Gå til indhold

Billede
- - - - -

Rejse til Italien.

• Låst emne Emnet er låst
2 svar på dette emne

#1 Pust

Pust

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.101 Beskeder:

Skrevet 09 juli 2009 - 13:44

Min kæreste og jeg kigger på rejser til Italien til september.

Vi vil gerne selv lave rejsen, og altså udenom rejseselskaberne. Det er ikke svært at finde noget der ser rigtig lækkert ud, men jeg tænker at det kunne være rigtig rart med nogle erfaringer fra andre før vi bestiller.

Vi kigger på initalia.com og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der selv har bestilt derigennem og kan anbefale et sted eller område der er værd at besøge.

Vi forestiller os følgende:
-Max ca. 3500 for en uge.
-Det må ikke være et hotel, men gerne en lejlighed med køkken og to værelser.
-Det må meget gerne være på en vingård eller bondegård, men det er svært at finde nær havet, som vi osse gerne vil have i nærheden. Finder vi en fantastisk vingård eller bondegård kan vi godt undvære havet i nærheden.
-Billeje.

Det må helst gerne være Toscana nær Pisa.

Del alt hvad I har af erfaringer. Det modtages med kyshånd. :kys:

#2 paint

paint

Platinium Member

• Medlemmer
  • 15.918 Beskeder:
  • LocationGåsegade 1 Andeby

Skrevet 09 juli 2009 - 23:46

Hvis I vil opleve det ”rigtige” Toscana, skal i ned til området mellem Firenze og Siena, og gerne videre til f.eks Montepulciano.

Hvis I flyver til Pisa, så lej en bil der og kør via Firenze ned til Siena, men stop endelig i Firenze – det er en fabelagtig flot by, hvis man vil se på kunst og arkitektur Firenze på tgt.dk · Turen Går Til Firenze

Siena er helt speciel og bør klart opleves, hvis man er i Toscana:
Seværdigheder i Toscana på tgt.dk · Turen Går Til Toscana

Med hensyn til overnatning, er de såkaldte ”agriturismo-steder”, de bedste steder at overnatte.
Det er vingårde ude på landet, lige midt i Toscanas smukke landskab.

Standarden på agriturismos er varierende, lige fra bondegårde hvor familien arbejder i marken med vindruerne, til mondæne ”herregårde” med alskens luksus. Men selv på de mere ”almindelige steder, er der ofte swimmingpool. Som regel er der også lidt vinsmagning af stedets egen produktion.

Et godt sted at søge efter agriturismo er Accommodations Tuscany, Hotels, B&B, Apartments, Farm Holiday in Tuscany Italy - BBPlanet.com

Jeg har boet en del steder rundt omkring i Toscana, men f.eks
”Farmhouse - L'Aia Country Holidays”, tæt på Siena, er et fint sted at bo. (findes på forsiden, på ovenstående link)

Billeje gøres billigst fra denne side Car Hire price comparison - Cheap car hire in Majorca Cyprus and Malaga Airport (vælg Italien/Pisa på rullemenuen)

En uges billeje (kategori A, economy) koster omkring 200 Euro, for en uge incl. forsikringer.

Men det er ikke billigt at rejse rundt i Toscana.

God tur, der er fantastisk i Toscana.

Ændret af paintbrush, 10 juli 2009 - 00:01.

Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“When you think everything is someone else’s fault, you will suffer a lot."

#3 pininfarina

pininfarina

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.746 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2009 - 11:38

Vil lige tilføje at hvis I lejer en bil, så lad den mest erfarne køre.
Det kan stærkt tilrådes at medbringe en opdateret GPS.
Desuden bør chaufføren afholde sig fra at bruge mobilen mens man kører.
You’re not a petrol head, until you’ve owned an Alfa Romeo – Jeremy Clarkson

Uden bilen går Danmark i stå!