Gå til indhold

Billede
- - - - -

hjertelyd hos foster, hvornår?

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 MiniMajse

MiniMajse

Erfaren

• Medlemmer
  • 197 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2009 - 21:10

Halløj :)

Jeg har lige et lille spørgsmål

Hvornår kan man hos lægen høre hjertelyd? Hvor mange uger skal man være henne?

Jeg er nemlig ikke enig med lægen omkring min termin. Jeg mener, jeg er 13 uger henne og lægen mener 9 uger. Lægen fandt lynhurtig hjertelyd, da jeg (iflg. lægen) var 8+0 uger henne og der virkede hun lidt overrasket, så hun har bedt om at få mig scannet snarest - så går egentlig bare og venter på en indkaldelse til en scanning.

Jeg har også hørt, at man først kan høre hjertelyd fra 11-12 uge
- men man hører jo så mange ting, så håber der er nogen af jer der ved noget om det.

Knus M

:danse:
Latter er den støvekost, der fejer spindelvæv af hjertet. :wave:

#2 Livet_er_en_leg

Livet_er_en_leg

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.834 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2009 - 21:44

jeg ved det ikke med sikkerhed, men da jeg var til jm som 14+3 sagde hun, at hvis jeg var kommet en uge tidligere var det ikke sikkert, at hun havde fundet hjertelyd, så det passer nok med 11.-12. uge

#3 oOKatrineOo

oOKatrineOo

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.744 Beskeder:

Skrevet 30 juni 2009 - 22:15

Jeg hørte hjertelyd sidst i uge 8 :)

Venligst Kat
...miav...

Rejen: 06/09/06:lun:
Kattekilling: 08/12/09:lun:

#4 Mifle

Mifle

Helgen

• Medlemmer
  • 8.292 Beskeder:

Skrevet 01 juli 2009 - 06:25

Halløj :)

Jeg har lige et lille spørgsmål

Hvornår kan man hos lægen høre hjertelyd? Hvor mange uger skal man være henne?

Jeg er nemlig ikke enig med lægen omkring min termin. Jeg mener, jeg er 13 uger henne og lægen mener 9 uger. Lægen fandt lynhurtig hjertelyd, da jeg (iflg. lægen) var 8+0 uger henne og der virkede hun lidt overrasket, så hun har bedt om at få mig scannet snarest - så går egentlig bare og venter på en indkaldelse til en scanning.

Jeg har også hørt, at man først kan høre hjertelyd fra 11-12 uge
- men man hører jo så mange ting, så håber der er nogen af jer der ved noget om det.

Knus M

:danse:

Jeg tror det kommer an på hvilket udstyr de har. Jeg hørte hjertelyd første gang da jeg var i 7. uge, men min jordemoder siger, at hun først kan høre det efter uge 15.

#5 Ziggie-mor

Ziggie-mor

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.517 Beskeder:

Skrevet 01 juli 2009 - 08:42

Tror det (uden at være sikker) har noget at gøre med at babyen ligger bag skambenet i starten hvor den jo ikke er så stor. Så de kan måske ofte ikke høre den af samme grund. Det var i hvert fald hvad en veninde fik at vide hos JM, hvor hun var heldig at høre babyen.
Så det er nok for ikke at sætte falske håb?? :)
d. 22. oktober 2009 kom min lille smukke Elise Marie til verden :love::lun:

Ingen kvinde har nogensinde skudt sin mand mens han vaskede op.