Gå til indhold

Billede
- - - - -

Nyt tastatur til bærbar

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 24 juni 2009 - 22:53

Min bærbare er begyndt at tabe knapperne og jeg kan ikke sætte dem på igen.
Jeg ved man kan skifte tastaturet, men det er ret dyrt at købe de herhjemme så overvejer at købe det på Ebay, men jeg kan kun få det på engelsk og så mangler øæå jo. Men kan jeg bruge det alligevel?
Det er det her jeg tænker på at købe : Original NEW HP/Compaq nc6000 Series Laptop UK Keyboard on eBay (end time 24-Jul-09 07:26:52 BST)

Er det overhovedet muligt selv at skifte sådan et? Eller skal jeg bare skrotte computeren med det samme?
Så har jeg startet en Emamifabrik - tjek min tråd i salgsforummet:)

#2 StampeH

StampeH

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 00:48

Det koster da kun 328,- hvis du handler lokalt, forudsat at det angivne model-nr. passer.
Prøv nede ved siden af politistationen. Det er meget forskelligt hvor let de kan skiftes.

#3 marmot

marmot

Erfaren

• Medlemmer
  • 166 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 03:01

Jeg har en nc6120 som jeg afmonterer tastaturet på hver gang jeg renser ventilatoren.

Det er meget nemt; Du skal løsne de skruer i bunden der er markeret med et lille "tastatur symbol" (vistnok to styk som er skjult bag et dæksel som også skal skrues af) og derefter løsne 4 clips på forsiden mellem funktionsknapperne (f1-f12). De skal skydes bagud, væk fra skærmen. Så kan tasteturet løftes ud.

Derudover er kablet monteret med et lille multistik der skal trækkes ud.

Den vil garanteret også fungere med et ikke-dansk tastetur.

MVH
Har du rusket dit køleskab i dag?

Fyld dine gamle gummistøvler med cement :cool:

#4 rittig

rittig

Erfaren

• Medlemmer
  • 156 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 05:14

Hvad er det for den model din bærbar ??, og hvor gammel er den ??...

Hvorfor ikke kontakte HP/Compaq Support, de kan med garanti fortælle dig, hvor du kan skaffe et nyt originalt tastatur til den, eller evt. hvilke andre der passer til den....

Men afhængig af, hvor gammel din bærbar er, ville en ny da også kunne overvejes, jeg købte en HP DV7-1275eo m/17" skærm, 4GB ram & 320GB HD, AMD Turion X2 CPU, det er meget billigt, så det er jo begrænset hvad det kan betale sig, at ofre hvis PCen er nogle år.....

#5 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 11:57

Hvad er det for den model din bærbar ??, og hvor gammel er den ??...

Hvorfor ikke kontakte HP/Compaq Support, de kan med garanti fortælle dig, hvor du kan skaffe et nyt originalt tastatur til den, eller evt. hvilke andre der passer til den....

Men afhængig af, hvor gammel din bærbar er, ville en ny da også kunne overvejes, jeg købte en HP DV7-1275eo m/17" skærm, 4GB ram & 320GB HD, AMD Turion X2 CPU, det er meget billigt, så det er jo begrænset hvad det kan betale sig, at ofre hvis PCen er nogle år.....

Det er en Compaq nc6000 så en halvgammel sag. Men den virker fint så ser ingen grund til at skifte den ud. Har heller ikke råd til en ny computer. Så jeg synes det er fint at ofre 150kr på et nyt tastatur, når nu der ingen problemer ellers er med computeren.

#6 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 11:58

Jeg har en nc6120 som jeg afmonterer tastaturet på hver gang jeg renser ventilatoren.

Det er meget nemt; Du skal løsne de skruer i bunden der er markeret med et lille "tastatur symbol" (vistnok to styk som er skjult bag et dæksel som også skal skrues af) og derefter løsne 4 clips på forsiden mellem funktionsknapperne (f1-f12). De skal skydes bagud, væk fra skærmen. Så kan tasteturet løftes ud.

Derudover er kablet monteret med et lille multistik der skal trækkes ud.

Den vil garanteret også fungere med et ikke-dansk tastetur.

MVH

Det lyder godt:)

#7 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 13:32

Det koster da kun 328,- hvis du handler lokalt, forudsat at det angivne model-nr. passer.
Prøv nede ved siden af politistationen. Det er meget forskelligt hvor let de kan skiftes.

Det er også over det dobbelte af hvad det jeg linker til koster. Og så vigtigt er det ikke for mig at det er dansk, så længe jeg stadig kan bruge æøå alligevel

#8 Nani

Nani

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.752 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 13:40

Proshop.dk ApS - Hewlett Packard KYBD,W/DUALPOINT-DEN - 344391-081 - Pris DKK 232,00 - Reservedele fra Hewlett Packard :D

Julepigen Mathilde 1/12-2007 :lun:

Påskebarnet Samuel den 1. april :lun:

#9 Esseline

Esseline

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.369 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2009 - 17:08

Proshop.dk ApS - Hewlett Packard KYBD,W/DUALPOINT-DEN - 344391-081 - Pris DKK 232,00 - Reservedele fra Hewlett Packard :D

Hvordan fandt du det det? Jeg søgte på computerens navn, men uden held. Jeg kan ikke se billedet og vil gerne se at det er det rigtige inden jeg bestiller.

#10 Nani

Nani

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.752 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2009 - 10:20

Hvordan fandt du det det? Jeg søgte på computerens navn, men uden held. Jeg kan ikke se billedet og vil gerne se at det er det rigtige inden jeg bestiller.

Det er yderst sjældent at der vises billeder af reservedele. Jeg har i hvert fald ikke stødt på dem ret ofte.

Jeg har fundet varen ved at gå ind på EET Danmark A/S og bruge deres reservedels konfigurator, så har jeg taget varenumret og googlet det. Jeg mener nemlig ikke at EET handler med direkte med private. Jeg har arbejdet med den slags i mange år og jeg er ret sikker på at det er den rigtige vare.

Til info så er varenumret 344391-081 (de sidste 3 tal angiver landekoden)

Julepigen Mathilde 1/12-2007 :lun:

Påskebarnet Samuel den 1. april :lun: