Gå til indhold

Billede
- - - - -

Få posten rigtigt frem...

• Låst emne Emnet er låst
41 svar på dette emne

#1 MrBSP

MrBSP

Erfaren

• Medlemmer
  • 206 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 19:47

Inspireret af anden tråd, så er jeg lige nødt til at smide lidt info til folket.

Der er jævnligt klager over Post Danmark og der er selvfølgelig også berettigede klager, men hvis I kom inden for i virksomheden og oplevede vores hverdag, så ville I heller sikkert få et mere nuanceret syn på post- og pakkeomdelingen i Danmark.

Vi hører bl.a. en del klager over, at post ikke kommer frem til rette sted og forsvinder. Og ja, der er sgu post hver eneste dag, som ikke kommer frem, hvor det er planlagt!!
For vi modtager faktisk utroligt meget post hver eneste dag, som sendes med forkerte adresser, ufuldstændige adresser m.m. og meget af det kommer faktisk alligevel frem til trods for manglende/ukorrekte oplysninger fra afsender.

Fx. Sidste jul havde jeg et postkort med navn, vejnavn og postnr. + by, men intet husnr og etage. Vi brugte godt nok 2 dage på at få julekortet frem til den rigtige adresse, men det lykkedes blandt de 200-250 husstande på den vej.

Og det lykkedes så fordi vedkommende har navn ved sin dør. Og havde alle så navne ved deres brevindkast/på deres postkasser som man egentlig bør have, så var det meget nemmere for os at rette andres fejl, men der er jo desværre mange der ikke finder det nødvendigt, at fortælle posten hvem der bor på adressen.

Kan egentlig synes det må være noget pinligt, at se et postkort hvor der står kære mor, men adressen ikke er korrekt. Måske man skulle kigge forbi "Kære mor" lidt oftere, så man kan registrere, hvilken adresse "kære mor" egentlig bor på.

Eller til Bedstefar og Bedstemor, ...vej, 9999 ...by - kærlig hilsen Tobias.

Okay, hvem er det lige på den vej, som har et barnebarn der hedder Tobias? Det kræver ekstremt lokalkendskab for at løse den opgave.

Og kan gøre opmærksom på, at alle breve der ikke kan leveres af den ene eller anden grund, returneres med angivelse af grund til afsender. Ja, altså når man ellers gider besvære sig med at skrive afsender på sine breve. Er der IKKE afsender på, så sendes brevene til Returpostkontoret i Taastrup, der har myndighed til at åbne brevene i et forsøg på at finde ud af, hvem afsender er, så brevet kan komme tilbage til vedkommende, men er vis på, at mange breves indhold heller ikke afslører en adresse på afsender, og ja så ender de altså hos Returpostkontoret.

Hvad skal vi ellers gøre???

Gør det til en god vane at sætte navn på postkassen fra dag 1, når du flytter ind på ind en adresse, og på dagen hvor du flytter igen, så sørg for at fjerne dit navn fra postkassen.

Og sørg så også lige for at lave din adresseflytning i god tid. Der er mange der flytter omkring den 1. i måneden. Så du kan ikke forvente, at afdelingen kan nå at ekspedere alle flytningerne på 1 dag. Og nej, det er IKKE nok at give kommunen besked om at du flytter. Det er Post Danmark der ekspederer din post og IKKE kommunen.

Og husk, for din egen skyld - efter du er flyttet og du får post på din nye adresse. Hvis der er påsat klistermærke med din nye adresse eller den er påtrykt og det ikke er afsender, der har skrevet din nye adresse, så kontakt afsender og orienter vedkommende om din nye adresse, så de kan få det rettet til næste gang du skal have post. Det er for jeres egen skyld.

I de første 6 mdr bliver posten videresendt, hvis du altså har husket at lave flytning. For det kan jo undre, at man kan opleve folk, som først laver flytning af deres post 2-3 uger efter har forladt den gamle adresse, for de fleste er vel klar over, at de står over for en flytning eller hva'..?!

Nu er det her en smule surt opstød, men også ment som en hjælp til jer derude, som gerne vil have posten frem.

Slutteligt:
For kort tid siden havde jeg et postkort til "kære oldemor" og navnet stod der også godt nok. Der stod også en adresse, men nu var det så faktisk mere end ½ år siden, at hun var flyttet fra den adresse, og adresseflytningen var derfor også ophørt. Nu kunne jeg så godt huske hendes nye adresse, og derfor kunne kortet så også afleveres til stor glæde for oldemor.

MEN "kære oldemor" vil gerne have besøg lidt oftere, for det sker vist ikke så tit, hva'!?

Og senest i dag, kom der en pakke til et mindre boligområde med 125 husstande. Ifølge adressen skulle det være i nr. 1, men der bor vedkommende ikke, og pakkeposten forsøgte også i nr. 41 og 61, hvor det heller ikke er. Jeg kører ofte brevpost i området og sammen med en kollega, granskede vi vores hjerner og måtte opgive. Vi er slet ikke stødt på det navn på den rute før, som rummer 800 husstande. Der er helt sikkert en der sidder et sted derude og venter på sin pakke, men hva' skal vi gøre!?

Go' weekend fra Postmand Per :)

#2 fadingwings2

fadingwings2

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 742 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 20:51

Altså, fint nok at du er bitter over manglende information på forsendelserne - men derfor kan jeg nu stadig godt forstå folks klager over post, der aldrig dukker op.
Jeg går da ud fra, at LANGT det meste post ER udstyret med korrekt modtager og afsender. Hvis ens post forsvinder på trods af dette, bliver ens klagesang da ikke mindre legitim af andre folks manglende evner på det område?

Som jeg ser det, er dit sure opstød ret malplaceret. At I bruger meget tid på at lokalisere modtagere til post uden korrekt modtageradresse bør ikke have indvirkning på, om alt det andet post når frem.

#3 strawberry10

strawberry10

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.696 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 21:03

Er det så sådan at fordi der er en masse som ikke skriver korrekt adresse, så er det ok at PostDanmark fucker en masse forsendelser med helt korrekt adresse op?

Ofte når jeg modtager en pakke så er det 3 dage siden den ankom til Københavns pakkecenter, det burde ikke være så indviklet at få den bragt ud, særligt når den er forsynet med korrekt navn og adresse.

#4 icelady

icelady

Titelløs

• Medlemmer
  • 140.372 Beskeder:
  • LocationØstJydelandet

Skrevet 04 september 2009 - 21:07

Så hvad er din undskyldning for at modtage et brev, med helt korrekt navn og adresse, sendt fra samme bydel, 8 dage efter det er sendt?:gruble:

Church of Malk De Koijn

ATT  :lun:                                                         “I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler.

#5 Flabbataz

Flabbataz

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.410 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 21:13

Så vidt jeg er orienteret opnår PostDK deres succesrate på vist nok 98% af al post skal være ude næste dag. Det gælder også de breve der er afsendt fra Lars Tyndskids marker og fra hvor kragerne vender.

Jeg har også mit udestående med etaten omkring pakkepost der aldrig leveres, men hvor jeg spises af med en "hov, du var vist ikke hjemme i går, så du må hente pakken på posthuset"-seddel til trods for at jeg rent faktisk var hjemme hele dagen fordi jeg ventede den skide pakke. Og så mangler jeg stadig et brev som min chef skrev til mig, som jeg skulle give respons på. Men hey. Så er det jo heller ikke værre. Manden kunne jo have mailet mig når han kendte min private mail. ;)

Jeg synes at det er en fin indsats PostDK gør. Især når man tænker på hvor lidt indflydelse personalet har på deres egen arbejdsdag. Jeg gad ikke anstrenge mig ret meget for at finde en adresse, hvis folk ikke gider skrive korrekt adresse på, men sådan er jeg så krævende. ;)

Flabbinj
Moral er en kemisk forbindelse, der er let opløselig i alkohol.

Mus fjærter ej som hest uden røven revner.

#6 MrBSP

MrBSP

Erfaren

• Medlemmer
  • 206 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 21:41

Altså, fint nok at du er bitter over manglende information på forsendelserne - men derfor kan jeg nu stadig godt forstå folks klager over post, der aldrig dukker op.
Jeg går da ud fra, at LANGT det meste post ER udstyret med korrekt modtager og afsender. Hvis ens post forsvinder på trods af dette, bliver ens klagesang da ikke mindre legitim af andre folks manglende evner på det område?

Som jeg ser det, er dit sure opstød ret malplaceret. At I bruger meget tid på at lokalisere modtagere til post uden korrekt modtageradresse bør ikke have indvirkning på, om alt det andet post når frem.

Det skulle nu opfattes mere som en hjælp end et kæmpe surt opstød. Og så nogle små eksempler på nogle af vores udfordringer.

Selvfølgelig skal posten frem hurtigt på rette adresse. Og en del af den post som ikke dukker op, vil ganske givet findes hos Returpostkontoret. De får dagligt forsendelser fra os og helt sikkert også fra de andre distributionscentre, som er sendt af såvel private som erhverv, uden rigtig adresse og uden afsenderadresse.

Og det post som ikke når frem, hvordan kan du vide, om der er skrevet rigtig adresse på det!?

Er det så sådan at fordi der er en masse som ikke skriver korrekt adresse, så er det ok at PostDanmark fucker en masse forsendelser med helt korrekt adresse op?

Ofte når jeg modtager en pakke så er det 3 dage siden den ankom til Københavns pakkecenter, det burde ikke være så indviklet at få den bragt ud, særligt når den er forsynet med korrekt navn og adresse.

Er det pakker fra udlandet? I så fald er du vel klar over, at pakker sendt fra udlandet toldtjekkes når de kommer til Danmark.

Så hvad er din undskyldning for at modtage et brev, med helt korrekt navn og adresse, sendt fra samme bydel, 8 dage efter det er sendt?:gruble:

Har jeg påstået, at alt kan undskyldes!? Der er ingen undskyldning for, at et brev med korrekt navn og adresse ikke kommer frem lang tid før. Selvfølgelig skal der ikke gå 8 dage.

Forresten har jeg lige haft en midaldrende som henvendte sig til mig, da han havde fået et brev fra kommunen om indkaldelse til samtale, da han er på kontanthjælp. Fik det desværre for sent, og det ville så betyde et træk i kontanthjælpen og helt klart en skidt situation.

Han fik brevet den tirsdag 28. og det var dateret fredag den 24. og måtte give ham ret i, at det selvfølgelig var for lang tid. Vedkommende der havde sendt ham brevet havde også bedt ham klage til Post Danmark, for det var jo for ringe. Og i forhold til den beskrivelse var det jo heller ikke godt nok, da det kunne have været omdelt den lørdag den 25. eller mandag den 27.

Så begynder han at snakke noget om den 27. - det er så datoen der er stemplet uden på kuverten. Så finder vi så frem til, at den 27. er der, hvor brevet rent faktisk er afsendt fra kommunen, da de har en portomaskine der påstempler portoen. Medarbejderen har så åbenbart arbejdet lidt sent den fredag og brevet er ikke nået at komme med, da de indleverede deres post hos os kl. 13.00. Dvs. medarbejderen havde jo ganske rigtigt lavet brevet den 24., men det var først kommet videre den 27. og korrekt ud den 28. Han havde stadig kuverten og jeg bad ham medbringe den til kommunen for at dokumentere, at han ikke kunne reagere før, ligesom vi ikke kunne omdele brevet før vi får det indleveret. Han skal jo ikke snydes pga. et brev som afsendes en kende sent og i dette tilfælde for sent.

Han blev en glad mand, for så meget er kontanthjælpen jo heller ikke på...

#7 icedice

icedice

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.001 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 23:06

Det skulle nu opfattes mere som en hjælp end et kæmpe surt opstød. Og så nogle små eksempler på nogle af vores udfordringer.

Selvfølgelig skal posten frem hurtigt på rette adresse. Og en del af den post som ikke dukker op, vil ganske givet findes hos Returpostkontoret. De får dagligt forsendelser fra os og helt sikkert også fra de andre distributionscentre, som er sendt af såvel private som erhverv, uden rigtig adresse og uden afsenderadresse.

Og det post som ikke når frem, hvordan kan du vide, om der er skrevet rigtig adresse på det!?

Er det pakker fra udlandet? I så fald er du vel klar over, at pakker sendt fra udlandet toldtjekkes når de kommer til Danmark.

Har jeg påstået, at alt kan undskyldes!? Der er ingen undskyldning for, at et brev med korrekt navn og adresse ikke kommer frem lang tid før. Selvfølgelig skal der ikke gå 8 dage.

Forresten har jeg lige haft en midaldrende som henvendte sig til mig, da han havde fået et brev fra kommunen om indkaldelse til samtale, da han er på kontanthjælp. Fik det desværre for sent, og det ville så betyde et træk i kontanthjælpen og helt klart en skidt situation.

Han fik brevet den tirsdag 28. og det var dateret fredag den 24. og måtte give ham ret i, at det selvfølgelig var for lang tid. Vedkommende der havde sendt ham brevet havde også bedt ham klage til Post Danmark, for det var jo for ringe. Og i forhold til den beskrivelse var det jo heller ikke godt nok, da det kunne have været omdelt den lørdag den 25. eller mandag den 27.

Så begynder han at snakke noget om den 27. - det er så datoen der er stemplet uden på kuverten. Så finder vi så frem til, at den 27. er der, hvor brevet rent faktisk er afsendt fra kommunen, da de har en portomaskine der påstempler portoen. Medarbejderen har så åbenbart arbejdet lidt sent den fredag og brevet er ikke nået at komme med, da de indleverede deres post hos os kl. 13.00. Dvs. medarbejderen havde jo ganske rigtigt lavet brevet den 24., men det var først kommet videre den 27. og korrekt ud den 28. Han havde stadig kuverten og jeg bad ham medbringe den til kommunen for at dokumentere, at han ikke kunne reagere før, ligesom vi ikke kunne omdele brevet før vi får det indleveret. Han skal jo ikke snydes pga. et brev som afsendes en kende sent og i dette tilfælde for sent.

Han blev en glad mand, for så meget er kontanthjælpen jo heller ikke på...

Kan kun give dig ret:-)
Kører selv aviser, som afløser om natten, så kender alt til rumlen, og nu nævner du ikke engang; huse uden numre, ikke logisk placerede postkasser, postkasser der er små/overfyldte af reklamer osv...

Ja ja, der er noget post der ikke er ude til tiden/bliver væk, men tror faktisk at svindet hos post dk, er noget mindre end hos lige så store virksomheder i almindelighed!!!
KoffeinDødelig dosis: 360 mg/kg ved indtagelse gennem munden. Det svarer til ca. 3½ kop pr. kg legemsvægt, altså ca 70 liter for en person på 100 kg.
ps, grønt for gode forklaringer VHA, paint:fløjt:

#8 strawberry10

strawberry10

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.696 Beskeder:

Skrevet 05 september 2009 - 08:12

Nej det er pakker fra Danmark, nogle gange fra Jylland men de skal vel ikke toldtjekkes ? ;-)

#9 NotMyRealname

NotMyRealname

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.902 Beskeder:

Skrevet 05 september 2009 - 09:58

Så vil jeg gerne opfordre postbudene til at tjekke navnet på posten OG postkassen OG Adressen, inden de smides i, så man ikke modtager post der IKKE tilhører navnet på postkassen. Så vil der nok også være flere der modtager sin egen post.
I decided as long as I was going to hell, I might as well do it thoroughly

#10 Phony_Pony

Phony_Pony

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.212 Beskeder:

Skrevet 05 september 2009 - 10:01

Så vil jeg gerne opfordre postbudene til at tjekke navnet på posten OG postkassen OG Adressen, inden de smides i, så man ikke modtager post der IKKE tilhører navnet på postkassen. Så vil der nok også være flere der modtager sin egen post.

Jeg smider dagligt post ind til min nabo, som postes ind af min brevsprække. Nu er det jo ikke det store problem lige at kaste det ind til dem, men jeg undrer mig meget over om posten ikke læser navnene på brevene (og på dørene), som ellers normalt står ret tydeligt. Måske er det bare nemmere at smide det hele ind det samme sted?
- When will you stop playing hard to get?
- When you stop playing hard to want.