Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tunesien, Hammamet eller Sousse??

• Låst emne Emnet er låst
12 svar på dette emne

#1 anse2007

anse2007

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.052 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2009 - 15:37

Da vi godt kunne tænke os at komme til Tunesien vil jeg lige høre om der er nogen som kan anbefale et godt sted, hvor der både sker lidt om dagen og om natten :)

Har kigget lidt på rejsebureauernes beskrivelser af både Sousse, Port el Kantauri, Hammamet og Yasmin Hammamet, men kan ikke rigtig gennemskue, hvilket område der er det mest livlige. Ikke fordi det skal være en druk ferie, så havde vi nok valgt Sunny Beach, men da vi langt fra er pensionister må der gerne være lidt natteliv også.

Kom gerne med alle de erfaringer i har med de forskellige områder i Tunesien. Gode råd modtages også gerne :)
Romeo OG Julie går med en anden hjem..

#2 SuperPica

SuperPica

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.351 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2009 - 21:31

Tunesien er dejlig, har været både i Hammamet og på Djerba:)

Var ikke selv gammel nok til at gå på diskodasko, da jeg var i Hammamet, men mindes der var disko'r og barer. -Og man kunne høre det lokale om natten.

Yasmin Hammamet tog vi toget hentil, for at gå rundt i dens bygader og shoppe.

Mener at Sousse er en af de større byer dernede? Så tror jeg ville vælge den:)

(Og google siger, at Sousse er den tredje største by, mens Syv kilometer nord for Sousse ligger den ca. 30 år gamle bydel Port el Kantaoui, der er opført som et moderne ferieparadis ved en lystbådehavn.. Så jeg ville nok bo i Port el Kantaoui, og hvis det ikke var godt nok tage en af de billige taxa'er til Sousse :))

God tur:wave:

"Intet smager så godt som slank føles"

#3 anse2007

anse2007

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.052 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2009 - 17:35

Tak skal du have:)

Valget faldt på Sousse, men vi skal helt klart ud at se nogle af de gamle bydele. Skal afsted i en uge, men hold da op, hvor er der meget spændende at se og mange ture at komme på, så bliver nok begrænser hvor meget disco det bliver til når det kommer til stykket. :lol:
Romeo OG Julie går med en anden hjem..

#4 QueenLostrisThe2nd

QueenLostrisThe2nd

Helgen

• Medlemmer
  • 8.937 Beskeder:

Skrevet 03 juli 2009 - 20:44

Sousse er bare SÅ lækker!! God tur :gogo:
Storesøster 2009 :love:
Lillebror 2012 :love:

#5 Guldpilen

Guldpilen

BrideZillaNotSoMuch

• Medlemmer
  • 18.848 Beskeder:
  • LocationLidt Over Det Hele

Skrevet 04 juli 2009 - 01:49

Jeg var også i Sousse i 2006 og det var super lækkert! ... Selvfølgelig er standarderne en anden end i DK... Men når først man har vænnet sig til fattigdommen, så er det faktisk helt okay :D

♥♥ Leah & Dicte ♥♥

Jeg har nu tabt 13 kilo :rocker:

#6 Atrice

Atrice

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.455 Beskeder:

Skrevet 04 juli 2009 - 10:16

Rigtig god tur til Sousse - var afsted sidste år i 2 uger og det var en helt fantastisk ferie. HUSK at tage med på den lange tur til ørkenen med kamelsafari, det er et must :D

og så kan jeg anbefale restauranten "Les 3 Dauphins" tror jeg nok den hed, den ligger lige ved hotellet Tour El Khalef som vi boede på... virkelig god mad :gogo:
once a pirate, always a pirate :cool:

Adam Lambert :worship:
Matt Berry :lun:

#7 paint

paint

Platinium Member

• Medlemmer
  • 15.942 Beskeder:
  • LocationGåsegade 1 Andeby

Skrevet 04 juli 2009 - 10:36

Rigtig god tur til Sousse - var afsted sidste år i 2 uger og det var en helt fantastisk ferie. HUSK at tage med på den lange tur til ørkenen med kamelsafari, det er et must :D

og så kan jeg anbefale restauranten "Les 3 Dauphins" tror jeg nok den hed, den ligger lige ved hotellet Tour El Khalef som vi boede på... virkelig god mad :gogo:

I er ikke de eneste, der har fundet den restaurat :)

Jeg vil forøvrigt anbefale en tur til El Jem - et romersk amfiteater fra det 2 århundrede. Læs mere på nedenstående link.

Gemt billede

Restauranter i Sousse og Monastir på tgt.dk · Turen Går Til Sousse og Monastir

Ændret af paintbrush, 04 juli 2009 - 10:50.

Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“When you think everything is someone else’s fault, you will suffer a lot."

#8 Atrice

Atrice

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.455 Beskeder:

Skrevet 04 juli 2009 - 12:56

El Jem er også (som regel tror jeg) med på turen til ørkenen, vi var i hvert fald forbi på dén tur (rejste med Startours, men tror alle rejseselskaber tilbyder den)... :)

vi spiste på "Les 3 Dauphins" 3 gange i alt tror jeg :P
once a pirate, always a pirate :cool:

Adam Lambert :worship:
Matt Berry :lun:

#9 Tyksakken1980

Tyksakken1980

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.287 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 15:42

Jeg skal til Sousse om 1½ uge, og blir helt glad når jeg læser jeres gode anmeldelser - nu glæder jeg mig bare endnu mere :banan:

Jeg har dog lige et spørgsmål mht. penge.... Banken kan ikke veksle til Tunesiske Dinar, og jeg har været inde på FOREX som heller ikke ser ud til at have den valuta.... Hvad gjorde I, vekslede I dernede og hvor mange penge brugte I egentlig? :) Vi er to der skal være der i 14 dage og vi har 13.500 med i lommepenge, så det er næsten 1000 om dagen, hvilket jeg går udfra er rigeligt... men vi skal jo på ture og købe ting og sager, og også i byen om natten engang imellem, så føler ikke det er FOR meget.

Tænker bare at tage mit visa med, og så veksle dernede, men hvad gjorde I andre?
I don't have a short temper. I just have a quick reaction to bullshit.

#10 QueenLostrisThe2nd

QueenLostrisThe2nd

Helgen

• Medlemmer
  • 8.937 Beskeder:

Skrevet 06 juli 2009 - 20:00

Jeg skal til Sousse om 1½ uge, og blir helt glad når jeg læser jeres gode anmeldelser - nu glæder jeg mig bare endnu mere :banan:

Jeg har dog lige et spørgsmål mht. penge.... Banken kan ikke veksle til Tunesiske Dinar, og jeg har været inde på FOREX som heller ikke ser ud til at have den valuta.... Hvad gjorde I, vekslede I dernede og hvor mange penge brugte I egentlig? :) Vi er to der skal være der i 14 dage og vi har 13.500 med i lommepenge, så det er næsten 1000 om dagen, hvilket jeg går udfra er rigeligt... men vi skal jo på ture og købe ting og sager, og også i byen om natten engang imellem, så føler ikke det er FOR meget.

Tænker bare at tage mit visa med, og så veksle dernede, men hvad gjorde I andre?

Hej!
Man må ikke ind- og udføre lokal valuta i Tunesien. Derfor kan man ikke veksle i Danmark. Da vi var i Tunesien, brugte vi udelukkede visakort, og der er hæveautomater overalt! Vi hævede efter behov, men ca 2000 kroner pr gang pga. gebyret. Alternativt kan du veksle en sjat af jeres kontanter til euro, som de også tager imod. Så har I lidt gangbare kontanter med til starten, inden I kommer ud og finder en hæveautomat. (Vær dog obs på kursen, når I betaler dernede med euro!)

Ændret af QueenLostrisThe2nd, 06 juli 2009 - 20:13.

Storesøster 2009 :love:
Lillebror 2012 :love: