Gå til indhold

Billede
- - - - -

jeg skal tisse helt tiden

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 Simplex20

Simplex20

Erfaren

• Medlemmer
  • 140 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 15:37

hej allesammen (:
jeg har lige et spørgsmål. Det seneste stykke tid er jeg begyndt at skulle tisse hele tiden ( ca. en gang i timen, ihvertfald). jeg vågner også tre-fire gange hver nat, fordi jeg skal tisse. Det gør at jeg ikke har lyst til at drikke noget, så det er lidt en ond cirkel. Jeg tar ikke noget vandrivende medicin (eltroxin mod for lavt stofskifte, akarin mod depression og p-piller), har ikke blærebetændelse, klamydia eller sukkersyge og er ikke gravid, så jeg forstår det ikke helt.
Det er meget upraktisk når jeg sidder til time eller skal køre langt osv.

Kan det ha noget at gøre med at jeg har haft blærebetændelse mange gange? eller er det normalt og bare noget jeg skal lære at leve med?

simplex

#2 katomi

katomi

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.223 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 16:03

Det er på ingen måde normalt at du vågner 3-4 gange om natten fordi du skal tisse, især ikke når du ikke drikker så meget. Er du sikker på at der ikke har sneget sig en diabetes type 2 ind? Det er gerne et af symptomerne.

Synes absolut at du skal gå til lægen.
I want my music loud, my drinks cold and my men ready.

#3 la_perce-neige

la_perce-neige

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.162 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 16:11

og du er ikke gravid?

#4 Simplex20

Simplex20

Erfaren

• Medlemmer
  • 140 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 16:58

det kan godt være jeg skulle gå en tur til lægen.. jeg gik bare ud fra at det ikke kunne være diabetes, når jeg ellers har det godt. Men det er selvfølgelig bedre at være sikker.
Jeg er ikke gravid, har lige haft min mens

#5 Pyjamaslover

Pyjamaslover

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.397 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 17:06

det kan godt være jeg skulle gå en tur til lægen.. jeg gik bare ud fra at det ikke kunne være diabetes, når jeg ellers har det godt. Men det er selvfølgelig bedre at være sikker.
Jeg er ikke gravid, har lige haft min mens

Det kan sagtens være diabetes. Du behøver faktisk ikke at have flere symptomer. Så afsted til lægen!

#6 Gichha

Gichha

Erfaren

• Medlemmer
  • 273 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 18:18

Det kan også være en overaktiv blære. Men god ide at få det tjekket hos lægen. :)

#7 Simplex20

Simplex20

Erfaren

• Medlemmer
  • 140 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 19:32

må jeg hellere gøre så. tak for jeres svar (:

#8 milisa

milisa

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.765 Beskeder:

Skrevet 20 august 2009 - 22:14

Det lyder som mig :) Og jeg lider af en overaktiv blære, hvilket der er både medicinbehandling og operation for! Jeg har ikke valgt nogle af delene, eftersom jeg har haft det lige så lang tid, jeg kan huske, og da jeg ikke anede, at det var unormalt, så har jeg bare vænnet mig til det :lol:

Du skal til læge, som så, hvis h*n har mistanke om det samme eller noget i den retning, henviser dig til sygehuset. Der vil du skulle føre et MEGET nøjeregnende skema over 2 uger over, hvor meget du drikker, hvor meget du tisser, og evt hvor meget du når at lække, hvis det er et problem for dig. Derudover laver de en GU og en ultralydsscanning. Eller rettere, det var i hvert fald dét, de gjorde ved mig :D....
Tally-ho.

#9 Griselinen

Griselinen

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.403 Beskeder:

Skrevet 21 august 2009 - 11:43

Tgaer du din akarin ved sengetid?
Jeg har nemlig lige opdaget at det ikke er lykken ift natterenderi.

#10 Gichha

Gichha

Erfaren

• Medlemmer
  • 273 Beskeder:

Skrevet 21 august 2009 - 19:20

Jeg har også selv haft overaktiv blære. Det kan i mange tilfælde trænes væk, så hverken medicin eller operation bliver nødvendig.