Gå til indhold

Billede
- - - - -

Smerter i venstre skulder/nakke

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 sumil

sumil

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.601 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2009 - 11:43

Jeg har meget ondt.:rulle:
Smerterne er i venstre skulder/nakke og også ved skulderbladet...

Det gør ondt når jeg:
kigger opad
til højre (mest)
til venstre
ligger mig ned i seng og rejser mig op

Det startede mandag morgen og selvom manden masserede mig i går aftes, hjælper det ikke.

Har svært ved at gøre alm hverdagsting...

Jeg har ikke lavet så meget andet end jeg gør normalt...
Hvad kan der være sket? og hvordan får jeg det til at stoppe
Emma født d. 25/2-07 :lun:
Lillebror født d. 23 september :love:

#2 Sissi3344

Sissi3344

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.909 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2009 - 15:35

Gør det ondt ved vejrtrækning?

Der kan være tale om en lille fibersprænging eller klemt nerve - det kan gøre rigtig ondt.

#3 Amazone1985

Amazone1985

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.932 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2009 - 16:16

hold i nakken ?
Hvis du har været i træk, er blevet kold eller noget i den stil.
Jeg har lige haft hold i nakken (højre side) og det var nogenlunde samme smerter som du beskriver...
Mit gik væk efter en uges tid. Tog smertstillende de første dage hvor det var rigtig slemt og holdt ellers halsen varm med et tørklæde...
Lykken banker ofte paa
Tossen lader hende ved Døren staae

#4 sumil

sumil

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.601 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2009 - 21:36

Tror også at det måske kan være en slags hold i nakke/skulder...
Efter en masse køkkenarbejde, leg med børn osv kan jeg bevæge hovedet lidt længere uden det gør vildt ondt... men når jeg går i seng og forholder mig i ro er det slemt igen...

Det gør ikke ondt når jeg trækker vejret eller andet, "bare" ved bevægelse...:rulle:

#5 sumil

sumil

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.601 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2009 - 21:37

Tror også at det måske kan være en slags hold i nakke/skulder...
Efter alm køkkenarbejde, leg med børn osv kan jeg bevæge hovedet lidt længere uden det gør vildt ondt... men når jeg går i seng og forholder mig i ro er det slemt igen... nok også den eneste grund til at jeg stadig er oppe

Det gør ikke ondt når jeg trækker vejret eller andet, "bare" ved bevægelse...:rulle:

#6 it_troldman

it_troldman

Erfaren

• Medlemmer
  • 102 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2009 - 10:25

Jeg gå med stærke smerter i nakke og skulder og arm i ca 2md. Var til MR-scanning i onsdag på hamlet og dommen lød på en stor Diskusprolaps i nakken. nu er det uvisse om hvor lang tid der gå før der kan gøres noget. Hvad er så forskellen på en stor og lille ? Skal op til min læge i denne uge så må vi se hvad hun har tænk sig at gøre,

#7 nillew

nillew

Erfaren

• Medlemmer
  • 386 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2009 - 12:18

Det er sandsynligvis en lille diskusudbuldningi nakke som forårsager smerterne i nakke og skulder, ring til lægen og få en henvisning til fys hvis det ikke går over de nærmeste dage. Massage hjælper ikke på disse smerter, dvs det kan lindre smerterne men fjerner ikke årsagen til disse. Derfor vil fysioterapeuten give dig øvelser du kan lave for at få diskusskiven ind på plads igen.

Mht til diskusprolaps med forskel på stor og lille, tjae, den store er større, surprise og klemmer mere på nerven... Har dog lige læst at hvis man skal have en diskusprolaps, så er det faktisk held i uheld at den er stor, da kroppens eget forsvar kommer helt på barrikaderne og gør alt for at få den her diskusprolaps mindsket, hvorimod en lille prolaps gør kroppen ikke så meget selv.
Du vil højst sandsynlig også blive henvist til fys, før der sker andet, en operation foretages først i virkelig slemme tilfælde og hvor konservativ behandling (altså andet behandling uden operation, fx fysioterapeut) prøves først.
Nej, det er ikke meningen, at det skal give nogen mening...

#8 it_troldman

it_troldman

Erfaren

• Medlemmer
  • 102 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2009 - 12:54

det vil jeg så prøve