Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bilfinansering

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Winnie85

Winnie85

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.610 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 07:42

Hej
Vi har fået et "tilbud" på bilfinansering hos Santander igennem vores bilforhandler, og jeg synes godt nok der er mange omkostninger i det. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er forhandleren der ribber os, eller om det er meget normalt med de tal. Der står følgende i oversigten:

Stiftelsesprovison 3.000
Dokumentgebyr 3000
Administartionsgebyr 3295
Panthaverdeklaration 750
Tinglysningsgebyr 1400
Tillysningsafgift 1300

Det lægger de sammen og kalder etableringsomkostninger og det bliver i alt 12.745.

Hertil kommer renterne på 20.311

Så bliver det efterhånden en dyr bil jo...

Men er det normalt med alle de poster jeg har nævnt ovenover???

♥ Martin og jeg - 11 år sammen ♥

♥ Lina 18-08-2010 ♥

♥ Maja 12-06-2012 ♥

#2 PlusEsseQuamSimulatu

PlusEsseQuamSimulatu

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 35.938 Beskeder:
  • LocationDet mørke jylland

Skrevet 13 juli 2009 - 07:59

Hvis jeg var dig ville jeg gå ned i min bank og høre hvad de kan tilbyde - det kan sagtens være billigere. Få dem evt. til at regne begge tilbud ud.

Men endel af udgifterne er reelle nok

Billån er noget af det dyreste man kan etablerer bl.a. fordi de som oftest løber 10 år, da biler hurtigt taber deres værdi.

Du lever kun en gang, men hvis du lever rigtigt er en gang nok

#3 Winnie85

Winnie85

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.610 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 08:01

Hvis jeg var dig ville jeg gå ned i min bank og høre hvad de kan tilbyde - det kan sagtens være billigere. Få dem evt. til at regne begge tilbud ud.

Men endel af udgifterne er reelle nok

Billån er noget af det dyreste man kan etablerer bl.a. fordi de som oftest løber 10 år, da biler hurtigt taber deres værdi.

Det er ikke det mit spørgsmål går på, for de kan lige præcis ikke komme med et bedre bud, da de har lukket kassen i for tiden :)

♥ Lina 18-08-2010 ♥

♥ Maja 12-06-2012 ♥

#4 PlusEsseQuamSimulatu

PlusEsseQuamSimulatu

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 35.938 Beskeder:
  • LocationDet mørke jylland

Skrevet 13 juli 2009 - 08:17

Så er valget jo ikke så svært :) Så må i æde det tilbud fra Sanders eller finde et andet sted:
De billigste billån uden pant - Penge.dk.

Du lever kun en gang, men hvis du lever rigtigt er en gang nok

#5 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.668 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 08:44

Hej
Vi har fået et "tilbud" på bilfinansering hos Santander igennem vores bilforhandler, og jeg synes godt nok der er mange omkostninger i det. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er forhandleren der ribber os, eller om det er meget normalt med de tal. Der står følgende i oversigten:

Stiftelsesprovison 3.000
Dokumentgebyr 3000
Administartionsgebyr 3295
Panthaverdeklaration 750
Tinglysningsgebyr 1400
Tillysningsafgift 1300

Det lægger de sammen og kalder etableringsomkostninger og det bliver i alt 12.745.

Hertil kommer renterne på 20.311

Så bliver det efterhånden en dyr bil jo...

Men er det normalt med alle de poster jeg har nævnt ovenover???

Det er meget normalt at bilforhandlere har flere startomkostningen men typisk en lidt lavere rente på billån end i banken.
I din opstilling er det dokument- og admin. gebyret der er lidt specielle. Admingebyret vil jeg tror er de penge som forhandleren selv får ud af denne aftale. Dokumentgebyr har jeg ikke set før, men da Santander er en af Spaniens største banker, så tænker jeg måske at det er noget der skal dække oversættelser og papirgangen(er det en SEAT i kigger på?). Stiftelsenprovisionen går til Santander. Tinglysningen er en statsafgift og den vil være det samme både hos forhandler og i banken.

Mit gæt er at hvis forhandleren trænger til lidt omsætning så kan han presses lidt på admin gebyret.

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#6 Winnie85

Winnie85

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.610 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 09:11

Det er meget normalt at bilforhandlere har flere startomkostningen men typisk en lidt lavere rente på billån end i banken.
I din opstilling er det dokument- og admin. gebyret der er lidt specielle. Admingebyret vil jeg tror er de penge som forhandleren selv får ud af denne aftale. Dokumentgebyr har jeg ikke set før, men da Santander er en af Spaniens største banker, så tænker jeg måske at det er noget der skal dække oversættelser og papirgangen(er det en SEAT i kigger på?). Stiftelsenprovisionen går til Santander. Tinglysningen er en statsafgift og den vil være det samme både hos forhandler og i banken.

Mit gæt er at hvis forhandleren trænger til lidt omsætning så kan han presses lidt på admin gebyret.

Hmmm der står bare det er Norsk.... Det er en brugt peugoet men hos en Skoda og Suzukiforhandler.

Synes det er en jungle at finde ud af hvad der går til hvem og hvad, men har også henvendt mig til Santander. De er bare ikke så hurtige på tasterne som i herinde :-P

♥ Lina 18-08-2010 ♥

♥ Maja 12-06-2012 ♥

#7 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.668 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 11:20

Hmmm der står bare det er Norsk.... Det er en brugt peugoet men hos en Skoda og Suzukiforhandler.

Synes det er en jungle at finde ud af hvad der går til hvem og hvad, men har også henvendt mig til Santander. De er bare ikke så hurtige på tasterne som i herinde :-P

???

Santander Consumer Bank

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#8 Winnie85

Winnie85

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.610 Beskeder:

Skrevet 13 juli 2009 - 11:49

???

Santander Consumer Bank

Ja så det godt. Men papirerne siger Norge... Mystisk....

♥ Lina 18-08-2010 ♥

♥ Maja 12-06-2012 ♥