Gå til indhold

Billede
- - - - -

Aktiviteter til pigefødselsdag - ideer søges...

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 julius_260

julius_260

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 668 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 09:25

Min datter skal holde pigefødselsdag i morgen for hendes klasse (0. klasse). Det er første gang, og jeg er helt blank med hensyn til aktiviteter

Når de kommer (kl. 12) skal de først have lasagne, med små flutes, gulerods- og agurkestave og en is til dessert (efter min datters ønske selvfølgelig ;o) )

Og så skulle der vel gerne være lidt sjove aktiviteter inden eftermiddagskaffen, hvor de bl.a. skal have kagemand/pige.

Nogle kreative mennesker ude i det ganske land, der kan hjælpe mig med dette?

Vi bor meget tæt på en skov, så en lille skattejagt, kunne sagtens lade sig gøre, men jeg er tom for ideer med hensyn til poster - hvad kan de finde ud af, når de er 6 år. Der er selvfølgelig en voksen med rundt, men der skulle jo gerne være nogle opgaver, som de kan løse uden alt for meget besvær.

En skattejagt afhænger selvfølgelig også lidt af om vejret tillader, at vi er ude en times tid.

Er der andre ting som jeg måske ikke har tænkt på, når jeg skal holde fødselsdag, så kom endelig med tips herinde. Vi er to voksne til 10 piger, så vi skal nok få noget at se til, så det vil være rart at kunne planlægge så meget som muligt i dag ;o)

:love:2003

:love:2009

#2 shagalot1980

shagalot1980

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.921 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 09:41

Stopdans - de ææææææælsker det. og måske stoledans og sådan noget hvis vejret er dårligt. eller lav måske en quiz til dem?
Storen 15 juni 07:lun:
Lillen 28 nov 10:lun:

#3 Victoria-Pedersen

Victoria-Pedersen

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.889 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 09:45

Ja stoledans.

Eller en slags quiz, med spørgsmål om ting, der interessere dem, hvor de bliver delt op i hold med præmier osv. Eksempelvis spørgsmål om Hannah Montana eller lign.

7. august 2010 :lun:

20. april 2013 - Olivia :love:

#4 sandralandersen

sandralandersen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.014 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 09:47

Det med stopdans er helt sikkert en god ide... Og bombe dans, hvor man har en blød bold, som er bomben som man kaster mellem hinanden mens musikken spiller og når musikken stopper er det den der har ballonen der er "død".

Ang skattejage så gjorde vi det til min datters fødselsdag, at jeg tegnede et skattekort, klippede det ud i 6 dele, rullede hver del sammen og lagde det ned i en ballon, som jeg pustede op og skrev rækkefølegen på 1 - 2 - 3 osv. Så hang jeg dem op sådan så når man fik ballon 1 viste den vej til ballon 2 ovs. til sidst i ballon 6 var der vist hvor skatten den var.

#5 ellinrep84

ellinrep84

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.350 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 10:17

Jeg har et par gange været med til at arrangere skattejagt for min lillesøster. Der har f.eks. været:

Petangue (uden alt for mange regler selvfølgelig)
Løbe om kap to og to med en snor om benet
tegne dyr
svare på spørgsmål (hannah montana som flere har nævnt er nok ikke noget dårligt bud)
spise karamelsnøre uden brug af hænder

det er lige det jeg kan huske. Det er ved at være nogle år siden hun var lille:D

Held og lykke med det. Og tillykke med din datter
Hvis man ikke tror på sig selv, hvorfor skulle andre så gøre det :rocker:
med verdens dejligste kæreste:lun:
Nu med lille spunk i maven 37+0 (spunken er en lille babydreng :love::lun:)

#6 LineBusk

LineBusk

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 841 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 10:19

Ballondans, det kræver musik, danseplads (evt. hendes værelse) og en masse balloner. Der kan konkurreres om at holde ballonen længst i luften, holde den imellem knæene længst og evt. til sidst at sprænge flest balloner.

Det gør dem godt trætte og det kan være en fordel inden man giver dem kagemand og slik.

Eller æggeløb, der laves en bane med en voksen i hver ende, i den ene ende får de et hårdkogt æg på en ske, dette skal de så løbe med ned omkring den anden voksne og tilbage igen. Voksen nr. 2 har til formål at fange de løbende og kilde dem når de bliver fanget.

/Line

#7 Maiken.V.H

Maiken.V.H

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.703 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 10:22

"Gem under tæp" kunne også være en idé. Det kanjeg i hvert fald huske var et hit, da jeg var barn. (hold kæft hvor lyder jeg gammel). Man deler børnene op i to hold. Det ene hold bliver sendt ud af lokalet, mens de andre skal bestemme hvor mange der skal gæmmes og hvordan. Til rådighed har de tæpper og evt. nogle stole, som det kan bruge. Resten af holdet (som ikke gemmes) bliver sendt ud af lokalet (uden det andet hold ser det), og det andet hold skal nu gætte hvor mange der er under tæppet. De må ikke rører. Herefter bytter holdene plads, så begge hold får lov til at gætte og gemme.
- Aka B.Oc.T. :banan:
- Nothing in this world that i worth having comes easy.
- Nogle julegaver kommer før tid - vores lille Mathilde oktober nisse 14.10.13:lun:

#8 muspel

muspel

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.337 Beskeder:

Skrevet 04 september 2009 - 16:03

prøv at kigge på denne side Lege - skattejagt - selskabslege - aktiviteter - ideer - opskrifter - fester - drinks - mad - sjovide.dk

Der er masser af ideer til poster mv.

Du kunne også lave indendørs aktiviteter. Fx købe ind til at lave perlekæder eller perleplader måske?

I kunne også lege "gamle lege" - kludder mutter, banke bøf osv..

#9 Balougirl

Balougirl

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.927 Beskeder:

Skrevet 06 september 2009 - 18:08

mgp - hvor de skal optræde for hinanden
♥ Benjamin 07.06.12 ♥ Linnea 22.04.09 ♥ M 28.06.02 ♥
♥Moster til lille Mille 14.11.10 ♥ og englen Theis :engel: 11.02.09 ♥

♥30.07.11♥ - nu er du min