Gå til indhold

Billede
- - - - -

Løbetid - hvor længe?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 bekka84

bekka84

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.571 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 12:23

Min lille Samojede/Golden Retriver hund er kommet i løbetid for første gang, 8 mrd. gammel.

Men hvor længe varer det?
Er lidt træt af at vaske gulv hver dag...

#2 Perlen

Perlen

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.291 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 12:28

Du kan godt glæde dig - de varer ca. tre uger :)

Livet er muligvis ikke den fest vi håbede på, men mens vi er her, kan vi ligeså godt danse!

#3 gilib

gilib

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 750 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 13:28

Vi har en golden retriver. Dens løbetid varede 3 uger. Vi købte hos dyrlægen nogle specielle bukser med bind i, som den så havde på, når den var indenfor. Du kan meget billigere bruge et par almindelige trusser, som du klipper hul i til halen. Og så bare bruge trusseindlæg i. De hundebind vi købte mindene meget i størrelse og tykkelse om trusseindlæg. Det afhjalp i hverte fald det værste hos os.
Tykke mennesker kan også have tynd mave..............

#4 Christinas

Christinas

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.012 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 17:03

Løbetiden er ofte lidt værrer de første gange.
Men jeg har faktisk haft held med at lære mine tæver at vaske sig, og også slikke op efter sig på gulvet. Det gælder om at lige fange hunden når hun vasker sig selv, og heppe lidt :) ... stille og roligt selvfølgeligt ... evt give en godbid og sætte et ord på f.eks "vaske". Og lidt efter lidt udvide det til at drypperne på gulvet bliver taget i samme omgang.

Der er ingen af mine tæver som har været med på bukser/bind idéen.

Life is not like a box of chocolates!
It is more like a jar of jalapenõs.
What you do today may burn your ass tomorrow.

#5 Lauzine

Lauzine

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.934 Beskeder:
  • LocationVandkantsdanmark

Skrevet 06 juli 2009 - 17:08

Min tidligere hunhund brugte med stor succes et par af mandens boxershorts.. Dem af godt sugende bomuld altså.. Hul til halen og vupti... Og faktisk så hun ret smart ud :D
Every day is a new box, you decide if its a gift or a coffin

#6 Potemis

Potemis

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 604 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 18:00

Jeg plejer at kalde på frk.hund hvis jeg ser en frisk blodplet på gulvet (der er ikke så mange) og så peger jeg på pletten og siger "tager du ikk lige den der?" og så slikker hun den væk. Egentlig er det vist ikke noget jeg har lært hende. Hun gjorde det af sig selv første gang jeg pegede på den og sagde det. Men jeg vasker ikke gulv hver dag under løbetiden.
Jeg tager en lille klud med varmt vand og så går jeg lige hendes normale ruter igennem. Og så et håndklæde i kurven, og "løbetidssengetøjet" på vores dyner.
Trusser har vi prøvet, men hun skubber dem væk og slikker sig alligevel. Og så er det jo ikke charmerende at se sådan en lille hund rende rundt med højt løftet hale og en hævet fløjte med "push up" fra trusserne....

#7 bekka84

bekka84

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.571 Beskeder:

Skrevet 08 juli 2009 - 18:48

Tak for alle svarene.
I morgen har hun været i løbetid i 4 uger, så jeg håber det snart er slut.
Har ikke prøvet med trusser, tror bare hun vil flå dem af. Men det skal vist afprøves :)

#8 Miss_you

Miss_you

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.094 Beskeder:

Skrevet 08 juli 2009 - 23:41

En løbetid hos en hund varer altså ikke 4 uger men højst tre uger, så hvis din hund bløder så længe ville jeg lige besøge dyrlægen, bare for at være på den sikre side.

Jeg har en cavalier som bløder i max 15 dage.
Verdens bedste hunde og katte. Bor hos mig.. :)

#9 nian1978

nian1978

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 516 Beskeder:

Skrevet 09 juli 2009 - 06:54

Min Schäfer blanding bløder også ca. 14 dage, og den gider i hvert fald heller ikke have "bukser" på, men den er til gengæld god til at holde sig selv ren.
Værktøjspusher:rocker: