Gå til indhold

Billede
- - - - -

Trægulv i stuen. Skal kunne holde til hund.

• Låst emne Emnet er låst
16 svar på dette emne

#1 my_angle

my_angle

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.746 Beskeder:

Skrevet 17 juli 2009 - 10:14

Vi flytter i hus ;) Og i stuen er der pt. vammelt brun/gult gulvtæppe, så vi vil bare lægge trægulv med det samme derinde. Men hvilket? Vi er helt tabt i trægulvsverdenen! Vi har set på alt lige fra det billige i Ikea til 29,-/kvm. til det dyre til 300,-/kvm.

Vi ved at vi skal have hund straks vi flytter ind, så det skal kunne holde til hundeklør - vi har hørt meget godt om det der hedder pergo, da det skulle kunne holde til 'alt'... Men nogle som har lidt forstand på det?

Vi skal bruge ca. 65 kvm. og vil helst have det billigt (selvfølgelig, hi hi..)
Bloggen fra Rebelsig.... :genert:

#2 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.973 Beskeder:

Skrevet 17 juli 2009 - 10:19

Vi har fået lagt pergo gulv og vi er godt tilfredse med det. Jeg har hørt at det kan holde til stort set alt.

Du kan få pergo i flere forskellige kvaliteter (mener de har 3, sølv, guld og diamant).

Tænk mere over hvor mange år i har tænkt jer at blive boende på adressen. Har i tænkt jer at blive boende i rigtig mange år (10+) så ville det måske være en ide at købe et lidt dyrere som kan holde.

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#3 lince

lince

Erfaren

• Medlemmer
  • 180 Beskeder:

Skrevet 17 juli 2009 - 10:48

Vi har et pergo laminat gulv i vores stue og der tumler en lille hund på 75 kg rundt på det hele tiden, og det holder fint til det, det kan klart anbefales, selv om det er i den lidt dyrere ende, men man kan som regelt få en god pris når det er så meget gulv det handler om*ss*
Nu gift med jordens dejligste mand :love: :banan: :love:

Fortovshest? Bare et andet navn for en Broholmer :glad:

#4 mullemor-skat

mullemor-skat

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 590 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2009 - 11:57

Jeg ville nok vælge et egetræs gulv, enten med en god lak eller lud og sæbe, for her ville man så kunne slibe gulvet en gang hver 5-6 år. Hvis gulvet er sæbe behandlet vil det ved vask "rejse" sig hvis der er kommet ridser.
Et pergo laminat gulv er et plast produkt og vil ikke kunne slibes senere, her er brugs ridser permanente.
Livet er ikke det værste vi har.......

En for ALLE... og to for en tier. .. Mads 6 år:)

#5 Smokehat

Smokehat

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 42.093 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2009 - 12:06

Pergo er jo ikke et træ-gulv, men et plastic gulv.

Hvis du sørger for at vælge en hård træsort, så er du godt hjulpet. Jeg har selv aske planker der er hvidolieret, og det er virkeligt stærkt. Egetræ som en anden nævner er også godt. Hvis du vælger at få gulvet lakeret, så vælg så dyr og stærk en lak som muligt. Lakken er jo slidlaget, og en billig lak vil hurtigt blive ødelagt af hundeklør, og det ser farligt ud når lakken først bliver slidt i gennem.

Medlem af SENIOR-KLUBBEN

Smile and wave :wave: Smile and wave :wave:

Jeg forsvarer dagligt ytringsfriheden ved at råbe "SVIN" efter min nabo

#6 handymanden_kbh

handymanden_kbh

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 38 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2009 - 20:04

Omkring laminatgulve, så får man virkelig hvad man betaler for. Jeg har både lagt de dyre og de billige (er håndværker). De billige er besværlige at montere, og koster som regel derfor mere i arbejdsløn. De dyre Pergogulve er nemme at have med at gøre og desuden er holdbarheden HELT anderledes end discountgulve. Køb noget der holder, det bliver I meget gladere for i længden.

Som der også bliver skrevet, kan man selvfølge benytte stavlimet trægulv, det er smag og behag, med hund ville jeg dog vælge et lakeret gulv og ikke et olieret - hundens tis og olieret gulv går ikke helt sammen.

Hvis i kan holde det ud, så vælg et laminatgulv fra Pergo, de kan holde til man slår på dem med en hammer - ergo, så får i ingen problemer og der er ingen vedligeholdelse af dem.

#7 my_angle

my_angle

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.746 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2009 - 07:07

Omkring laminatgulve, så får man virkelig hvad man betaler for. Jeg har både lagt de dyre og de billige (er håndværker). De billige er besværlige at montere, og koster som regel derfor mere i arbejdsløn. De dyre Pergogulve er nemme at have med at gøre og desuden er holdbarheden HELT anderledes end discountgulve. Køb noget der holder, det bliver I meget gladere for i længden.

Som der også bliver skrevet, kan man selvfølge benytte stavlimet trægulv, det er smag og behag, med hund ville jeg dog vælge et lakeret gulv og ikke et olieret - hundens tis og olieret gulv går ikke helt sammen.

Hvis i kan holde det ud, så vælg et laminatgulv fra Pergo, de kan holde til man slår på dem med en hammer - ergo, så får i ingen problemer og der er ingen vedligeholdelse af dem.

Hvad mener du med holde det ud?

Vi er stort set blevet enige om pergo, men når du siger det dyre, hvilken prisklasse er du så i? Fra set fra 99 og op til 249,-/kvm.

Vi er allieret med en tømre+en gulvlægger fra Garant, så arbejdslønnen bliver grillmad :D Hi hi
Bloggen fra Rebelsig.... :genert:

#8 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.973 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2009 - 08:00

Vi er stort set blevet enige om pergo, men når du siger det dyre, hvilken prisklasse er du så i? Fra set fra 99 og op til 249,-/kvm.

Vi er allieret med en tømre+en gulvlægger fra Garant, så arbejdslønnen bliver grillmad :D Hi hi

Mener det billigste koster 129 pr. kvm. og det dyreste koster 299 pr. kvm.

Du kan se nogle priser på Pergo her: Garantshop.nu - Laminat

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#9 handymanden_kbh

handymanden_kbh

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 38 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2009 - 12:55

Jeg mener mere i retning af, at et Pergo gulv er jo med plasticoverflade, så det er mere det estetiske jeg tænker på.

Pergo er et mærke og jeg tror ikke du kan finde det til 99 pr. md. det ligger på 250 og opefter. Du får til gengæld kvalitet, for jeres egen skyld, så hold jer fra 99 kr. laminatgulve.

Det lyder som du har fået en gode deal på montage :D

#10 Mifle

Mifle

Helgen

• Medlemmer
  • 8.292 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2009 - 13:12

Vi har selv 2 hunde og 4 katte og har hvidolieret egetræsparket og det har bare holdt supergodt indtil videre (vi har haft det i 5,5 år)

Gulvet kan sagtens holde til en uheldig tissetår eller evt. opkast - også selv om det sker når hunden er alene hjemme og der går noget tid inden det bliver tørret op.

Nu har jeg ikke prøvet at have lakerede gulve, men jeg kunne forestille mig, at man har et problem, hvis der først er kommet en ridse igennem lakken - hvor oliegulvet er nemmere at holde (plejeolie el)

Vores gulv er iøvrigt fra Bauhaus og jeg mener, at det kostede 160 kr. pr meter sidst jeg kiggede.