Gå til indhold

Billede
- - - - -

Iso filer (spillle computer på en com uden drev)

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 D_Diablo

D_Diablo

Aktiv

• Medlemmer
  • 90 Beskeder:

Skrevet 07 juli 2009 - 20:27

Hej Alle,

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Jeg har en computer uden dvd/cd drev. (den har kun usb) sådan en lille fix en til at tage med ud at rejse.

Jeg har et computer spil jeg gerne vil være i stand til at spille.
Har så fundet ud af at man kan lave selve dvd-rommen af spillet om til en iso fil.
og at man så kan "mounte" denne fil med et andet program, så computeren tror at spillet sidder i et drev.

Som sådan kan jeg godt installere hele spillet fra iso filen uden problemer. Men når jeg så skal spille, bede spillet om at jeg sætter cd-rommen i drevet.

Så mit problem er: Hvordan for jeg computeren/spillet til at forstå at "cd-rommen" (dvs Iso filen) skal læses fra "drev A" i stedet for "drev H"

Håber det er til at forstå :)

På forhånd tak

#2 torsten_kampmann

torsten_kampmann

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.522 Beskeder:

Skrevet 07 juli 2009 - 20:48

hvis du bruger "daemon tools" kan du selv vælge hvad(hvilke) drevbogstaver dit(dine) virtuelle DVD drev har...

men problemet er nok nærmere kopisikring ... fx. kan de med vilje have lagt nogle fejlagtige spor på original-dvd'en som spillet leder efter...

det du skal bruge er en "nocd patch" ... prøv evt. at lede på gamecopyworld.com

#3 Yuiklop

Yuiklop

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 989 Beskeder:

Skrevet 07 juli 2009 - 23:23

Du er desværre nødt til at bryde loven og få fat i en crack til spillet... Forudsat at du rent faktisk har købt spillet er der dog aldrig nogen der vil anklage dig for noget som helst så det går nok:) I de hele taget er det tåbeligt loven er som den er...

Men du søger ganske enkelt bare på google efter "nocd crack (navn på spil)" Og så finder du en du kan bruge... Det er vigtigt du lige er opmærksom på hvilke sider du vil ind på før du bare klikker løs dog, da der desværre er mange af dem der vil smide virus efter dig:(

Derfor er noget som gamecopyworld.com måske et meget godt bud på et sted at starte...

Du får derefter en crack hentet ned der for fx sims3 vil hedder "Sims3.exe" og denne skal du nu blot smide ind i den mappe hvor spillet er installeret og den originale sims3.exe ligger... computeren spørger om du vil overskrive den originale og det kan du bare sige ja til:) Derefter behøver du ikke engang mounte noget i deamon tools:)

** Det er selvfølgelig forbudt at gøre dette for spil man ikke har købt, men kan jo, som i dit tilfælde, desværre være nødvendigt for lovlydige borgere også... Held og lykke med det!

#4 D_Diablo

D_Diablo

Aktiv

• Medlemmer
  • 90 Beskeder:

Skrevet 12 juli 2009 - 12:32

Mange tak for svarende :)
Jeg fik det til at virke.

Et hurtigt andet sprøgsmål.. ved ikke om jeg måske burde oprette en ny tråd, men prøver lige her først.

Jeg har fundet et program der hedder MPEG Video Wizard fra Womble
Det kan converte VTS filer om til AVI.
Det er dog på trial..

Er der nogen der kender et godt program der er "free" der også kan gøre dette ?

#5 Shinykangaroo

Shinykangaroo

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.828 Beskeder:

Skrevet 12 juli 2009 - 16:18

Du er desværre nødt til at bryde loven og få fat i en crack til spillet... Forudsat at du rent faktisk har købt spillet er der dog aldrig nogen der vil anklage dig for noget som helst så det går nok:) I de hele taget er det tåbeligt loven er som den er...

Men du søger ganske enkelt bare på google efter "nocd crack (navn på spil)" Og så finder du en du kan bruge... Det er vigtigt du lige er opmærksom på hvilke sider du vil ind på før du bare klikker løs dog, da der desværre er mange af dem der vil smide virus efter dig:(

Derfor er noget som gamecopyworld.com måske et meget godt bud på et sted at starte...

Du får derefter en crack hentet ned der for fx sims3 vil hedder "Sims3.exe" og denne skal du nu blot smide ind i den mappe hvor spillet er installeret og den originale sims3.exe ligger... computeren spørger om du vil overskrive den originale og det kan du bare sige ja til:) Derefter behøver du ikke engang mounte noget i deamon tools:)

** Det er selvfølgelig forbudt at gøre dette for spil man ikke har købt, men kan jo, som i dit tilfælde, desværre være nødvendigt for lovlydige borgere også... Held og lykke med det!

NOCD keys er altså ikke ulovligt så længe du har det originale spil.
Flyvefisk

Hellere brænde min pc af end at sætte en WoW disk i....!!

#6 Reliquiem

Reliquiem

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.702 Beskeder:

Skrevet 12 juli 2009 - 16:32

Husk lige at lave en sikkerheds kopi af den originale .exe fil, da det langt fra er altid nocd filerne virker som de skal.

[SIGPIC][/SIGPIC]

#7 aspargsen

aspargsen

Hvem har durkket min Fanta ?

• Medlemmer
  • 7.835 Beskeder:

Skrevet 12 juli 2009 - 18:07

du henter daemon tools
Downloads :: DAEMON-Tools.cc
og fortæller daemon hvor din iso fil ligger, så behøver du ikke bruge nocd eller andet dan spillet tror af cden ligger i det cd rom drev