Gå til indhold

Billede
- - - - -

geninstallere pc - vista

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 KaptajnKliche

KaptajnKliche

Erfaren

• Medlemmer
  • 341 Beskeder:

Skrevet 26 juli 2009 - 12:37

Hej folks.

Jeg ønsker at geninstallere min pc, men ved sku ikke rigtig hvordan man gør eftersom teknik og computere ikke er min stærke side.
Har kigget lidt rundt på nettet og fandt frem til denne side: Installere og geninstallere Windows - Windows Vista Hjælp

Men er lidt i tvivl om hvilken guide jeg skal følge - den anden nederste eller den nederste?
Snak fransk til pigerne, dansk til bonden og tysk til hunden.

-Filosofi kalder man den åndrige oversættelse af det uforklarlige til det uforståelige

#2 Reliquiem

Reliquiem

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.702 Beskeder:

Skrevet 26 juli 2009 - 13:53

Jeg tror du skal lade være med at tage det som rum teknologi. Det er bare en pc, og den bider ikke hvis du gør noget forkert :D

Gem de ting du vil gemme.
Billeder, musik, passwords, tekster, dokumenter osv.

Smid din windows cd/dvd/whatever i drevet og genstart.

Det eneste du skal gøre, er at læse hvad der står, mens du installerer. Som hovedregel, er windows sat til at installere som den skal, hvis man ikke begynder at rode rundt i opsætningen.

Bare sørg for at gemme de ting du ikke vil have slettet, det er det vigtige. Brænd dem på en dvd, overfør dem til at flash drev, eller hvad du har at gøre med. Der findes også steder på nettet, hvor man kan uploade tingene til, ganske gratis. Dropbox, f.eks.

[SIGPIC][/SIGPIC]

#3 Yuiklop

Yuiklop

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 989 Beskeder:

Skrevet 26 juli 2009 - 17:00

Det er vigtigt at pointere at når du smider din windows skive i så skal du under genstarten lige trykke på en tast der hvor den siger "Tryk på en tast for at starte fra cd"-eller noget i den dur..:) Derfra er det sådan set bare at læse hvad der står på skærmen:)

#4 KaptajnKliche

KaptajnKliche

Erfaren

• Medlemmer
  • 341 Beskeder:

Skrevet 26 juli 2009 - 18:05

Okay, tak :D
Snak fransk til pigerne, dansk til bonden og tysk til hunden.

-Filosofi kalder man den åndrige oversættelse af det uforklarlige til det uforståelige

#5 Reliquiem

Reliquiem

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.702 Beskeder:

Skrevet 26 juli 2009 - 18:45

Okay, tak :D

Du skal lige tjekke om din pc er sat til at boote fra cd/dvd drevet. Det kan du gøre ved at gå ind i bios, før windows loader. Bare tryk "del" (eller hvad der står når du starter op)

[SIGPIC][/SIGPIC]