Gå til indhold

Billede
- - - - -

Smerter i højre side af underliv/mave?

• Låst emne Emnet er låst
3 svar på dette emne

#1 manusen

manusen

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.483 Beskeder:

Skrevet 25 august 2009 - 08:39

Igår morges vågnede jeg op med smerter i højre side lige ud for hoften.
Idag har jeg stadig smerter - mærker det hver gang jeg bevæger mig.
Jeg tager p-piller, så det er ikke ægløsning.

Jeg ved ikke helt om jeg skal ringe til lægen eller se tiden an et par dage.

Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg undrer mig jo lidt over hvad det mon er.
Ved jo godt det kan være mange ting.
Det er mere om jeg skal give min læge et kald eller ej :)

:gruble:
Skønnebønne :love:

Manolo Blahnik Sedaraby i sølv str.35 sælges

#2 hester1972

hester1972

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 761 Beskeder:

Skrevet 25 august 2009 - 09:17

Da det er i højre side, ville jeg helt sikkert ringe til lægen og få en snak om, hvordan man holder øje med en eventuel blindtarmsbetændelse. Da jeg var så uheldig at få det, forvekslede jeg det med ægløsningssmerter. Jeg synes at kunne huske, at lægen dengang sagde, at man ved smerter i højre side at maven skulle tage sin temperatur hver time - og hvis den blev ved med at stige, kunne det indikere blindtarmsbetændelse.

God bedring under alle omstændigheder.

#3 camilla_k

camilla_k

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 1.954 Beskeder:

Skrevet 25 august 2009 - 20:55

man kan nu godt opleve af få æggeløsning på p-piller;)

#4 HillaryC

HillaryC

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 25 august 2009 - 21:26

man kan nu godt opleve af få æggeløsning på p-piller;)

Jep - det havde jeg nemlig. Fik pludselig en meget skarp jagende smerte i højre æggestok (spørg mig ikke om hvordan jeg kunne mærke det var æggestokken og ikke noget af det omkringliggende, men det kunne jeg), som hurtigt blev til en konstant ømhed.

Jeg gik til lægen, og hun mærkede efter, og shit det gjorde ondt da hun lige trykkede på æggestokken.
Blev sendt til gynækolog (fik tid efter 4 uger), og da han skannede mig kunne han se at det enten var en vandcyste der var sprunget (ikke farligt) eller en lettere unormal ægløsning.

Han kunne i øvrigt også se at min livmoder havde en cyklus (den var ved at opbygge en slimhinde), til trods for at p-pillerne burde gøre at livmoderen ikke opbyggede noget. Det betyder heldigvis ikke at jeg kan blive gravid selvom jeg er på p-piller, da de jo også laver en slimprop og sørger for at et befrugtet æg ikke kan sætte sig fast.

Cysten/ægløsningen var fuldstændig harmløs, men hvis det begyndte at forekomme "ofte", skulle jeg gå til lægen med det.