hans tlf tid (typisk mellem 8-9) og spørge...

#5 tootter

tootter

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.835 Beskeder:

Skrevet 13 november 2009 - 22:25

man får ofte svamp fra manden faktisk. Eller ofte og ofte, men det sker.
Det er derfor vigtigt at få kæresten undersøgt eller behandle ham. ellers kører det som andre har nævnt frem og tilbage mellem jer.
Mænd får ikke særlig symptomer af det.
Ang hvornår i må dyrke sex, så er det når behandlingen er færdig og i er sikre på at kæresten heller ikke har den.
God fornøjelse
Er ikke herfra så kan ikke altid gøre for det....

#6 Mizz_Dupont

Mizz_Dupont

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.923 Beskeder:

Skrevet 14 november 2009 - 23:27

Hvis man ofte har skedesvamp så kan det være en god ide at blive tjekket for candida i fx tarmen...
Det hænger ofte sammen.
Candidasvampe,
(Artiklen er skrevet af en fagmand, uddannet læge Carsten Vagn Hansen)

Da jeg var på candida-kur og kom af med min candida i maven, forsvandt min candida nærmest helt fra mit understel... Det er fem år siden jeg var på den kur og siden har jeg måske haft svamp (med dertil hørende Canesten-behandling) ca. 1 gang om året.

God hygiejne hos manden er derudover også et must, jeg er da ihvertfald glad for, at kæresten lige giver Det Tredje Ben et lille bad under vandhanen hver aften ;)
The important thing is not knowledge - it's character.
Joseph Le Conte
:afro:

#7 Catz85

Catz85

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.088 Beskeder:

Skrevet 15 november 2009 - 17:15

Takker for jeres svar :)

Kæresten har ikke fået det, der er i hvert fald ingen symptomer.
Det er første gang jeg har fået det, så det er nok ikke nødvendigt at blive checket grundigere end lægen gjorde, medmindre det begynder at være tilbagevendende.

#8 tootter

tootter

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.835 Beskeder:

Skrevet 15 november 2009 - 18:32

Mand har som regel ingen symptomer derfor aner man ikke at de er der man får det fra, så synes at han skulle en tur til lægen for at blive testet.

Og nej jeg ved ikke hvordan man tester for svamp på en mand, men hvor slemt kan det være? Det er endten det eller flere gange om årte hvor der er helt lukket for sex pga svamp
Er ikke herfra så kan ikke altid gøre for det....

#9 Catz85

Catz85

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.088 Beskeder:

Skrevet 16 november 2009 - 08:28

Mand har som regel ingen symptomer derfor aner man ikke at de er der man får det fra, så synes at han skulle en tur til lægen for at blive testet.

Og nej jeg ved ikke hvordan man tester for svamp på en mand, men hvor slemt kan det være? Det er endten det eller flere gange om årte hvor der er helt lukket for sex pga svamp

Der står på pakken jeg købte at manden ikke skal behandles medmindre der er symptomer, så en tur til lægen er næppe nødvendigt.

Er du sikker på at du ikke forveksler svamp med klamydia?

#10 camilla_k

camilla_k

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 1.954 Beskeder:

Skrevet 16 november 2009 - 11:42

Der står på pakken jeg købte at manden ikke skal behandles medmindre der er symptomer, så en tur til lægen er næppe nødvendigt.

Er du sikker på at du ikke forveksler svamp med klamydia?

synes ikke du skal lægge mere i det mht. kæresten, hvis det bliver et gentagende problem så tag det op med lægen - og igen vivag fungere rigtig godt hjemme hos os...

Kan så fortælle at kæresten har haft svamp på penis, og det viste sig ved rødme og irritation på hovedet, det er første og eneste gang han har haft symptomer...